Toiveissa vauva 2021

Moi. Ajattelin tännekin kirjoittaa kun niin paljon teidän juttuja lueskelin kevään ja kesän aikana. Monia aina oireet kiinnostaa niin summailen vähän plussakiertoa ja ehkä itsellekin muistiin.

Niitä "talletteluja" oli -6 ja -1. Oletettuna ovispäivänä mulle tyypillisesti noin puolen tunnin ajan toispuolesta kipua.

Dpo 5 kävin hölkkälenkillä ja sattui kohdun tietämille kesken lenkin aika ikävästi ehkä minuutin ajan. Säikähdin jo silloin heti, että jos joku oli kiinnittymässä ja hölkkä sitten sieltä seinämästä irroitteli ja harmitti koko hölkkä. Kuitenkin totuus taisi olla päinvastainen

Dpo 6 oli ihan haaleanpunaista pikkuisen wc paperissa. Ei edes pöksyihin saakka ja vain kerran.

Dpo 11 ja 12 tuntui sellaista jomotusta jota yleensä tunnen vasta kk alkaessa. Laitoin kuukuppiakin jo asemiin kun enteilin että alkaakin ajoissa.

Dpo 12 ja 14 oli se "elohiiri" vatsan seudulla. Noin puoli tuntia kerrallaan. Ei edes selkeästi kohdun kohdilla vaan navan korkeudella, melkein kyljessä. En tätä yhdistäisi mihinkään raskauteen ellen täältä olisi lukenut joltain samanlaista ja ellei olisi niin oudon poikkeava tunne.

KP 15 testasin aika vahvan viivan. Olisiko ollut tummuudeltaan noin puolet testi viivasta. Aiemmin en testaillut.

Onnea jo plussanneet ja toivottavasti kaikkien muidenkin lapsihaaveet toteutuvat. Iloa ja energiaa syksyyn!
 
Täytyy kyllä sanoa että oviksen testaamisen ja bongaamisen myötä odotukset on paljon korkeammalla kun aikaisemmin. Huomasin myös miehessä saman kun häntä niin on hymyilyttänyt tallettelut ja kaikki:love::giggle:
Eihän se mitään tietysti vielä tarkoita vaikka oviksen sai kiinni mutta jotenkin sitä nyt haluaisi mieli uskoa että mahdollisuudet on suuremmat:X3:
Muoks Ja tokihan oviksen bongaaminen on yksi mahiksia kasvattaja tekijä! Hehe
Mutta liian korkeelta ei haluisi pudota
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta! Mietin vain vielä että rinnat oli heti lauantai aamusta jo kipeät, niinkuin aina ovulaation jälkeen tulee, niin onko ovulaatio siis silloin kun se vahva viiva tulee vai vasta seuraavana päivänä? Ihmisen keho on kyllä ihmeellinen.
 
Kiitos vastauksesta! Mietin vain vielä että rinnat oli heti lauantai aamusta jo kipeät, niinkuin aina ovulaation jälkeen tulee, niin onko ovulaatio siis silloin kun se vahva viiva tulee vai vasta seuraavana päivänä? Ihmisen keho on kyllä ihmeellinen.
Tämä voi vaihdella. Jollakin ovis tulee kaksi päivää plussasta, jollakin ns. heti. Meillä lääkäri ohjeistanut, että ovulaation voi laskea plussasta seuraavalle päivälle. Todellisuudessa viime kierrossakaan ei minulla ultrassa vielä ovisplussan jälkeisenä päivänä näkynyt, että ovulaatio olisi tapahtunut. Saattoi tapahtua illan aikana tai seuraavana päivänä. Suurinpiirtein siitä ovisplussasta voi päätellä ovulaation ajankohtaa. Tärkeä tieto sinänsä, ei ole päivän päälle, mutta eroa on sillä onko luteaalivaihe 8 vrk vai 12 vrk. Että kyllä sillä suurinpiirtein saa ajankohtaa kiinni :) Mua naurattaa, kun tuossa luki aluksi "ajakohtaa Kiinaan". Kyllä tää yrittämäninen on välillä semmoista reitin kaivamista Kiinaan asti.
 
Tämä voi vaihdella. Jollakin ovis tulee kaksi päivää plussasta, jollakin ns. heti. Meillä lääkäri ohjeistanut, että ovulaation voi laskea plussasta seuraavalle päivälle. Todellisuudessa viime kierrossakaan ei minulla ultrassa vielä ovisplussan jälkeisenä päivänä näkynyt, että ovulaatio olisi tapahtunut. Saattoi tapahtua illan aikana tai seuraavana päivänä. Suurinpiirtein siitä ovisplussasta voi päätellä ovulaation ajankohtaa. Tärkeä tieto sinänsä, ei ole päivän päälle, mutta eroa on sillä onko luteaalivaihe 8 vrk vai 12 vrk. Että kyllä sillä suurinpiirtein saa ajankohtaa kiinni Mua naurattaa, kun tuossa luki aluksi "ajakohtaa Kiinaan". Kyllä tää yrittämäninen on välillä semmoista reitin kaivamista Kiinaan asti.

No kyllä, ainakin yhtä pitkältä matkalta tuntuu! Kiitos vastauksesta ja tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onnea plussanneille!! ♥♥♥♥♥

Mulla tulikin vielä eilen illalla limoja, ja nyt tänäkin aamuna. Olisikohan ovis sitten vasta tulossa/päällä. No, sitten vaan pupuillaan tänäänkin. :D

Edit: Nyt parina päivänä on tuntunut elohiirimäistä värinää alavatsalla (oikealla puolella). Onko jollain muulla ovulaation tienoilla elohiirtä vatsassa? Mietin, yhdistänkö tuntemuksen ovulaation tuloon vai onko suolistossa vaan jotain meneillään :D
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa ikinä oon nyt merkannut ylös yhdyntäkerrat, ihan vaan huvin vuoksi. Käytössä on vaan tuo puhelimen oma softa kierron merkkaamiseen niin siihen samaan merkkasin. Surkuhupaisaa huomata, että ollaan tosi säännöllisesti harrastettu seksiä joka toinen päivä, paitsi ennustetulla hedelmällisellä jaksolla. Tällöin yhdyntäkerrat on pyöreä 0. Ei ihan taida näin lapsia tulla :ROFLMAO:
 
Kuinka mahdollista on et ovulaatio voi saman kierron aikana tulla molemmilta puolilta? Pallottelen vaan tälläsen ajatuksen kanssa, kun tänään tuntunut nyt vasemmalla puolella jomotusta, just kun selvät ovisoireet oli jo oikealla puolella :D Mutta kyllähän näitä kaikenlaisia jomotuksia ja nippailuja on pitkin kiertoa, tällä hetkellä vaan tarkkailee vähä liikaakin kaikkia oloja, vaikka kuinka yrittää ettei keskity niihin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ihan vähän vaan mietin kropan toimintaa taas. Aamulla jäätävä repäisykipu koko alavatsan alueelle aivastaessa. Jos oisin seisonut, enkä maannut sängyllä, niin olisin kyl puonnut polvilleni siitä kivusta. Kipuhetkellä vierähti poskelle kyynel, ku sattu niin kauheasti. Kahtena aamuna ollut tosi huono olo ja on oksennus tullut ja äsken vessareissulla oli verta housuissa. Mietinpähän vaan et wtf dpo 0 päivillä :cautious:
Mielenkiinnolla kyl odotan, et mitä seuraavat 2vko tuo tullessaan! :rolleyes:
 
@Tiukuna meillä kans simppojen määrä ja laatu vaihteli tosi paljon insseissä. Välillä oli joitakin prosentteja A-laatuisia, mut sit taas välillä ei ollenkaan. Meillä oli varmaan isoimmillaan määrä vain 15 milj. Aika jännää, että saman luovuttajan oljissa voi olla niin paljon vaihtelua. Nyt kun tehtiin IVF, ei saatu tietää millaisia siittiöitä oli. Se vaan kuultiin etteivät olleet riittäneet niin moneen munasoluun, joten siksi ICSI tehtiin osalle munasoluista. Paras munasolu oli ilmeisesti siinä Ekassa PASissa ja sekin oli vain BB luokkaa. Toinen PAS oli BC ja olen lueskellut, että tuo C tuossa huonontaa mahdollisuuksia jonkin verran. 6 alkiota on vielä pakkasessa, mutta ei mitään tietoa millaisia luokituksia. Tietenkin sitä yrittää luottaa, että kyllä he siellä klinikalla tietävät parhaiten ja huonoistakin alkioita voi raskaus lähteä liikkeelle. Silti mietityttää, että olisiko esim. eri luovuttajan kanssa voinut tulla eri tulos. Ehkä siis voi olla järkevää kokeilla myös toista luovuttajaa. Meillä taisi Ekassa inssissä olla eri luovuttaja ja silloin A-luokan siittiöitä oli eniten.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla ovulaatio tuloillaan ja mietin, että miten saan miehen houkuteltua sen hyödyntämään, koska hänelle ei passaa sanoa ovulaatiosta tai tulee suorituspaineita. Viime kierto meni sen takia harakoille, kun menin möläyttämään. Onneksi ei osaa laskea vielä kierron pituuksia ym. :D Tämä kierto olisi hyvä saada hyödynnettyä, kun seuraava kierto menee miehen työjuttujen vuoksi luultavammin sivu suun. Meillä mies siis asuu viikot normaalisti toisella paikkakunnalla, joten ei nähdä kuin viikonloppuisin tai jos on etäviikolla. Nyt on onneksi lomalla eli ainakin tämä kierto saadaan ehkä käytettyä hyväksi. Eiköhän saa ainakin kerran ellei kahdestikin pistettä tilausta. Maanantaina siis pitäisi laskelmien mukaan tulla ovulaatio, mulla on aika kellontarkka kierto ovuloimattomia kiertoja lukuunottamatta. Jos tästä tärppäisi niin menisin lähes samoja viikkoja kuin esikoisen kanssa, laskettu aika heittäisi neljä päivää. Mutta pessimistinä elelen, parempi niin. ;)
 
@Heemilia kaksosetkin syntyy kahdesta irronneesta munasolusta (poikkeus identtiset joissa yksi hedelmöittyny munasolu jakautuu ja molemmat kiinnittyy) et eiköhän tuo ole mahdollista että eti puolilta irtoo samassa kierrossa
No totta, näinhän se on :) mietin just sitä että jos irtoaa kaksi munasolua niin irtoaako ne samalta vai eri puolilta. No nyt mä lopetan tän liika-ajattelun :D
 
No totta, näinhän se on mietin just sitä että jos irtoaa kaksi munasolua niin irtoaako ne samalta vai eri puolilta. No nyt mä lopetan tän liika-ajattelun
Mulla yleensä samalta puolelta, mut toisaalta mun oikea munasarja ei toimi. Mulla on siis lähes aina kaks follikkelia eli sitä irtoaa kaks munasolua.

ON: jotain nuo terolutit tekee eritavalla kun normikierrot toimii. Tänään putosi lämmöt ja normaalisti tänään olisi alkanut yöllä vuoto, mut menkat loistaa poissaolollaan ja PMS oireettomuudellaan. :D siks toki pysykää menkat mielellään vain pois
 
Mulla yleensä samalta puolelta, mut toisaalta mun oikea munasarja ei toimi. Mulla on siis lähes aina kaks follikkelia eli sitä irtoaa kaks munasolua.

ON: jotain nuo terolutit tekee eritavalla kun normikierrot toimii. Tänään putosi lämmöt ja normaalisti tänään olisi alkanut yöllä vuoto, mut menkat loistaa poissaolollaan ja PMS oireettomuudellaan. siks toki pysykää menkat mielellään vain pois
Ainiin ja sori ällötysvaroitus

ja semmoi maailman oudoin juttu et multa tulee ihan sikana semmoista ovislimavuotoa. Et luulis et jos jotain menkkavuotoa olis alkanut tulla nii se tulis sen mukana mut ei.. pelkkää kirkasta ovislimaa vaan ihan sikana. Käyks kellekään näin ennen menkkoja? :D
 
Heips ja onnea hirmuisesti kaikille plussanneille! ❤
Olen täällä käynyt lukemassa keskustelua ja jännittänyt muiden ja samalla omaa kiertoa. Kerroinkin aiemmin, että eka yk oli lyhyt ja silloin ovis tuli jo kp 10. Nyt on eri meininki, kp 18 ja huomasin yllättäen tänään ovikseen viittaavia limoja. Olin jo heittänyt pyyhkeen kehään, kun ajattelin etten edes ovuloisi tässä kierrossa flunssan takia. Onko muilla heitellyt tällä tavalla ovispäivä? Tikuttamalla en ole (muoks: siis tässä kierrossa) plussaa saanut, mutta tänään näytti testiviiva vahvistuneen hiukan. Kierto on ollut mulla yleensä (ennen pillereitä) 28-29 päivää, viimeksi vain 23. Tää on nyt kyllä vasta toinen kierto ilman ehkäisyä, että johtuisiko siitä tämä heittely.
 
Mä oon nyt aivan sekasin tämän kierron ovuloinnista. Eli eilen bongasin ne ovulaatiolimat kerran wc käynnillä ja tänään tuli päivällä useampaan kertaan kirkasta limaa ihan valuvaa töissä ollessa.
Eilen ovulaatiotestit negoja, tein taas tänään aamulla klo. 6 digi testin ja nega, uuden digin n. Klo. 17 ja nega. Vatsaakin jomotellut tänään päivällä. Nyt sitten limat vaikuttaa loppuneen tai on kosteaa muttei sellasia kunnon ovislimoja. Oon ihan ymmälläni et onko ovis vielä tulossa, vai jo ollut vaikka testit negoja vai jääkö tulematta?
Teen kyllä vielä tänä iltana testin kunhan on pidempi aika pidätyksestä.
Mutta kertokaa miten teidän limat, oireet ja plussat on menny? Jos vaikka vois päätellä jotain.
 
Sattuko mun kohdalle viallinen testi vai voiko muka oikeasti dpo9 näkyä?? En malttanut pitää näppejäni erossa testistä.... tää on se rfsu testaa varhain.. eihän tuo viiva voi olla noin kaukana??

Kyllä tuolla selvästi jotain näkyy! :love: Mulla ei ainakaan näy noissa testeissä yhtään mitään, vaikka miten olen käännellyt ja väännellyt eri valoissa. Ei häivähdystäkään, vaikka kuinka koittaisi taskulampunkin avulla tihrustaa :D
 

Yhteistyössä