Nyt äiti suuttui. Kuinka mones kummi olet?

  • Viestiketjun aloittaja Kummi nro 6
  • Ensimmäinen viesti
Kummi nro 6
Mulla on kolme kummmilasta, kaikki tyttöjä. Kahdelle olen sylikummi ja yhdelle olen kuudes se jonon viimeinen kummi.
Minua pyydettiin kummiksi, suostuin, olihan lapsi hyvän ystäväni.
Juhlapaikalla meidät järjestettiin jonoon saatesanoin.
Sylikummi, 1.kummi(nämä oli aviopari), 2. kummi, 3. kummi, 4. kummi, 5. kummi ja 6. ja viimeinen kummi.
Vähänkö olis tehny mieli lähtee käpälämäkee sieltä, mut en kehdannut.
Jä tämä jörjestys toistui päivän aikana valokuvauksessa, kakku jonossa ja kummilahjoissa (lahjan koko aina pieneni mitä kauimmainen kummi oli)
Nyt sit en halunnut osallistua 1v synttäreille ( joo ei ole lapsen vika ja lähetin lahjan) kun sama järjestely jatkuisi. No ystäväni loukkaantui ja suuttui kun en tullut paikalle.
Oletko sinä kuinka mones kummi?
 
vierailija
Tuo koko kummisysteemi on mun mielestä ihan typerä. Itse en kuulu kirkkoon, mutta olen kuitenkin kahden lapsen kummi. Lahjoja olen antanut merkkipäivinä, mutta siihenpä se sitten on jäänyt. Lahjkonekummi siis...
 
vierailija
Kuusi kummia? Just. Eli halutaan maksimoida lapselle lahjat.
On siinä kyl lapsellakin liikaa muistamista, kaikkien kummien synttärikortit askarrella, joulumuistamiset, kerho/koulukuvat teettää jokaiselle. Meillä on lapsilla kahdet avioparit kummina, mut silti tuo vuosittaisten kuvien kehystys ja postittaminen on työlästä, mutta lapset kyl askartelee mielellään kummeille kortteja. Meillä on kaikki sen verran kaukana ettei edes joka kuukausi nähdä jotakuta.

Eikä olla numeroitu kummeja, enkä koe itsekään itseäni numeroiduksi!

Kummin tärkein tehtävähän on lapsen kristillisen kasvatuksen tukeminen ja esirukous. Sen kun kaikki muistaisivat!
 
vierailija
Vanhemmat antoi kummeille lahjan. Ei sillä lahjan koolla, minkä kukakin toi ollut merkitystä monesko kummi oli.
Enpä ole yksissäkään ristiäisissä ollut, missä olisi annettu lahja kummeille. Vauvalle on tullut lahjoja muiltakin kuin kummeilta, samoin vanhemmille ja väliin vauvan sisaruksillekin. Mutta en ole koskaan nähnyt kummeja lahjottavan.
 

Yhteistyössä