Aiotko ladata Koronavilkun syyskuun alussa?



Koronaviruksen tartuntaketjujen katkaisua tehostavan älypuhelinsovelluksen nimi on Koronavilkku. Nimi valittiin useiden ehdokkaiden joukosta.

Koronavilkku on määrä saada yleiseen käyttöön syyskuun alussa. Tällöin kuka tahansa voi ladata sen puhelimeensa sovelluskaupoista maksutta. Sovelluksesta on tulossa ensin suomen- ja ruotsinkieliset versiot. Englanninkielinen julkaistaan myöhemmin syksyllä.

Koronavilkun käyttö on vapaaehtoista, mutta siitä saadaan sitä enemmän apua, mitä useampi sen lataa.

 
vierailija
Tuskin, jos se hälyttää vain jos on 15min tms. Samassa tilassa koronapotilaan kanssa, koska sellaisia tilanteita ei käytännössä tule vastaan. Jos se hälyttää kun on kaupassa joku mennyt liian läheltä ohi, niin sitten voin harkita. Puhelimessani ei ole yhtään sovellusta ja tuskin tulee.
 
vierailija
Hienosti hallitus aikaili tämänkin asian suhteen. Sovellusta tarjottiin useamman koodifirman taholta heti maalis-huhtikuussa. Päätös tehtiin vasta kesällä ja vieläkään ei siksi ole sovellusta meillä käytössä. Hallituksen strategia kaikissa koronajutuissa on, että ensin pitää olla pulet kusesta housuissa ja sitten vasta aletaan harkitsemaan vessaan menoa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Tottakai, vaikka ihan mielenkiinnosta. Olen melko utelias luonteeltani.
Tietoturvakin tuntuu olevan kunnossa; sovellus ei pääse käsiksi käyttäjän tietoihin.
 
Hienosti hallitus aikaili tämänkin asian suhteen. Sovellusta tarjottiin useamman koodifirman taholta heti maalis-huhtikuussa. Päätös tehtiin vasta kesällä ja vieläkään ei siksi ole sovellusta meillä käytössä. Hallituksen strategia kaikissa koronajutuissa on, että ensin pitää olla pulet kusesta housuissa ja sitten vasta aletaan harkitsemaan vessaan menoa.
Olen samaa mieltä, ja jos maskikaupat johtivat varovaisuuteen=aikailu, niin mun ehdotus olisi, että jatkossa hankkisivat ammattitaitoisen selvittelijän tsekkaamaan, että firma jolta palvelu ostetaan on kunnossa.
Ei se viikkoja vie - rahalla saa nopeaakin palvelua.
 

Yhteistyössä