Miten helposti 45-vuotias nainen tulee raskaaksi? Toiveessa eka lapsi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannattaa myös huomioida nämä lasten suhtautuminen, jos ovat äidin menettäneet niin perusturvallisuuden tunne voi järkkyä aika pahasti jos miettivät että koko elämä muuttuu ja heidän asemansa perheessä uuden vauvan myötä. Riippuu toki lapsista ja kauanko äidin kuolemasta on aikaa ym. Varsinkin jos ovat ajatelleet ettei olisi edes mahdollista että isä enää tekisi muita lapsia.
Kiitos kun huolehdit miehen lapsista mutta he ovat onnellisia kolmekymppisiä, itsekin jo naimisissa olevia ihmisiä.
Ap
 
vierailija
Kyselemällä täällä asia ei selviä, vaan siitä vaan hommiin miehen kanssa kokeilmaan tuletko raskaaksi, ja jos ei tärppää muutamassa kuukaudessa viimeistään niin lääkäriin. Tuossa iässä voi saada lapsen mutta varmaa se ei ole (ei toki nuorillakaan) joten kannattaa valmistautua myös pettymykseen. Ja hoitoihin ja keskenmenoihin...
Kiitos! Yritystä on ollut nyt vasta reilu viikko mutta jatketaan! :)
Ap
 
vierailija
Kuinka vanha mies on kun lapsetkin on jo kolmekymppisiä?

En ole ap.
Onkohan tehnyt lapset 18-20 -vuotiaana silloinhan on palstan mummoikää ihmettelijöiden mielestä ns oikea aika tehdä lapset.

Minulla ei ainakaan ollut 20 -vuotiaana mielessä perheen perustaminen, minulla oli aivan kiire tehdä jotain muuta. Opiskella, matkustella, seurustella ja pitää hauskaa.
 
vierailija
Kuinka vanha mies on kun lapsetkin on jo kolmekymppisiä?
Mies on 55v, minä 45v, miehen tyttö on 32v ja miehen poika 30v. He ovat molemmat jo naimisissa ja tytöllä on jo lapsia.

Kuitenkin joku kysyy vielä.... Miehen ensimmäinen vaimo, heidän lasten äiti, kuoli syöpään 7 vuotta sitten ja oli alle 50v kuollessaan. Mieheni ei siis murhannut vaimoaan tms vaan jäi valitettavasti leskeksi.

Ap
 
vierailija
Naimisissa ollaan jo, mentiin tänä kesänä naimisiin ja vietettiin koronahäät. Miehestä on kiva jos tulee lapso mutta ei mikään välttämättömyys. Minä toivoisin todella paljon lasta.
Ap
 
vierailija
Mies on 55v, minä 45v, miehen tyttö on 32v ja miehen poika 30v. He ovat molemmat jo naimisissa ja tytöllä on jo lapsia.

Kuitenkin joku kysyy vielä.... Miehen ensimmäinen vaimo, heidän lasten äiti, kuoli syöpään 7 vuotta sitten ja oli alle 50v kuollessaan. Mieheni ei siis murhannut vaimoaan tms vaan jäi valitettavasti leskeksi.

Ap
Olette aivan liian vanhoja. Mieti nyt hetki sitä lasta: Äiti olisi eläkeiän kynnyksellä kun lapsi pääsisi ripille, isä olisi jo komeasti eläkeläinen.
 
vierailija
Kun viimein löytyi ihana mies.
Menkat on säännöllisesti eikä vaihdevuosioireita. Miehellä on jo 2 lasta ekasta avioliitosta (on leski). Naisella ei ole lapsia eikä ole ollut raskaana. Onko mitään toivoa saada yhtä lasta?
Raskaaksi voi tulla. Luomusti, helvetin hyvällä tuurilla. Omista munasoluista on 1/miljoonasta enää niin terve että raskaus ylipäätään menee loppuun asti, terveestä vauvasta puhumattakaan....

Menkää suoraa lääkäriin, niin saatte apua ja tietoa. Ei kannata odotella....

Mutta avustettuna voi raskautua hyvinkin ja raskaus mennä ihan normaalisti.
 
vierailija
Raskaaksi voi tulla. Luomusti, helvetin hyvällä tuurilla. Omista munasoluista on 1/miljoonasta enää niin terve että raskaus ylipäätään menee loppuun asti, terveestä vauvasta puhumattakaan....

Menkää suoraa lääkäriin, niin saatte apua ja tietoa. Ei kannata odotella....

Mutta avustettuna voi raskautua hyvinkin ja raskaus mennä ihan normaalisti.
Kyllä! Rohkeasti vain aloittaja :)
 
vierailija
Paljon on kyse elämäntavasta, terveysietoisuudesta ja terveyshaluisuusesta, yleisen onnellisuuden peruspilareista miten lapsen kanssa jaksaa vanhemmalla iällä. Valitettavasti ikävä sattuma vakavan sairauden muodossa voi tulla missä iässä vaan mutta tietenkin riski lisääntyy vuosi vuodelta. Ja raskausriskit sekä lapselle että äidille menee huimaa vauhtia ylöspäin kun vuosista 40 aletaan puhua.
Kuitenki alle 65 vuotiaat pitäisi olla työikäisiä ja tuottavia kansalaisia... ja elinikä keskimäärin paljon enemmän.
En minäkään 45 enkä edes 50 v.vuotiaita mummoja tunne.
Onnea kaikille valitsemiinsa perheratkaisuihin.
 
vierailija
Millä vuosituhannella ihmiset elää? 40-vuotias mummoikäinen? Ihmisen elinikä on jo noussut aika kivasti sinne 80-paikkeille :)

On sulla mahdollisuus saada lapsi vielä. Tehokkuutta yrittämiseen tuo lääkärit, katsos vielä, mikä on hoitoihin pääsyn yläikärajat. Muistaakseni, jos on yli 40-vuotias, ei tarvitse odotella vuotta, että kannattaa puhua lääkärin kanssa.
 
Mun mielestä lapsenteon raja menee 42-43 ikävuodessa. Sit on riskit jo sen verran kovat, ettei kannata.

Toki suurimmalla osalla 45-vuotiaista äideistä raskaus ja synnytys mene hyvin ja lapsi on terve. Niitä tarinoita on paljon. Mutta se ei poista suurentunutta riskiä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mun mielestä lapsenteon raja menee 42-43 ikävuodessa. Sit on riskit jo sen verran kovat, ettei kannata.

Toki suurimmalla osalla 45-vuotiaista äideistä raskaus ja synnytys mene hyvin ja lapsi on terve. Niitä tarinoita on paljon. Mutta se ei poista suurentunutta riskiä.
No mut sä ootkin jakamassa täällä aina synnytysoikeuksia kaikille muille.. kuka saa ja kuka ei haluta tai saada lapsia.
 
vierailija
Hus:n nettisivuilta: Julkisessa terveydenhuollossa naisen lapsettomuushoitojen ikäraja on noin 40 vuotta.

Yksityisellä lääkäriasemilla ei varmaankaan ole mitään ikärajaa, koska itse maksaa tutkimukset ja hoidot. En tiedä saako Kela korvauksiakaan, jos on sidottu todennäköiset onnistumisprosentit jotenkin naisen ikään.
 
vierailija
Julkisella tietenkin tiukemmat rajat hoitoihin. Mehiläisellä näkyy olevan jokin uusi hoitomuoto.
 

Yhteistyössä