Miten päätät mitä teet ruoaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla menee aina reilusti aikaa siihen kun selailen ruokaohjeita ja yritän päättää, että mitä ihmettä sitä tänään tekisi ruoaksi, ja samaan aikaan kaikki muut tuntuvat aina osaavan päättää tosta noin vaan, että tänään teen tätä ja tänään minä ja meidän perhe syödään näin.

Eli miten ihmeessä päätät mitä haluat syödä ja mitä teet ruoaksi, kun vaihtoehtoja ja ruokaohjeitahan on lähestulkoon rajattomasti
 
vierailija
Kaappiin katsomalla. Mitä raaka-aineita löytyy. Jos eilen oli keittoa, niin tänään on kastikepäivä, josta voi - jos jää yli - jalostaa seuraavaksi vaikka laatikkoruuan. Ja oman fiiliksen pohjalta sekä arjen tilanteen. Jos on kiire, niin nopeaa ja perusvarmaa. Jos on aikaa, niin pitkän kaavan kautta.
 
vierailija
Edullista ja hyvää. Täytyy myöntää että olen diktaattori mutta mielestäni oikeutetusti koska teen ruoat perheelle :D
Teini kyselee koska osallistun Master cheffiin joten ehkä teen ihan hyvää ruokaa.
 
vierailija
Yleensä menen kauppaan ajatuksella siitä mitä haluan tehdä ja sitten tarvittaessa muutan lennosta, jos on esim. lohta tai vaikka entrecotea tarjouksessa. Suurin osa päivittäisestä ruoasta on kuitenkin tavalla tai toisella vakioitua ja niitä voi ja pitää ostaa jatkuvasti kuitenkin. Leivät, salaatit, perunat ja riisit jne. En tavallisesti kokkaa reseptin mukaan, niin ei ole tarpeen niin tarkkaan miettiä mitä ostaa.
 
vierailija
Fiilispohjalta, jos on tehnyt mieli vaikka kurpitsaa niin teen kurpitsakeittoa, jos tekee mieli pastaa niin sitten sitä jne. Saatan ostaa parin päivän ainekset kerralla. Joskus vaan kaappiin kurkkaamalla että mihin löytyy aineksia. Harvoin käytän reseptejä, joskus kyllä mutta enemmän leivonnassa. Niin ja joskus jos on heikommassa hapessa niin vaan menen kauppaan ja ostan mitä mieli tekee esim. Pizzaa
 
vierailija
Yleensä tulee kiertoa, lihaa, kanaa, kalaa. Kalaa tulee syötyä lähinnä viikonloppuisin ja valitettavan harvoin.
Pihvejä viikonloppuisin. Kanasta ja jauhelihasta arkisin.. Pastaa. Keittoja ehkä enemmän syksy-talvisin. Prot. pit. salaatteja lounaaksi töihin ja mitä nyt sitten jää muilta päiviltä.
Perhe laittaa toivomuksia, itse yleensä tulee päätettyä.
 
r0s
Siten, mitä tekee mieli. Tai ellei tee niin kysyn mieheltä/lapsilta.

Kaupasta ostan myös helposti seuraavaa päivää varten jotain mikä on tarjouksessa.


Nyt ois mieliteko graaviloheen ja siskonmakkarakeittoon. -Lohi toki on vasta huomenna valmista.
 

Yhteistyössä