Oletko koskaan katkaissut välejä läheiseen/sukulaiseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Itse päätin juuri, että en halua enää olla oman äitini kanssa tekemisissä. Pitää yhteyttä lähinnä silloin, jos tarvitsee taloudellista hyötyä tai haluaa purkaa mieltään. Minun ongelmiani ei suostu edes kuuntelemaan, vaan kääntää keskustelun aina itseensä ja siihen kuinka hänellä on kurjempaa.

Äitini ei osaa kannustaa tai tukea minua missään asiassa. Kerroin innostuneena mm. suunnitelmastani kouluttautua uuteen, kiinnostavaan ammattiin ja sain vastaukseksi räkänaurut ja pitkän puheen kuinka en kyseistä työtä pysty ikinä tekemään. Kaikki, myös positiiviset tapahtumat elämässäni hän kääntää negatiivisiksi ja arvostelee jokaista ratkaisuani huonona.

En vain kerta kaikkiaan enää jaksa sitä, kuinka hän kylvää pelkkää pahaa oloa ja negatiivisuutta ympärilleen ja pilaa usein hyvin alkaneen päiväni, lytäten itsetuntoani kerta toisensa jälkeen.

Oletteko koskaan joutuneet tekemään näin radikaalia ratkaisua. Miksi ja miten laitoitte välit poikki?
 
vierailija
Äitiini katkaisin välit. Hän on alkoholisti ja soitteli aina haukkumispuheluja kännipäissään. En vain jaksanut enää.
Siskooni myös, hän on kovin hyväksikäyttävä persoona, itse taasen auttavainen. Sillä seurauksella että hän härskisti hyväksikäytti avuliaisuuttani. Hän otti yhteyttä vain kun itse tarvitsi jotain mutta ei vastannut juuri koskaan minulle. Sitten päätin etten enää ota yhteyttä, kieltäydyin pari kertaa hoitamasta hänen lastaan ja en ole kuullut hänestä sen jälkeen kolmeen vuoteen. Asumme eri paikkakunnilla joten sikäli helppo pitää etäisyyttä.
 
vierailija
Katkaisin välit vanhempiini jo 15 vuotta sitten. Eivät hyväksyneet poikani aspergeriutta ja muutenkin olivat sanomassa oman mielipiteensä kaikesta elämääni liittyvästä. Helpotti huomattavasti; ei enää päänsärkyjä tapaamistensa jännittämisestä, ei enää mielipahaa sanoistaan.
 
En, mutta isän serkku katkaisi vuonna 2015 välit, koska kirjoitin hänen facebook seinälleen etten missään tapauksessa ottaisi pakolaismiestä asuntooni asumaan (siihen aikaan puhuttiin siitä, että voisiko suomalaiset antaa näille tulijolle jonkinlaisen turvapaikan kotoaan) ja myös sen takia, että kritisoin facebook seinälläni maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia.
Kyseessä yli 50v mies.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Kyllä. Mielenterveysongelmaiseen harhaiseen persoonallisuuhäiriöiseen tätiini, joka haukkui/arvosteli lastani mielenkiintoisella tavalla. En ole vuosiin nähnyt/tavannut, vastasin aina lyhyesti hänen tekstiviesteihin. Nyt hän on laajentanut arvostelua äitiini, minuun ja sisareeni sellaisella tavalla jota en tule antamaan anteeksi. En vastaa enää viesteihin. Ja olen myös päättänyt etten mene tätini hautajaisiin aikaa tuhlaamaan.
 
vierailija
Kyllä. Mielenterveysongelmaiseen harhaiseen persoonallisuuhäiriöiseen tätiini, joka haukkui/arvosteli lastani mielenkiintoisella tavalla. En ole vuosiin nähnyt/tavannut, vastasin aina lyhyesti hänen tekstiviesteihin. Nyt hän on laajentanut arvostelua äitiini, minuun ja sisareeni sellaisella tavalla jota en tule antamaan anteeksi. En vastaa enää viesteihin. Ja olen myös päättänyt etten mene tätini hautajaisiin aikaa tuhlaamaan.
Sinä taidat olla se mielenterveysongelmainen kun sinulla näyttää olevan ongelmia äitisi, isäsi lesken ja nyt tädin kanssa. Ajat ihmiset pois, miksi?
 
vierailija
Sinä taidat olla se mielenterveysongelmainen kun sinulla näyttää olevan ongelmia äitisi, isäsi lesken ja nyt tädin kanssa. Ajat ihmiset pois, miksi?

Sisälukutaitosi kaipaa terästystä. 5
Tätini hakee ongelmia äitiini, minuun ja sisareeni. Minulla on hyvät välit omaan perheeseeni. Sisareni ei uskalla tehdä yhtä radikaaleja ratkaisuja kuin minä.
 
En, mutta isän serkku katkaisi vuonna 2015 välit, koska kirjoitin hänen facebook seinälleen etten missään tapauksessa ottaisi pakolaismiestä asuntooni asumaan (siihen aikaan puhuttiin siitä, että voisiko suomalaiset antaa näille tulijolle jonkinlaisen turvapaikan kotoaan) ja myös sen takia, että kritisoin facebook seinälläni maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia.
Kyseessä yli 50v mies.
Johan on, mutta ymmärrän että näin voi käydä. Mun yks parhaimmista ystävistä, vanhempi mies hänkin, katkaisi totaalisesti välit kun keskusteltiin maahanmuuttopolitiikasta (minä kannatan PS:a ja hän demareita).
En olisi koskaan voinut uskoa, että hän tekisi niin. Hänellä loppui argumentit ihan tyystin ja sanoi että ei halua olla mun kanssa enää tekemisissä koska mun mielestä Jussi Halla-aho on fiksu mies.
Vuosia tunnettiin ystävän kanssa ja suhde oli erittäin huumoripitoinen, lämmin ja luottoa riitti ja aina autoimme toinen toistamme.
Vieläkin jotenkin absurdia, että ystävyyssuhde stoppasi täysin.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
vierailija
Olen katkaissut välit muutamaan sukulaiseen.
Täti loukkaantui minulle aikanaan, kun en kutsunut häntä esikoiseni ristiäisiin. Sen jälkeen ei olla pidetty yhteyksiä. Minulla ei ole mitään tätiäni vastaan. Hän on vain todella negatiivinen ihminen, en jaksa olla yhteydessä negatiivisten ihmisten kanssa.

Äitipuolen kanssa en nykyään välitä olla tekemisissä. Ei ole ollut Facebook kaveri vuosiin, koska kirjoitteli ikäviä kommentteja seinälleni. Hän on minulle hyvin kateellinen. Hän on alkoholisti. Haukkui minut kännipäissään, kun vietimme perhejoulua. Se oli viimeinen niitti.
 
vierailija
Olen katkaissut välit muutamaan sukulaiseen.
Täti loukkaantui minulle aikanaan, kun en kutsunut häntä esikoiseni ristiäisiin. Sen jälkeen ei olla pidetty yhteyksiä. Minulla ei ole mitään tätiäni vastaan. Hän on vain todella negatiivinen ihminen, en jaksa olla yhteydessä negatiivisten ihmisten kanssa.

Äitipuolen kanssa en nykyään välitä olla tekemisissä. Ei ole ollut Facebook kaveri vuosiin, koska kirjoitteli ikäviä kommentteja seinälleni. Hän on minulle hyvin kateellinen. Hän on alkoholisti. Haukkui minut kännipäissään, kun vietimme perhejoulua. Se oli viimeinen niitti.
Lo, pe, ta jo
 
vierailija
Olen siivonnut elämästäni myös negatiiviset energiasyöppösukulaiset pois. Kerran yhteydenpidot ovat aina ja vain yksisuuntaisia, minun toimesta olleita, sekä sellaisia, että minulle vuodatetaan kaikki sillä hetkellä oleva elämisen paska ja tuska vaivautumatta sen jälkeen kysymään edes pikaisesti kuulumisiani, niin miksi ihmeessä pitää heitä edes mukana?
Onneksi on muita ihmisiä, joista tullut tosi läheisiä.
 
vierailija
Olen siivonnut elämästäni myös negatiiviset energiasyöppösukulaiset pois. Kerran yhteydenpidot ovat aina ja vain yksisuuntaisia, minun toimesta olleita, sekä sellaisia, että minulle vuodatetaan kaikki sillä hetkellä oleva elämisen paska ja tuska vaivautumatta sen jälkeen kysymään edes pikaisesti kuulumisiani, niin miksi ihmeessä pitää heitä edes mukana?
Onneksi on muita ihmisiä, joista tullut tosi läheisiä.
L_opet@ jo
 

Yhteistyössä