Kuva Suomeen pakolaisleiriltä tulevista pikkutytöistä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vielä kun laitat linkin uutiseen missä on kertottu et tuodaan pikkutyttöjä.
"Maahanmuuttoviraston mukaan Suomi haluaa vastaanottaa erityisesti alaikäisiä tyttöjä ja erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia Välimeren maiden pakolaisleireiltä."


 
vierailija
Juurikin niin. Tiedetty jo pitkään et yksintulleita tuodaan leiriltä, joten tuollaiset kurapuku viittaukset on just noin naurettavia.
Niin siis jos ihan vakavasti puhutaan, niin pitkään on tiedetty että sieltä tulee nuoria miehiä. Jostain syystä uutisointi on vain ollut ristiriidassa todellisuuden kanssa. On puhuttu lapsista ja yksinhuoltajaperheistä.
 
vierailija
"Maahanmuuttoviraston mukaan Suomi haluaa vastaanottaa erityisesti alaikäisiä tyttöjä ja erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia Välimeren maiden pakolaisleireiltä."



”– Suomeen siirrettävistä alaikäisistä painopiste on nuorimmissa alaikäisissä tai alaikäisissä, joilla on erityisiä tarpeita. Suomeen on toivottu myös tyttöjä, jotta Maahanmuuttovirasto voi ottaa sukupuolten tasapainon huomioon siirroissa, projektipäällikkö Monna Airiainen Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksiköstä sanoo.

Myös presidentti Sauli Niinistö on sanonut, että Suomen olisi autettava erityisesti pieniä lapsia ja tyttöjä.

Alaikäisten tyttöjen osuus pakolaisleireillä on kuitenkin vain noin kymmenen prosenttia, joten alaikäisiä poikia on huomattavasti enemmän.”

on toivottu = kerrottu että tulee?
 
vierailija
on toivottu = kerrottu että tulee?
"Sisäministeriö kertoo, että hallitus on sopinut haavoittuvassa asemassa olevien turvapaikanhakijoiden auttamisesta Välimeren alueelta.

Käytännössä tämä tarkoittaa ensisijaisesti lapsia ja yksinhuoltajaperheitä
"

"Sisäministeri Maria Ohisalo (vihr.) kommentoi hallituksen päätöstä vihreiden puoluevaltuuskunnan kokouksen aluksi Helsingissä.

– Meidän pitää auttaa näitä ihmisiä ja ennen kaikkea lapsia
"

"Sisäministeriö vahvistaa hallituksen sopineen enintään 175 turvapaikanhakijan vastaanottamisesta Välimeren alueelta. Päätös koskee ensisijaisesti lapsia sekä yksinhuoltajaperheitä"

"SUOMI VASTAANOTTAA 175 LASTA JA YKSINHUOLTAJAPERHETTÄ VÄLIMEREN MAISTA!"

"Vaikeissa olosuhteissa ilman huoltajaa liikkeellä olevia, sairaita ja vammautuneita lapsia tulee edelleen ensisijaisesti auttaa. Myös muiden EU-maiden kuuluu ottaa vastuuta näiden lasten tukemiseksi, ja Suomi voi vaikuttaa tähän."

"Suomi vastaanottaa ensisijaisesti ilman huoltajaa olevia lapsia ja yksinhuoltajaperheitä."

"Ensimmäiset tulijat ovat 10–16-vuotiaita afganistanilaisia."

"Alaikäisten ohella vastaan otetaan yksinhuoltajaperheitä tai esimerkiksi raskaana olevia."

"Kun Ohisalo ja Marinin Hallitus toi esille, että Suomi ottaa vastaan Kreikasta, kiintiöpakolaiseksi otettavien määrän lisäksi, 175 ”haavoittuvassa asemassa olevaa” pakolaista ja valtamedia tätä uutisoi, niin myötämielisen mielikuvan luomiseksi kuvituskuvina oli toistuvasti pakolaisleireillä olevia naisia ja pieniä taapero-ikäisiä lapsia. Kerrottiin miten Suomi toivoo nimenomaan tyttöjä ja saa itse vaikuttaa siihen keitä tänne otetaan. Jokainen täysipäinenhän tiesi jo silloin, että taas on kyseessä tyhjät sanahelinät, jotta kansa saataisiin suvaitsemaan tämän saman järjettömyyden jatkuminen, eikä sieltä mitään tyttöjä ja taaperoita tule, vaan nuoria miehiä."
 
vierailija
Luitko kuvan tekstiä?
Oliko siinä et just nää tulee suomeen?
Niin ehkä nuo olivatkin kaikki sinne Portugaliin ja sitten jossain kuvan ulkopuolella oli se Suomeen tuleva erä taaperoita. Niin se täytyykin olla. Hyvä kun korjasit! (y)

Tuolla vielä lisää niitä Portugaliin matkaavia lapsia: https://www.iom.int/news/un-agencies-welcome-latest-relocations-unaccompanied-children-greece-call-further-action-and
 
vierailija
Aika moni suomalainen lapsi osaa ihan itse ja ilman huoltajaa käydä interreilaamassa tai ihan vaan rantalomalla vaikka Turkissa tai Kreikassa. Se ei eroa mitenkään tästä lössistä, joka nyt on evakuoitava valtion piikkiin turvaan omilta valinnoiltaan. Järjestelmä on viallinen ja koska sitä ei näemmä saada korjattua, se pitää lakkauttaa.
 
vierailija
Nyt pitää vielä selvittää oletko oikeasti niin tyhmä, että uskot siihen että tuossa oli vain Portugaliin menijöitä ja jossain kuvan ulkopuolella oli täysin erilainen porukka Suomeen seulottuja 10-vuotiaita. Itse olen taipuvainen uskomaan, että et ole niin tyhmä ja viestisi ovatkin pelkkää vittuilua. Ei mitenkään yllättäv taktiikka suvakilta, joka on jo lähtökohtaisesti väärässä, mutta haluaa silti innokkaasti sotkea keskustelua ja sensuroida vääriä mielipiteitä verkosta. Silakkaparvi Go!
Mä olen sanonut jo aikaa sitten et teinipoikia sieltä tuodaan koska heitä siellä on suurin osa.

Kuvassa ei kuitenkaan ole a) kaikki 49 ja b) vain suomeen tulevat joten kuva ei todista edelleenkään yhtäön mitään.
 
vierailija
Mä olen sanonut jo aikaa sitten et teinipoikia sieltä tuodaan koska heitä siellä on suurin osa.

Kuvassa ei kuitenkaan ole a) kaikki 49 ja b) vain suomeen tulevat joten kuva ei todista edelleenkään yhtäön mitään.
Kuva todistaa juuri sen mitä sen tässä ketjussa sanotaankin todistavan. Öyhöttämisesi on täysin turhaa ja väärässä paikassa.
 
vierailija
Pelottavinta on mediasensuuri joka tähän aiheeseen liittyy. Jopa tähän ketjuun kirjoitellessa aivan asiallisia, mutta kriittisiä kirjoituksia, suurta osaa niistä ei julkaista. Tulee teksti ennakkosensuurista ja viestit katoavat. Pidetäänkö tällä sensuurilla puolesta - vastaan mielipiteet keinotekoisesti tasoissa, eli ohjataan ja aivopestään kansalaisia.
 

Yhteistyössä