Helmikuiset 2021

Mulla ainakin ekassa raskaudessa nt-ultra tehtiin vatsan päältä olisko paikkakuntakohtaista?
Mä oon ainakin käsittänyt että se tehdään vatsan päältä :) Mulla on jo ennen plussaa ilmestyny elohiiri alavatsan vasemmalle puolelle, ja hauska huomata että se vieläkin nykii :D Tänään on nykinyt ihan kunnolla koko päivän, onko muilla ollut vastaavaa? Voisin kuvitella että seuraus siitä että kohtu kasvaa? :rolleyes:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Emja_ ja Adnilavee
Mua kyllä nyt vähän huolestuttaa tää oireiden vähyys :( Mitään vatsa/selkäkipuja ei oo ollut enää hetkeen, niin pelottaa jos kaikki keskeytynyt. Toki ensimmäinen raskaus, niin tiedä sitten miten niitä kipuja tulee ja menee. Nyt on ruokahalulla vähentynyt ihan hirveesti, tuntuu et ei tarvi syödä ollenkaan niin usein ja paljon, mitä vielä pari viikkoa sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Mä oon ainakin käsittänyt että se tehdään vatsan päältä Mulla on jo ennen plussaa ilmestyny elohiiri alavatsan vasemmalle puolelle, ja hauska huomata että se vieläkin nykii Tänään on nykinyt ihan kunnolla koko päivän, onko muilla ollut vastaavaa? Voisin kuvitella että seuraus siitä että kohtu kasvaa?
onpa ihana:) mulla ei oo ollut, mut kuulostaa kyllä hauskalta:love:
 
Mua kyllä nyt vähän huolestuttaa tää oireiden vähyys Mitään vatsa/selkäkipuja ei oo ollut enää hetkeen, niin pelottaa jos kaikki keskeytynyt. Toki ensimmäinen raskaus, niin tiedä sitten miten niitä kipuja tulee ja menee. Nyt on ruokahalulla vähentynyt ihan hirveesti, tuntuu et ei tarvi syödä ollenkaan niin usein ja paljon, mitä vielä pari viikkoa sitten.
Vaihtelee mulla ainakin aika paljon päivästä ja vuorokaudenajastakin toiseen. Aaltoilevaa siis. Turvotuskin oli ehkä pahempaa vielä pari viikkoa sitten, tosin kyllä se vieläkin iltaa kohti pahenee selvästi.
 
Jännä huomata, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän oireita kans tää kuvottava olo on ihan uutta, koko päivän ollu kuvotus, välillä hetken pois ja tulee. Syödä pitää vähän väliä pienempiä annoksia ja viime yönä oli niin kova nälkä, et piti 5 aikaan nousta syömään ruisleipä ja juomaan maitoa muilla vastaavaa jo? Maha tuntemukset ehkä hieman vähentyneet, kuvotus päivökohtaista. Pissahätä on aika usein.
 
Esikoisen nt-ultran teki lääkäri alakautta, kaikki loput mahan päältä.

Kävin eilen neuvolassa ja eipä siellä juuri valaistumista saanut. Lähin ä-poli kiinni ja joudun synnärille ultraan. Sieltä aika tulee kirjeellä joskus. Arvellen n. 3vko joutuu vielä odottelemaan aikaa. Tuo ultran järjestäminen vaan vaatii mm. Miehen töistä poissaoloa mahdollisesti koko päivän, koska matka sinne pidempi. Niin suuresti ärsytti eilen, että en kyennyt edes kirjottamaan mitään. Niin raskasta koko epätietoisuus muutenkin ja nyt se vaan lisii ja lisii.

Eilisestä lähtien taas niin paljon koskenut mahaan ja selkään, ettei kyyneleet välillä ole kaukana. Tuskaista ja turhauduttavaa
 
Onko muuten teillä minkälaisia tietoja noista koronarajoituksista seulontayksiköissä? Helsingissä Bulevardille mennessä vielä viime viikolla aikaa varatessa luki että terve ei saisi ottaa saattajaa mukaan. Harmi, mies olisi halunnut tulla mukaan. Mutta tietenkin ymmärrettävää jos ei saa näinä aikoina olla mukana.
 
Onko muuten teillä minkälaisia tietoja noista koronarajoituksista seulontayksiköissä? Helsingissä Bulevardille mennessä vielä viime viikolla aikaa varatessa luki että terve ei saisi ottaa saattajaa mukaan. Harmi, mies olisi halunnut tulla mukaan. Mutta tietenkin ymmärrettävää jos ei saa näinä aikoina olla mukana.
Täällä Jyväskylässä saa nyt olla puoliso mukana neuvolan kaikilla käynneillä ja myös ultrissa, poistivat rajoitukset pari viikkoa sitten :giggle:
 
Onko muuten teillä minkälaisia tietoja noista koronarajoituksista seulontayksiköissä? Helsingissä Bulevardille mennessä vielä viime viikolla aikaa varatessa luki että terve ei saisi ottaa saattajaa mukaan. Harmi, mies olisi halunnut tulla mukaan. Mutta tietenkin ymmärrettävää jos ei saa näinä aikoina olla mukana.
Myös Turussa on 1.6. alkaen saanut olla kumppani mukana kaikissa!
 
Täällä tais heittää tänään verenpaine ihan alalukemiin, kun ei kaukana ollut pyörtyminen :( 15 minuuttia makuulla, niin olo koheni.

Yritin dopplerilla etsiä tänään sykettä, mutta ei löytynyt :( (9+3 meneillään) Onneksi huomenna ultra, niin pääsee tarkastamaan tilanteen.
 
2 viikkoa ollut huono olo aamuin ja illoin. Tänä aamuna heräsin ja ai että oli hyvä ja jotenkin selkeä olo... Heti rupes jännittää että onko mennyt kesken kun ei mitään oireita ole. Voihan ne oireet vaan jojoilla tai sitten pääsin vaan vähällä. Jännä tää ihmis mieli että heti kun ei oo oireita niin pakko olla jokin huonosti. Ens viikon ke on ultra niin sitten tietää missä mennään
 
Mulla on ollut kanssa viime päivät ihan mahdotonta tää oleminen, kokoajan yököttää, tunnin välein pitää syödä että pysyy ees jotekin kuosissa. Yökin yksin työhuoneessani, työkaverit varmaan jo ihmettelee kun oon tunnin välein syömässä kahvihuoneessa. Oon yrittänyt nyt pitää napostelut terveellisinä, marjoja, riisikakkuja ym, Tuntuu vaan että mikään ei riitä. Ei tää aiemmissa raskauksissa tällästä ollut,tai sitten aika on vaan kullannut muistot. Tosin silloin tein vuorotyötä, voi olla että olot meni yleisen väsymyksen piikkiin.
 

Yhteistyössä