Lähtisitkö kahden viikon päästä Tallinnan risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja Laivalle?
  • Ensimmäinen viesti
Laivalle?
Silja linen Turku-Tallinna riteily olisi kahden viikon päästä, mutta nyt tuli tietoon niitä tartuntoja Siljan laivoilla. Mulla olisi vielä tuon reissun jälkeen viikko lomaa, mutta en tiedä olisiko kahden viikon karanteeni töistä jos lähtisin reissuun. Hoiva-alasta kyse ja teen töitä vanhusten parissa.

Ottaa niin päähän kun olin odottanut tuota reissua, mutta tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että reissu on pakko perua. Tuo risteily siis kestää kaksi yötä ja on mahdollisuus käydä maissa.
 
vierailija
Kannattaa selvittää työnantajalta etukäteen joudutko olemaan töistä pois 2 viikkoa vai et.
Jos joudut, voitko tehdä etätyötä vai et. Jos et voi, niin oletko siis palkattomalla ne 2 viikkoa pois töistä vai miten sen järjestät, otatko 2 viikkoa lisää lomaa Suomessa karanteenia varten.
 
vierailija
Kannattaa selvittää työnantajalta etukäteen joudutko olemaan töistä pois 2 viikkoa vai et.
Jos joudut, voitko tehdä etätyötä vai et. Jos et voi, niin oletko siis palkattomalla ne 2 viikkoa pois töistä vai miten sen järjestät, otatko 2 viikkoa lisää lomaa Suomessa karanteenia varten.
olitkin ottanut jo reissun jälkeen viikon lomaa. Eli miten toisen viikon järjestät jos on tarvetta olla pois hoivatyöstä 2 viikkoa matkan jälkeen.
 
vierailija
Kannattaa selvittää työnantajalta etukäteen joudutko olemaan töistä pois 2 viikkoa vai et.
Jos joudut, voitko tehdä etätyötä vai et. Jos et voi, niin oletko siis palkattomalla ne 2 viikkoa pois töistä vai miten sen järjestät, otatko 2 viikkoa lisää lomaa Suomessa karanteenia varten.

Ja Kelalta ei tule saamaan mitään tartuntatautilain alaista rahaa sen takia 2 viikoksi, koska ei ole kyseessä tiedossa olevaa koronapositiivista altistusta vaan työnantajan ohje/sääntö ettei ulkomaanmatkan jälkeen tulla töihin ennen kuin on ollut oireettomana Suomessa 2 viikkoa.
 
vierailija
ulkoministeriön sivuilta kopioitu:
Vältä edelleen tarpeetonta matkustamista. Poikkeuksena Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia ja Liettua.

Luulen, ettei tarvita tämän takia 2 viikon karanteenia ennen työhön paluuta. Eivät ole erityisen koronapos alueita, toisaalta tämä risteilyalusten koronapos ryppäät voivat tilanteet/ohjeet muuttaa nopeastikin työpaikoilla.
 
Laivalle?
En, muuten, oo ikinä ymmärtänyt, miksi kukaan haluaa ensikäynnin jälkeen Tallinnaan.

Mieluummin vaiks Maarianhamina, ellei aika riitä Riikaan.
No oltaisiin menossa ihan vain risteilylle eikä välttämättä käytäisi edes maissa. Korkeintaan Superalkossa käytäisiin ja juomat saa tilattu autokannelle tarvittaessa. Mä olen käynyt kaksi kertaa Tallinnassa ja enemmän kyllä pidän Tukholmasta, mutta en silti ihmettele jos joku Tallinnassa useasti. Ei kaikki tykkää samasta.

Maarianhaminan risteilyt on auttamattoman lyhyitä.
 
Laivalle?
Kannattaa selvittää työnantajalta etukäteen joudutko olemaan töistä pois 2 viikkoa vai et.
Jos joudut, voitko tehdä etätyötä vai et. Jos et voi, niin oletko siis palkattomalla ne 2 viikkoa pois töistä vai miten sen järjestät, otatko 2 viikkoa lisää lomaa Suomessa karanteenia varten.
Vanhustyössä ei ole mahdollisuutta etätyöhön. Lomaa ei ole enempää jäljellä joten palkatonta "lomaa" se sitten on eikä kyllä oikeasti taloudellisesti houkuttele. Koitan kysyä esimieheltä miten asia on.
 
Laivalle?
ulkoministeriön sivuilta kopioitu:
Vältä edelleen tarpeetonta matkustamista. Poikkeuksena Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia ja Liettua.

Luulen, ettei tarvita tämän takia 2 viikon karanteenia ennen työhön paluuta. Eivät ole erityisen koronapos alueita, toisaalta tämä risteilyalusten koronapos ryppäät voivat tilanteet/ohjeet muuttaa nopeastikin työpaikoilla.
No noista mä luin ulkoministeriön sivuilta, mutta silti mietityttää. Toki tilanne voi muuttua hyvinkin äkkiä.
 
Laivalle?
En.

Kuinka urautunutta palstamamman elämä on, jos lomalla on pakko päästä Tallinnaan lonkeroa hakemaan ja pariksi tunniksi voimaan pahoin laivalla muiden samankaltaisten seurassa.
Ollaan oltu Tallinnassa viimeksi kuusi vuotta sitten. :D Ennemmin ollaan valittu kohteeksi Tukholma koska on kivempi kaupunki. Tai sitten ollaan menty lentämällä Lontoosen tms. Nyt vain on aika rajoittunutta tuo matkustaminen. Koskaan ei olla voitu pahoin laivalla ja lapsen mukana ollessa ei mitään perskännejä vedetä. Lonkeroa inhoan. Tuo risteily on sitä paitsi Turusta ja kahden yön reissu eikä parin tunnin matka Helsingistä Tallinnaan. Juomia tilataan loppukesän juhliin sitten vaikka Saksasta jos ei Tallinnaan mennä.
 
Laivalle?
"Vakka kantensa valitsee", mutta se ei ole mikään puolustus...
Niin mehän ollaan kauheita Tallinnassa ramppaajia kun viimeksi ollaan siellä oltu kuusi vuotta sitten. :D Itse olin tuolloin siellä ensimmäistä ja ainoaa kertaa.

Matkustelussa olen todennut monet muut paikat mielenkiintoisemmiksi kuin Tallinna. Alkoholin tuominen ei ole koskaan ollut reissujemme päätarkoitus vaan irtiotto arjesta, erilaisten paikkojen ja kulttuurien näkeminen. Nyt vain on rajoittunutta tuo matkustaminen eikä todellakaan huvita lähteä Tukholman risteilylle.

Eli voit lopettaa tuon ylimielisen oletusten tekemisen meistä.
 
Niin mehän ollaan kauheita Tallinnassa ramppaajia kun viimeksi ollaan siellä oltu kuusi vuotta sitten. Itse olin tuolloin siellä ensimmäistä ja ainoaa kertaa.

Matkustelussa olen todennut monet muut paikat mielenkiintoisemmiksi kuin Tallinna. Alkoholin tuominen ei ole koskaan ollut reissujemme päätarkoitus vaan irtiotto arjesta, erilaisten paikkojen ja kulttuurien näkeminen. Nyt vain on rajoittunutta tuo matkustaminen eikä todellakaan huvita lähteä Tukholman risteilylle.

Eli voit lopettaa tuon ylimielisen oletusten tekemisen meistä.
Tuohan on hienoa. :cool: Mitkä mahtavat olla ne kulttuurit, joihin käytettävissä olevan 6 tunnin aikana tutustutte (ostoksiin vain 1 tunti koska alkoholi ei ole teille tärkeää)?

Setukaisten kulttuuriin tutustuminen voi olla vaikeaa, koska matka Tallinnasta Setumaalle kestää kolme tuntia suuntaansa omalla autollakin...
 
Laivalle?
Tuohan on hienoa. Mitkä mahtavat olla ne kulttuurit, joihin käytettävissä olevan 6 tunnin aikana tutustutte (ostoksiin vain 1 tunti koska alkoholi ei ole teille tärkeää)?

Setukaisten kulttuuriin tutustuminen voi olla vaikeaa, koska matka Tallinnasta Setumaalle kestää kolme tuntia suuntaansa omalla autollakin...
Voi luoja. Et edelleenkään ymmärrä lukemaasi vaikka olen jo kahdesti kirjoittanut, että matkustaminen tällä hetkellä on rajoittunutta. Ei ole paljon vaihtoehtoja matkusteluun ja ajattelimme tuon risteilyn olevan nyt paras vaihtoehto. Ei tuolla risteilyllä ole pakko edes käydä maissa. Ratakiskosta vielä se, että mä puhuin yleisesti meidän reissuista kun kirjoitin erilaisista kulttuureista ja paikoista. Edelleenkään Tallinna ei ole meidän mielestä mitenkään mielenkiintoinen kohde ja jos laivalle olemme menneet niin kohteena on ollut Tukholma yhtä reissua lukuunottamatta kesällä 2014.


Nyt olisi sopivasti saanut yhdistettyä pienen lomamatkan ja juhlien juomat, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin niin sitten ne tilataan Saksasta jos ei risteilylle lähdetä. Tosiaan kun laivasta ei tarvitse edes poistua ja juomat voi tilata autokannelle. Juomia tarvitaan nyt enemmän kun on tulossa juhlat loppukesästä. Ei me nyt mistään Lontoosta tms. ole mitään viinaa raahattu mukana. Siellä on ihan muut asiat tärkeämpiä kuin alkoholi.

Edelleen sä jatkat tuota sun lapsellista ja ylimielistä oletusten tekemistä, mutta siitähän sä oletkin tällä palstalla tunnettu.
 

Yhteistyössä