Tulin tänne Vauvalta etsimään Echoa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Big bang
Mut onko se uskonnon ansiota. Katolilaiset on ehkä syvemmin uskossa ja se näkyy jokapäiväisessä elämässä. Kun taas luterilaisuus on sitä et käydään sunnuntaisin kirkossa ja sydän ei ole niin mukana. Toki katolilaisuudessa on ongelmansa. Mut jotenkin niistä tulee et on syvä uskp Jumalaan.
Uskovaiset on aina omimassa pohjolan kansojen ja kulttuurien hyviä asioita kristinuskon ansioksi.

Minä olen pikkulapsesta saakka ollut täydellisen uskonnoton, tajusin jo hyvin nuorena kaiken uskonnontunneilla opetetun huijaukseksi.

Silti minä olen mallikansalainen arvojeni suhteen ja kokonaisuutena, millä mittapuulla tahansa mitattuna :)
 
vierailija
Uskovaiset on aina omimassa pohjolan kansojen ja kulttuurien hyviä asioita kristinuskon ansioksi.

Minä olen pikkulapsesta saakka ollut täydellisen uskonnoton, tajusin jo hyvin nuorena kaiken uskonnontunneilla opetetun huijaukseksi.

Silti minä olen mallikansalainen arvojeni suhteen ja kokonaisuutena, millä mittapuulla tahansa mitattuna
No siis mullakin enempi omakohtainen tapa jutella jumalalle. Kuin muiden oppien mukaan. Jokainen kohtaa omalla tavallaan. Mulla kävi huonosti kun sokea usko romahti. Ja johdattelin valheseen itsestäni annoin väärää kuvaa mukamas puhtoinen. Vaikka tein syntiä. No etkö oo koskaan tehnyt väärää?. Jos olet niin mitä?.
 
sanoma on jotain muuta = SATUA
Ei se kaikki ole satua, jos mikään.
Hiukan asiasta poiketen: jos sinä ymmärrät kuinka joku asia tapahtui niin se ei tarkoita, että asia ei tapahtunut.
Jos taasen et ymmärrä jotain asiaa niin se ei tarkoita, etteikö asia ole niin.
Asiat ja tapahtumat eivät ole sinun eikä minun ymmärryksestä riippuvaisia.

Ja vielä, jos tiede on fakta niin miksi sitä vieläkin muutetaan ja kehitetään?
 
vierailija
No siis mullakin enempi omakohtainen tapa jutella jumalalle. Kuin muiden oppien mukaan. Jokainen kohtaa omalla tavallaan. Mulla kävi huonosti kun sokea usko romahti. Ja johdattelin valheseen itsestäni annoin väärää kuvaa mukamas puhtoinen. Vaikka tein syntiä. No etkö oo koskaan tehnyt väärää?. Jos olet niin mitä?.
Kylmäävää luettava uskovaisten arjesta :eek:

Hyvin pientä väärää olen tehnyt elämässäni, valehdellut ainakin verottajalle ja poliisille tuloistani, nykyisin sekään ei enää onnistu :D

Kaleva: Herätysliike tunnusti 70 uutta pedofiliatapausta

Katolisen kirkon skandaali paisuu: Paavi myönsi, että papit hyväksikäyttivät nunnia ja pitivät heitä jopa seksiorjina

Vatikaanin naistenlehden mukaan nunnat ovat joutuneet abortoimaan pappien lapsia tultuaan raskaaksi hyväksikäyttöjen seurauksena.

Katolinen kirkko
6.2.2019 klo 16.51

Saarnaaja Pirkko Jalovaaralle ja kumppanille vankeutta – käyttivät väärin 395 000 euron edestä lahjoitusvaroja
------------------------------------------------------------
-papit ovat muuten siittäneet Suomessa lukemattomia lapsia, onko ok?
 
vierailija
Ei se kaikki ole satua, jos mikään.
Hiukan asiasta poiketen: jos sinä ymmärrät kuinka joku asia tapahtui niin se ei tarkoita, että asia ei tapahtunut.
Jos taasen et ymmärrä jotain asiaa niin se ei tarkoita, etteikö asia ole niin.
Asiat ja tapahtumat eivät ole sinun eikä minun ymmärryksestä riippuvaisia.

Ja vielä, jos tiede on fakta niin miksi sitä vieläkin muutetaan ja kehitetään?
Tiede on fiksua, uskonnot ei. Jos joku vanha teoria saadaan kokeellisesti todistettua, niin sehän on vaan upea asia. Osaavat tunnustaa entiset virheet/oletukset ja jatkaa kansan sivistämistä

Iltalukemista sulle

 
Kylmäävää luettava uskovaisten arjesta

Hyvin pientä väärää olen tehnyt elämässäni, valehdellut ainakin verottajalle ja poliisille tuloistani, nykyisin sekään ei enää onnistu

Kaleva: Herätysliike tunnusti 70 uutta pedofiliatapausta

Katolisen kirkon skandaali paisuu: Paavi myönsi, että papit hyväksikäyttivät nunnia ja pitivät heitä jopa seksiorjina

Vatikaanin naistenlehden mukaan nunnat ovat joutuneet abortoimaan pappien lapsia tultuaan raskaaksi hyväksikäyttöjen seurauksena.

Katolinen kirkko
6.2.2019 klo 16.51

Saarnaaja Pirkko Jalovaaralle ja kumppanille vankeutta – käyttivät väärin 395 000 euron edestä lahjoitusvaroja
------------------------------------------------------------
-papit ovat muuten siittäneet Suomessa lukemattomia lapsia, onko ok?
Suomessa ev.lut. papit saavat avioitua ja saada lapsia
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kylmäävää luettava uskovaisten arjesta

Hyvin pientä väärää olen tehnyt elämässäni, valehdellut ainakin verottajalle ja poliisille tuloistani, nykyisin sekään ei enää onnistu

Kaleva: Herätysliike tunnusti 70 uutta pedofiliatapausta

Katolisen kirkon skandaali paisuu: Paavi myönsi, että papit hyväksikäyttivät nunnia ja pitivät heitä jopa seksiorjina

Vatikaanin naistenlehden mukaan nunnat ovat joutuneet abortoimaan pappien lapsia tultuaan raskaaksi hyväksikäyttöjen seurauksena.

Katolinen kirkko
6.2.2019 klo 16.51

Saarnaaja Pirkko Jalovaaralle ja kumppanille vankeutta – käyttivät väärin 395 000 euron edestä lahjoitusvaroja
------------------------------------------------------------
-papit ovat muuten siittäneet Suomessa lukemattomia lapsia, onko ok?
No siis ne on sortunu himoihin ja tehny julmia asioita ei sitä voi hyväksyä ja se pitäisi paavinkin aina tuomita ja alkaa luomaan valvontaa ja kuuntelemaan ihmisiä. Sairasta käyttäää hyväkseen lapsia eikä osoittaa mitään itse hillintää. Ei ne ole uskonmiehiä vaan käyttävät uskoa pahaan. Jumala ei halua syntiä tehtävän ja pahaa mailmaan hyvää. Lisäksi mitä ne papit rahalla tekevät kun henkinen täyttää sydämmen on silloin onni ja rakkaus ja armo joka täyttää hengen rakkaudellaan. Siis on mullakin lapsi kait papit saa tehdä lapsia vaimojensa kaa
 
vierailija
Tyypillistä tosiasioiden kieltoa

Ne on koulunkäyneitä virallisia pappeja ja saarnaavat satuolennon sanaa
Mutta onko heidän sydämmensä jumalassa kiinni?. Silloin ei vissiin pahaa tapahtuisi?. Nojoo ite tehnyt pahaa ja sain siitä tuomion ja menetin sydämmen rukoilen usein anteeksi antoa ja toivon että jumala mut se mitä tapahtui oli totta. Ei JUmala ole mikään satuolento. Mä en todellakaan halua et kukaan muu kokee saman kuin mä. Ei pahuuden kohtaloa se on ikuinen ja julma. Mut oon kyllin tyhmä et sorrun vieläkin syntiin. Mä kaipaan sydämmeni takaisin. Ja sieluni raskaista virheistä joutuu maksaa kovan hinnan.
 
nou kän duu
helpoimmalla pääsee kun uskoo että jumme on määrännyt kaiken ennalta

saa porsastella ja rötöstellä ja käydä huorissa mielinmäärin

ja jos on vakkaaja tai raiskaaja niin sekin voi pestä kätensä
 
Tilastollisesti ei esim.lestadiolaiset syyllisty sen useammin hyväksikäyttöön kuin taviksetkaan.

Jos pedari haluaa lähestyä lapsia, niin se voi ujuttautua vaikka urheilupiireihin junnuja valmentamaan (pedarivalmentajista on jatkuvasti lehdissä), tai töihin päiväkotiin. Tai seurakuntaan.

Se tietty mikä lestadiolaisuudessa ja katolisten papeissa mättää on se salailukulttuuri, koska ajattelevat olevansa lain yläpuolella. Kuitenkaan kukaan uskova ei saa tehdä vastoin Suomen lakia, jos laki ei ole Raamatun kans ristiriidassa.
 
vierailija
No joka on hyväksynyt Jeesuksen sydämeensä ja elämäänsä, on uskova.

Usko on tila. Sitä on joko 100 %:sesti uskova tai 100 %:sesti ei-uskova. Mutta jos alkaa elää ihan pellossa, vaarantaa uskovaisuutensa ja pelastuksensa.
No eikö ne papit sitten ole sitä?. Mistä tunnistat ei uskovan papin?. No siis onhan mullakin epäilykset tai siis teen syntiä ja joo menetin syntieni tähden sydämmeni. Ja siis mun pitäis luopua yhdestä asiasta pikimmiten koska se on syntiä mut se on vaikeaa. Mä oon en myös vaarantanu vaan menettäny myös tällä hetkellä pelastuksen. Sä olit oikeessa aikoinaan kun sanoit että jumala rakastaa mut myös nuhtelee vääristä teoista. Mä sanoin että kaikki mitä itse tuntee on oikein ja rakkautta. Mut ei se mennykkään niin. Mä sorruin himoihin ja valheeseen. Mut tietosesti en halunnut ketään saattaa kiusaukseen ja väärän tien seuraamiseen. Luulin et se on oikein kuhan muille ei pahaa tehdä. Sorruin kiusauksiin vaikka ei olisi pitänyt. Sorrutko sä toistuvasti johonkin mitä oot rukoillut et lopetat sen?. Mä oon lupaus on pitäny vähän aikaa mut sit elämä on taas mennyt normaalimmaksi ja olen rikkonut jumalaa kohtaa tekemäni lupauksen. Kyllä mä sitä toivon että jumala antaisi minullekkin rakkauden ja pelastuksen ja ilon sydämmeeni. Mut mitä tehdä kun ei ole sydäntä ja pitäisi olla sydän mukana kun rukoilee?. Mä toivon et kaikki pääsee jumalan kotiin koska kadotuksessa ei ole mitään hyvää. Mulla tää ongelma jeesuksen kanssa on se että oon enempi puhunut suoraan jumalalle ja jeesus on jäännyt vähän taka alalle. On jotenkin vaikea puhua jeesukselle vaikka nyt tiedän et jeesuskin haluaa kaikki kadonneet lapsensa luokseen.
 
Ei se kaikki ole satua, jos mikään.
Hiukan asiasta poiketen: jos sinä ymmärrät kuinka joku asia tapahtui niin se ei tarkoita, että asia ei tapahtunut.
Jos taasen et ymmärrä jotain asiaa niin se ei tarkoita, etteikö asia ole niin.
Asiat ja tapahtumat eivät ole sinun eikä minun ymmärryksestä riippuvaisia.

Ja vielä, jos tiede on fakta niin miksi sitä vieläkin muutetaan ja kehitetään?
mikä fakta on muuttunut?
 

Yhteistyössä