Onko joku vaihtanut sukunimensä, ja samalla muuttanut roolinsa/käyttäytymisensä täydellisesti Facessa?

  • Viestiketjun aloittaja Hessu Heikäläinen
  • Ensimmäinen viesti
Hessu Heikäläinen
Olen mies, ja minulla vaihtuu sukunimi muusta syystä kuin esim. naimakaupasta ehkä vuoden sisään.

FB:ssä on hirmuisen paljon hyvää, josta syystä jatkan sen käyttöä. Ja hyvin paljon huonoakin. Ystäviä on satakunta, monia en tunne, olen ottanut silloin jos pyytäjä on kaverin kaveri tai hän on samoissa harrastajaporukoissa.

Muutoksen myötä siivoan kaikki turhat pois, ja jätän vain tuntemani ihmiset. Samalla lopetan tykkäämiset kokonaan, sillä ne aiheuttavat näköjään jopa välirikkoja ihmisten ystävyyssuhteissa. Jotain säröä itsekin olen huomannut, syitä voi vaan arvailla, ehkä olen tykänny asioista joista toinen ei.

Häivyn ikäänkuin tuhka tuuleen enkä ilmoita uutta sukunimeäni kuin ystävilleni. Ilmoitan kaikille vaan että nyt Masa Meikäläinen lakkaa olemasta FB:ssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria ja ammuli
vierailija
Aivan turhaa draaman gakemista. Senkus vaan ilman mltään teatraalisia ilmoituksia kenellekään vetäydyt taka-alalle. Pidät niihin yhteyksiä keihin haluat. Ei sen kummempaa.
 
Ymmärrän aloittaajaa. Tiedän että jotkut naiset käyttävät tätä sukunimi hommaa rajatakseen tiettyjä ihmisiä. Joku vanhempi lady voi kirjautua faceen äitinsä tyttönimellä, jota ei tiedä kun joku oma sisarus. Tai muu läheinen.

Itse en laittanut tyttönimeäni faceen. Silti osa löysi ilman tuttua sukunimeäkin.

Pidän facessa aika matalaa profiilia. En anna itsestäni ulos sitä mitä oikeasti olen, muuten olisi aika räiskyvä meno.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Siis mitä saan lukea? :eek:

miksi ilmoittaa?
Sellaiset dramaattiset poistumiset kestää nax 2kk
Senkun teet ja muutat toimintaasi mitä sitä erikseen huutelemaan

Aivan turhaa draaman gakemista. Senkus vaan ilman mltään teatraalisia ilmoituksia kenellekään vetäydyt taka-alalle. Pidät niihin yhteyksiä keihin haluat. Ei sen kummempaa.
Nämä kumpikaan ei ymmärtäneet tekstiä!

Kehottavat olemaan tekemättä sitä josta nimenomaan kirjoitin etten tee!!!

aapee
 
vierailija
Kokemukset muokkaavat ihmistä. Ja hyvä niin!

Älä tee asiasta turhaan suurta "juttua". Poista turhat ja jatka eteenpäin.
Olisi pitänyt kysyä tutuilta ennen FBhen liittymistä että antakaa vinkkejä, mitä ei kannata touhuta siellä. Mutta nythän minun on hyvä putsata pöytä ja tavat uuden identiteetin mukana

Monet harrasturyhmät pitää sisällään käsittämättömän paljon trolleja ja vihaajia, jotka on jyrkästi eri mieltä kuin mitä enemmistö.

Hämmästyttää että kuinka ihmiset kehtaavatkaan omilla nimillään nolata itsensä toistuvasti

Mutta tarkennus vielä, minähän en ollutkaan tekemässä suurta juttua, vähin äänin pois!

aapee
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
hessu heikäläinen
Ymmärrän aloittaajaa. Tiedän että jotkut naiset käyttävät tätä sukunimi hommaa rajatakseen tiettyjä ihmisiä. Joku vanhempi lady voi kirjautua faceen äitinsä tyttönimellä, jota ei tiedä kun joku oma sisarus. Tai muu läheinen.

Itse en laittanut tyttönimeäni faceen. Silti osa löysi ilman tuttua sukunimeäkin.

Pidän facessa aika matalaa profiilia. En anna itsestäni ulos sitä mitä oikeasti olen, muuten olisi aika räiskyvä meno.
Kiitti ammuli,

Olit siis jo ensin tyttönimelläsi FBssä? Ja sitten hiippailit vähin äänin pois kertomatta kaikille uutta? ;)
 
vierailija
”Ilmoitan kaikille vaan että nyt Masa Meikäläinen lakkaa olemasta FB:ssa.”

Tästä lauseesta sai käsityksen et ilmoitat kaikille.
En tiedä miten sen muuten voisi ymmärtää.
No kerrataanpa ;)

Kyllä, kirjoitin "Häivyn ikäänkuin tuhka tuuleen enkä ilmoita uutta sukunimeäni kuin ystävilleni. Ilmoitan kaikille vaan että nyt Masa Meikäläinen lakkaa olemasta FB:ssa"

miksi ilmoittaa?
Sellaiset dramaattiset poistumiset kestää nax 2kk
Senkun teet ja muutat toimintaasi mitä sitä erikseen huutelemaan
Ensimmäinen väittää että huutelen!!! :eek:

Aivan turhaa draaman gakemista. Senkus vaan ilman mltään teatraalisia ilmoituksia kenellekään vetäydyt taka-alalle. Pidät niihin yhteyksiä keihin haluat. Ei sen kummempaa.
Toinen että olisin dramaattinen ja teatraalinen!!! :eek:

Kuitenkin kirjoitin selvästi että häivyn huomaamattomasti kuin tuhka tuuleen.

Miettikääpä nyt, jos en ilmoittaisi mitään, niin saisin kuitenkin viestejä, yhteyspyyntöjä ja kyselyitä, mutta minä en halua leimautua ylimieliseksi pskiaiseksi, joka kuitenkin saa vanhalla nimellä esim. kaveripyyntöjä ja meseviestejä, mutta ei ikinä vastaisi.

Kun olen monessa mukana, niin en millään voi sulkea vanhaa profiiliani. Kuitenkin tulee tärkeitä asioita sinne, koska vain pieni %määrä laajasta verkostostani tietää uuden henkilöllisyyteni. Mutta en tietenkään käytä sitä enää, koska sitä tyyppiä ei ole sillä nimellä enää.

Niille ilmoitan aluksi joille haluan. Aika näyttää miten siitä eteenpäin, sen takia kyselenkin täällä samaan ratkaisuun päätyneiden kokemuksia.

Mutta ei ole ilmoittautunut vielä kuin ammuli. Naiset nyt muuttavat ihan eri määrissä nimiään, mutta ilmeisesti ei kovin usein ole tarpeen muuttaa käyttäytymistä somen negatiivisten asioiden takia.

Tiedän kyllä 2 naista ja yhden miehen, jotka ovat hlökoht somehyökkäysten/parjaamisten ym ikävien asioiden takia olleet pitkiä aikoja poissa sulkemalla tilinsä tilapäisesti tai kokonaan
 
Kiitti ammuli,

Olit siis jo ensin tyttönimelläsi FBssä? Ja sitten hiippailit vähin äänin pois kertomatta kaikille uutta?
Ei. Alusta asti samalla nimellä. Halusin rajata tiettyä porukkaa nuoruudesta. En halunnut olla kovin näkyvä fb.ssä, enkä edelleenkään. Olen joihinkin kaveripyyntöihin jättänyt vastaamatta. Se oikeus jokaisella on. Olen sosiaalinen kun on lähipiiristäni kyse mutta muiden suhteen en.

Facebook käyttäytymistä voi muuttaa myös siten että vähitellen muutat sitä haluamaasi suuntaan. Tai pidät pienen sometauon. Voit vaikka ilmoittaa sivullasi että hei kaverit; pidän sometaukoa enkä siis ole fb.n kautta tavoitettavissa. Näin ei tarvitse nimiä muuttaa. Sitten kun palaat voit palata omilla uusilla säännöillä.
 
Monessa suljetussa ryhmässä on ihan hirveää menoa. Oli pakko erota yhdestä ryhmästä kun se teksti ei sopinut omille arvoille. Muutenkin joidenkin ryhmien säännöt ovat laidasta laitaan.
Jeps,

Joskus tulee mietittyä että onko joissain omissa harrastusryhmissä menossa joku itsensänolaamiskilpailu? :ROFLMAO:

Ihan hulluja kommentteja ja silmitöntä vihaa vaikkapa harmittomia luontokappaleita kohtaan. Se harmittaa kun kotimaisissa ryhmissä yhtäkkiä poistetaan vaikka monta päivää kestänyt keskustelu, sen sijaan että poistettaisiin yksittäiset sopimattomuudet. Ja bannattaisiin ne pahimmat määräajaksi ensimmäisellä kerralla, toisella sitten pihalle ikiajoiksi.

Muutamissa ulkolaisissa on ihailtavan selkeät kuviot ja minkäänlaista trollailua en ole nähnyt. On kuulema joitain yrityksiä ollut, mutta bannit iskee heti ja palstat on positiivisia ja miellyttäviä.
 
vierailija
No kerrataanpa

- - - Kuitenkin kirjoitin selvästi että häivyn huomaamattomasti kuin tuhka tuuleen.

Miettikääpä nyt, jos en ilmoittaisi mitään, niin saisin kuitenkin viestejä, yhteyspyyntöjä ja kyselyitä, mutta minä en halua leimautua ylimieliseksi pskiaiseksi, joka kuitenkin saa vanhalla nimellä esim. kaveripyyntöjä ja meseviestejä, mutta ei ikinä vastaisi.

Kun olen monessa mukana, niin en millään voi sulkea vanhaa profiiliani. Kuitenkin tulee tärkeitä asioita sinne, koska vain pieni %määrä laajasta verkostostani tietää uuden henkilöllisyyteni. Mutta en tietenkään käytä sitä enää, koska sitä tyyppiä ei ole sillä nimellä enää.

Niille ilmoitan aluksi joille haluan. Aika näyttää miten siitä eteenpäin, sen takia kyselenkin täällä samaan ratkaisuun päätyneiden kokemuksia.
No kyllä nytten kaikkien pitäs ymmärtää täällä toi kuvio ja perustelut kanssa
 
Ihan niin kuin siellä facessa olisi pakko olla
Ei todellakaan ole. Itse välttelin vuosia, kunnes lempiharrastuksen (asiallista 100%) piiriin tuli oma suljettu ryhmä :geek:

Liityin sen takia, enkä ole katunut. Minulla oli paljon virheellisiä ennakkoluuloja.
Sen voi rakentaa ihan sellaiseksi kuin itse haluaa, hömppälinjoille ei ole pakko mennä

Siellä on loputtomasti tilaa säilöä omia privajuttujaankin, kuvineen kaikkineen. Suosittelen(y)
 

Yhteistyössä