George Floydille löytyi kaksi eri kuolemansyytä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tässä hommassa puhutaan siis siitä, että mustat joutuvat poliisin uhreiksi värinsä takia useammin.
Ei ihan yksiselitteisesti niinkään. Esim. Minnesotassa poliisin ampumista 20 % on mustia, mutta vankilassa olevista 30 %. Eli kun verrataan koko väestöön, mustia ammutaan huomattavasti yli sen mitä väestöosuuden mukaan "pitäisi", mutta jos verrataan tuomittuihin rikollisiin, mustia ammutaankin vähemmän kuin voisi olettaa. Ja jos mietitään ketä poliisi ylipäätään ammuskelee, voidaan todeta että rikollisiahan se ammuskelee. Eli pitää verrata rikollisten valkoisten ja rikollisten mustien osuuksia. Normaali kaidalla tiellä kulkeva amerikkalainen ei tule poliisin hakkaamaksi tai ampumaksi ihonväristä huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Ei ihan yksiselitteisesti niinkään. Esim. Minnesotassa poliisin ampumista 20 % on mustia, mutta vankilassa olevista 30 %. Eli kun verrataan koko väestöön, mustia ammutaan huomattavasti yli sen mitä väestöosuuden mukaan "pitäisi", mutta jos verrataan tuomittuihin rikollisiin, mustia ammutaankin vähemmän kuin voisi olettaa. Ja jos mietitään ketä poliisi ylipäätään ammuskelee, voidaan todeta että rikollisiahan se ammuskelee. Eli pitää verrata rikollisten valkoisten ja rikollisten mustien osuuksia. Normaali kaidalla tiellä kulkeva amerikkalainen ei tule poliisin hakkaamaksi tai ampumaksi ihonväristä huolimatta.
No voit toki googlettaa ihan asiantuntijoitakin. Varmasti tietenkin hauskempaa mutuilla täällä.
 
vierailija
Kun mainitsit tilastot, niin katsopa niitä tilastoja että missä kerrotaan, mitkä ihonväriryhmät tehtailevat väkimäärään nähden paljon rikoksia Usassa?
Suomalaisia pidetään ylipäänsä aika väkivaltaisena porukkana. Olisiko oikein, että kaikki suomalaiset laitetaan rautoihin väkivaltaisesti ihan vain oletuksen takia?
Pitäisikö naudanlihan tuonti kieltää, koska syömme liikaa lihaa tai voin tuotanto lakkauttaa, koska syömme sitä liikaa?
 
Omaiset eivät tahtoneet terveydentilan painottuvan liikaa raportissa. Miksi heitä ei saisi palkata?

Ja se kokonaisuus on siis tämä murhakeissi, lue aiheesta millä kielellä tahdot.
Mieti. Omaiset eivät halunneet terveydentilan painottuvan liikaa raportissa? Ja siksi maksettiin toinen. Eikö mikään tässä häiritse oikeustajuasi?

Meidän Pekka oli sydänvikainen sekakäyttäjä, mutta voidaanko siitä olla ihan hyshys ja keskittyä poliisin toimintaan?

Ja edelleen, poliisi toimi tilanteessa väärin. Hallintaotteet oli rajut, eikä pidätetyn tilaan kiinnitetty huomiota.

Mutta kiistatonta on sekin, että homma menee sairaaksi, kun viranomaisen totuudenmukainen raportti ei kelpaa, vaan palkataan joku tekemään mediaseksikkäämpi versio.

Häiriintynyttä touhua.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu ja Echo
Suomalaisia pidetään ylipäänsä aika väkivaltaisena porukkana. Olisiko oikein, että kaikki suomalaiset laitetaan rautoihin väkivaltaisesti ihan vain oletuksen takia?
Pitäisikö naudanlihan tuonti kieltää, koska syömme liikaa lihaa tai voin tuotanto lakkauttaa, koska syömme sitä liikaa?
Ei. Mut jos kitiset rasismista ja ennakkoluuloista, niin niihin on jotakin ihmisryhmää ajatellen usein aihetta, ja se ihmisryhmä on ihan itse käytöksellään aiheuttanut sen.

Mä oon kulttuurirasisti, en ihonvärirasisti. Jotkut etniset kulttuurit vaan puskee maailmalle _pääosin_ paskaa porukkaa.

Tietysti niissä paskaporukoissa on hyviä poikkeuksia ja helmiä. Mutta se ei poissulje sitä, että luvattoman iso osa on huonoa.
 
Suomalaisia pidetään ylipäänsä aika väkivaltaisena porukkana. Olisiko oikein, että kaikki suomalaiset laitetaan rautoihin väkivaltaisesti ihan vain oletuksen takia?
Pitäisikö naudanlihan tuonti kieltää, koska syömme liikaa lihaa tai voin tuotanto lakkauttaa, koska syömme sitä liikaa?
Suomalaiset ovat tilastollisesti harvinaisen vähän väkivaltaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu ja Echo
vierailija
Puhuttiinko siellä mitään paineesta niskassa?
Voit lukea ihan itse: https://www.hennepin.us/-/media/hennepinus/residents/public-safety/documents/Autopsy_2020-3700_Floyd.pdf

Tässä niskaan liittyvät oleelliset löydökset.
No injuries of anterior muscles of neck or laryngeal structures
The neck is straight, and the trachea is midline.
NECK: Layer by layer dissection of the anterior strap muscles of the neck discloses no areas of contusion or hemorrhage within the musculature. The thyroid cartilage and hyoid bone are intact. The larynx is lined by intact mucosa. The thyroid is symmetric and red-brown, without cystic or nodular change. The tongue is free of bite marks, hemorrhage, or other injuries. The cervical spinal column is palpably stable and free of hemorrhage.
 
vierailija
Ei. Mut jos kitiset rasismista ja ennakkoluuloista, niin niihin on jotakin ihmisryhmää ajatellen usein aihetta, ja se ihmisryhmä on ihan itse käytöksellään aiheuttanut sen.

Mä oon kulttuurirasisti, en ihonvärirasisti. Jotkut etniset kulttuurit vaan puskee maailmalle _pääosin_ paskaa porukkaa.

Tietysti niissä paskaporukoissa on hyviä poikkeuksia ja helmiä. Mutta se ei poissulje sitä, että luvattoman iso osa on huonoa.
Missä olen kitissyt? Laitappa linkki. En ole puhunut rasismista, enkä ennakkoluuloista. Sinä vain kuvittelet omassa pikku päässäsi, että olen jotain tällaista tehnyt. No, selvitäppä se tilanne loppuun siellä ihan yksiksesi.
 
vierailija
Mieti. Omaiset eivät halunneet terveydentilan painottuvan liikaa raportissa? Ja siksi maksettiin toinen. Eikö mikään tässä häiritse oikeustajuasi?

Meidän Pekka oli sydänvikainen sekakäyttäjä, mutta voidaanko siitä olla ihan hyshys ja keskittyä poliisin toimintaan?

Ja edelleen, poliisi toimi tilanteessa väärin. Hallintaotteet oli rajut, eikä pidätetyn tilaan kiinnitetty huomiota.

Mutta kiistatonta on sekin, että homma menee sairaaksi, kun viranomaisen totuudenmukainen raportti ei kelpaa, vaan palkataan joku tekemään mediaseksikkäämpi versio.

Häiriintynyttä touhua.
Ei häiritse. Tulos olisi voinut olla toisenlainen, jos sillä olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa. Mutta kuolema oli murha, nyt vain mietitään, että minkä asteen. Virallinenkin raportti tämän varmistaa. Onko muulla väliä?
Mutta olen sanonut tämän saman asian sulle jo niin monta kertaa, että seuraavan jätän väliin. Jatka vain aiheesta, kaksi kuolemansyyntutkimusta on epäilyttävää.... (täh?)
 

Yhteistyössä