Miksi einespullia?Meillä on joskus salaatti, esim keskiviikkona päivälliseksi oli leipäjuusto-muna-pinjansiemen-persikka-salaatti, jokaiselle täys lautasellisen, hyvin sillä jaksoi.
Mutta tosiaan helppo ne perunat on keittää ja lämmittää vaikka eineslihapullia. Mutta ei se pakollista ole se lämmittäminen.
Mä rakastin kalapuikkoja, lihapullia, maksalaatikkoa .... ja mitä näitä nyt onkaan.Ja sit tää valmisruokien käyttö ihmetyttää. Pahaa ja kallista
No miksi ei? Ne on ihan käypää ruokaa jos ei voi muuta keittää! Parempi syöttää lapsille einespullia osana terveellistä ateriaa, kuin käskeä ottaa muroja kun ei vanhempi ehdi/osaa/viitsi juuri nyt valmistaa itse kasvattamastaan/metsästämästään luomueläimestä/kasviksista pyöryköitä.Miksi einespullia?
Parempi sekin kuin ei mitään ruokaa.Ja sit tää valmisruokien käyttö ihmetyttää. Pahaa ja kallista
Onhan se toki parempi niinParempi sekin kuin ei mitään ruokaa.
Lihapullat ja jauhelihapihvit voi tehdä myös itse.No miksi ei? Ne on ihan käypää ruokaa jos ei voi muuta keittää! Parempi syöttää lapsille einespullia osana terveellistä ateriaa, kuin käskeä ottaa muroja kun ei vanhempi ehdi/osaa/viitsi juuri nyt valmistaa itse kasvattamastaan/metsästämästään luomueläimestä/kasviksista pyöryköitä.
Maksalaatikko on kyllä hyvää ja kokki kartanon 700g pakkauksessa oleva kaalilaatikkoMä rakastin kalapuikkoja, lihapullia, maksalaatikkoa .... ja mitä näitä nyt onkaan.
Mitä ”hyvää” tarkoittaa? Hyvän makuista vai ravitsevaa?Maksalaatikko on kyllä hyvää ja kokki kartanon 700g pakkauksessa oleva kaalilaatikko
Kyllä, voit kasvattaa heinän ja viljan ja kasvattaa sen naudan itse, teurastaa, paloitella, jauhaa ja valmistaa lihapullat. Tai sitten voit ostaa kaupasta einespullia. Tai jotain siltä väliltä. Kaikki on ihan ok ruokaa.Lihapullat ja jauhelihapihvit voi tehdä myös itse.
Sinä siis vakavalla naamalla väität, että noissa ongelmatalouksissa ei saada lämmintä ateriaa aikaan, mutta kylmänä tarjoillaan caesar-salaattia ja patonkia ilmakuivatulla kinkulla?Kyllä niitäkin huusholleja on paljon. Uusavuttomuus, laiskuus, rahattomuus, päihdeongelmat... mikä lie syy. Mutta toisaalta - mitä lisäarvoa se lämpö siihen ruokaan tuo, jos se muuten on monipuolista, ravitsevaa ja terveellistä? On niitäkin ruokia joita syödään kylmänä.
Ööööö... Ja missähän mä niin väitin? Se nyt oli yleinen toteamus, että ei se lämpö tee siitä ruuasta välttämättä yhtää sen parempaa ravitsemuksellisesti, jos se ei sitä lähtökohtaisestikaan ole. Mutta vaan pilkun viilauksena, että kylmiäkin ruokia on, jotka voivat olla "sata kertaa" ravitsevampia, kun joku mainitsemasi mikrossa lämmitetty roiskeläppä.Sinä siis vakavalla naamalla väität, että noissa ongelmatalouksissa ei saada lämmintä ateriaa aikaan, mutta kylmänä tarjoillaan caesar-salaattia ja patonkia ilmakuivatulla kinkulla?
Maissimurot, roiskeläppä tai lihapiirakka eivät ole monipuolista ravintoa.
Itseasiassa osa tuosta mitä luettelit, olisi laitonta. Ei nyt saivarrella millään heinän kasvatuksella, mut teurastukseen ei taida enää oikein lupia saada, jos olen oikein ymmärtänyt. Tai ainakin tulee niin kalliiksi, että ei ihan kellä tahansa onnistuKyllä, voit kasvattaa heinän ja viljan ja kasvattaa sen naudan itse, teurastaa, paloitella, jauhaa ja valmistaa lihapullat. Tai sitten voit ostaa kaupasta einespullia. Tai jotain siltä väliltä. Kaikki on ihan ok ruokaa.