Toiveissa vauva 2021

@Mirella92 kuvaat hyvin ajatuksia ja tunteita, jotka ovat minullekin tuttuja. Koitetaan pitää rauhallista fiilistä yllä ja luottaa tulevaan

@Hope91 tervetuloa tänne puolelle oletteko saaneet tietoon verikokeiden ja siemennesteanalyysin tuloksia? Luvuista voi jotain itsekin päätellä, mutta lääkäriltä saa paremman kuvan tilanteesta.
<3 sinäpä sen sanoit. Meillä vaikuttaisi olevan hyvin samanlainen tilanne muutenkin :)
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Huh huh, tänään on kyllä alkanut aikamoinen turvottelu. Ja alavatsa aristanut aika paljon. Jos sit olo ei olis ollu tänään muutenkin tukala, niin mun auton perään ajettiin tänään parkkipaikalla. Lähdin kääntymään ja tajusin sit, että toinen auto lähti heti perään. Se ei ilmeisesti nähnyt mua enkä kerennyt kuin pysäyttää oman auton. Ajatus oli kyllä että heti takas eteenpäin mutta jotenkin sitä lamaantuu ja toiminta hidastuu. Kurjinta oli, ettei toinen suostunut myöntämään syyllisyyttään eikä tietty saatu silminnäkijöitä eikä poliisia paikalle. Nyt on sit tehty ilmoitukset vakuutusyhtiöille ja antaa niiden riidellä keskenään. Toivon vaan, että totuus näkyy vaurioiden valokuvissa. :cautious:
 
Mies tuli eilen kotiin ja katseli jääkaapissa olevaa greippimehupurkkia ja kyseli, että mitä varten se on (muistaa siis ekan raskauden yrityksestä, että join sitä silloin). No kerroin, että jotta tunnistaisin paremmin sen, milloin ovulaatio on. Niin hän kysyi, että koska aiot siis pillerit lopettaa :)
melkein kaks viikkoahan siitä on, kun ne lopetin, mutta en kuulemma ollut jotenkin tarpeeksi selkeesti sitä kertonut eikä siis tiennyt asiasta mitään :D:ROFLMAO:
 
Mies tuli eilen kotiin ja katseli jääkaapissa olevaa greippimehupurkkia ja kyseli, että mitä varten se on (muistaa siis ekan raskauden yrityksestä, että join sitä silloin). No kerroin, että jotta tunnistaisin paremmin sen, milloin ovulaatio on. Niin hän kysyi, että koska aiot siis pillerit lopettaa
melkein kaks viikkoahan siitä on, kun ne lopetin, mutta en kuulemma ollut jotenkin tarpeeksi selkeesti sitä kertonut eikä siis tiennyt asiasta mitään
Eikä hahahaha XD nyt mä vihdoin kysyn, että mikä juttu tää greippimehu on? Mä ite oon innostunu toistaseks vaan sellasista järkeenkäyvistä apukeinoista, nii en oo perehtyny tähän ollenkaan, oon vaan huomannu kaikkien puhuvan siitä:geek:
 
Jomotukset rauhoittuneet ja tilalle toisen rinnan arkuus. Vv alkanut yhtäkkiä tulla vähän enemmän,tänään tuntui että nyt valuu jotaki ja olin varma et menkat alko yllärinä etukäteen mut eihän sielt onneks mitää tippunu. Josta tuli mieleen kun kuopusta odotin iha alkuviikoill,about viikolla 6 tai 7 niin olin jaupassa ja tunsin että nyt kyllä tuli housuihin jotain ja paljon. Ja mahassa oli ollut menkkajomoa ja turvotusta . Paniikissa itkua pidätellen menin äkkiä kaupan vessaan todetakseni jotta pelkkää nestemäistä vv:a oli lorahtanut.. hyvä niin mutta kyllä säikäytti.
Kovasti on tänää myös palellut ja paleltaa nytkin. Jaahas,taidan tilata parit testit:D
 
Eikä hahahaha XD nyt mä vihdoin kysyn, että mikä juttu tää greippimehu on? Mä ite oon innostunu toistaseks vaan sellasista järkeenkäyvistä apukeinoista, nii en oo perehtyny tähän ollenkaan, oon vaan huomannu kaikkien puhuvan siitä
Greippimehu ilmeisesti vahvistaa limakalvoa ja lisää ovislimoja. Join aikoinaan sitä keskenmenon jälkeen ja nyt ajattelin et helpottaa ovulaation bongaamista, kun ei pillereiden lopettamisen jälkeen oo tietoa kierrosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Vindy
Kaikkiin tunteisiin on lupa; mikäli toisten vauvauutiset tuntuu pahalta, ne tunteet on hyvä käsitellä. Tunteiden patoaminen ei mitenkään auta asiassa, mikäli itsellä on suru pitkästä yrityksestä tai lapsettomuudesta <3 Kaikki ovat erilaisia, toiset osaavat olla peilaamatta asiaa omaan tilanteeseen kun taas toisilla sattuu syvemmälle se oman vauvan kaipuu. Itselläni menetyksen jälkeen oli vaikea kohdata raskaana olevia tai vauvoja, koska aina nosti pintaan oman surun. Nykyään onneksi jo helpompaa. Koskaan ei voi tietää, mitä toisella on taustalla :-( tsemppiä kaikille yrityksen tielle!

Minulla synnytyksiä ei ole saatu käynnistymään pitkien yritysten jälkeen. Se on ollut kyllä kamala kokemus. Onneksi tästä lähtien itsellä tulee olemaan synnytystapana sektio, mikäli synnyttämässä vielä joskus ollaan.

Tervetuloa kaikille uusille, tänne tulee paljon uutta tekstiä, ei meinaa perässä pysyä! :-D
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92 ja Vindy
Onpa tänne tullut väkeä, hienoa :)
Lueskelin aikaisemmat viestit ja paljon mielenkiintoista tekstiä.
Me ollaan Satakunnasta. Tavattiin miehen kanssa 2011, naimisiin 2016 ja siitä lähtien yritettiin esikoista. Esikoinen saapui 9/19 hoitojen jälkeen. Tässä välissä kaksi km.
Synnytys meni täysin pieleen, mutta silti jo toiveissa uusi..
Synnytys käynnistettiin 41+4, homma kesti 3päivää ja täysien oksitosiinien ja muiden käynnistävien lääkkeiden jälkeenkin vain 7cm auki, jonka jälkeen vauvan sykeäänet heikkeni ja sektio. Se mitä en missää nimessä halunnut, toiveissa edes tämä toinen (jos vain onni suo) syntyy aikanaan alakautta.

Täällähän saa kohta alkaa tiputtelee ovista tai no vie joutuu muutaman päivän odottelee.

Jokohan pian ekat plussat pärähtää tänne??!
 
Voimia ihan älyttömästi teille kaikille, joilla pidempään yritystä tai lapsihaaveita taustalla ❤ Ei voi edes ymmärtää sitä surua, mitä tulee esim. muiden vauvauutisia kuullessa, varmasti ihan hirveää ja vielä se, että tuntuu ettei saisi tulla paha mieli, mutta tunteilleen ei vaan voi mitään :cry: Täällä saa ainakin avautua myös niistä huonoista fiiliksistä❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92
@Lillanna hehee, täällä taloudessa myös mies, joka ei ihan kaikkea aina kuule xD

@Vindy minulla oli todella selkeät, oppikirjan mukaiset vuodot, kun join edellisessä kierrossa ekaa kertaa greippimehua. Sattumaa, tai sitten johtui oikeasti mehusta :D limakalvoja pitäisi parantaa, paremmat olosuhteet siittiöille limojen laadun takia jne. Mutta ilmeisesti ei ole tutkittua tietoa greippimehun toimivuudesta hedelmällisyyden/raskauden alkamisen edistämiseksi. Mies kommentoi aina, että taas olen ostanut vauvamehua.

@Rimaleli haluaisitko kertoa, löytyikö teillä syytä lapsettomuudelle? Millaisia hoitoja saitte? Onko mahdollista onnistua spontaanisti, ilman hoitoja?

Kiitos kaikille tsemppaavista viesteistä ja palstan mukavasta hengestä ❤ Täällä on nyt aktiivista keskustelua. Odotan jo ensimmäisiä plussia tältä palstalta! Palstalaisten plussista helppo iloita ja ei aiheudu surua itselle, ehkä anonyymeys mahdollistaa tämän. Olen myös 2020 ryhmän kirjoittelijoiden plussista nähnyt unia, katsotaan kauan menee, että alan uneksimaan teistä xD ❤
 
@Mirella92 kuvaat hyvin ajatuksia ja tunteita, jotka ovat minullekin tuttuja. Koitetaan pitää rauhallista fiilistä yllä ja luottaa tulevaan

@Hope91 tervetuloa tänne puolelle oletteko saaneet tietoon verikokeiden ja siemennesteanalyysin tuloksia? Luvuista voi jotain itsekin päätellä, mutta lääkäriltä saa paremman kuvan tilanteesta.
@minttuni
Soitin noin viikko verikokeiden ottamisen jälkeen maaliskuussa hoitajalle tuloksista ja hän kertoi että siihen mennessä tulleet tulokset olivat kaikki viitearvojen sisällä.

Laitoin muutamia ylös mitä hoitaja kertoi, esim. paastosokerin arvo on ollut 5 ja kilpirauhasarvoista T4V oli ollut 15,7 ja TSH on ollut 1,94. Testosteronin tulos ei ollut silloin vielä valmis kun soittelin sinne, ei myöskään miehen tulos. Sanoin että soittelen niistä myöhemmin mutta hoitaja vain totesi että koronan vuoksi asia on nyt jäissä ja ettei tuloksista tarvitse nyt kysellä, asiaa jatketaan sitten myöhemmin tilanteen rauhoittuessa ja varataan aika jolla tulokset käydään läpi.. Ymmärrän kyllä vallitsevan tilanteen mutta harmittaahan tuo silti, kun vuoden km:n jälkeen pääsisi saamaan vastauksia ovulaation ongelmiin niin nyt tuntuu, että olen aivan kädetön asian suhteen.. Mutta miehen kanssa sovittiin että ei lannistuta ja jatketaan yritystä, terveellistä elämää elellen ja toivotaan että kaikki palaset osuisivat kohdalleen
 
@minttuni
Soitin noin viikko verikokeiden ottamisen jälkeen maaliskuussa hoitajalle tuloksista ja hän kertoi että siihen mennessä tulleet tulokset olivat kaikki viitearvojen sisällä.

Laitoin muutamia ylös mitä hoitaja kertoi, esim. paastosokerin arvo on ollut 5 ja kilpirauhasarvoista T4V oli ollut 15,7 ja TSH on ollut 1,94. Testosteronin tulos ei ollut silloin vielä valmis kun soittelin sinne, ei myöskään miehen tulos. Sanoin että soittelen niistä myöhemmin mutta hoitaja vain totesi että koronan vuoksi asia on nyt jäissä ja ettei tuloksista tarvitse nyt kysellä, asiaa jatketaan sitten myöhemmin tilanteen rauhoittuessa ja varataan aika jolla tulokset käydään läpi.. Ymmärrän kyllä vallitsevan tilanteen mutta harmittaahan tuo silti, kun vuoden km:n jälkeen pääsisi saamaan vastauksia ovulaation ongelmiin niin nyt tuntuu, että olen aivan kädetön asian suhteen.. Mutta miehen kanssa sovittiin että ei lannistuta ja jatketaan yritystä, terveellistä elämää elellen ja toivotaan että kaikki palaset osuisivat kohdalleen
Nää jos mietityttää nii pitäisi löytyä omakannasta (toki vähän kunnasta riippuen) :) jos niitä miettii jo nyt. En mikään lääkäri oo mut nuo paastosokeri ja kilppariarot on kyl hyvät tulokset!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Hope91
@minttuni
Soitin noin viikko verikokeiden ottamisen jälkeen maaliskuussa hoitajalle tuloksista ja hän kertoi että siihen mennessä tulleet tulokset olivat kaikki viitearvojen sisällä.

Laitoin muutamia ylös mitä hoitaja kertoi, esim. paastosokerin arvo on ollut 5 ja kilpirauhasarvoista T4V oli ollut 15,7 ja TSH on ollut 1,94. Testosteronin tulos ei ollut silloin vielä valmis kun soittelin sinne, ei myöskään miehen tulos. Sanoin että soittelen niistä myöhemmin mutta hoitaja vain totesi että koronan vuoksi asia on nyt jäissä ja ettei tuloksista tarvitse nyt kysellä, asiaa jatketaan sitten myöhemmin tilanteen rauhoittuessa ja varataan aika jolla tulokset käydään läpi.. Ymmärrän kyllä vallitsevan tilanteen mutta harmittaahan tuo silti, kun vuoden km:n jälkeen pääsisi saamaan vastauksia ovulaation ongelmiin niin nyt tuntuu, että olen aivan kädetön asian suhteen.. Mutta miehen kanssa sovittiin että ei lannistuta ja jatketaan yritystä, terveellistä elämää elellen ja toivotaan että kaikki palaset osuisivat kohdalleen
Harmi, että ei ole annettu kaikkia tuloksia. Me ollaan yksityisellä ja siellä on tutkimukset edelleen jatkuneet, vaikka hoidot onkin jäässä. Toki pitää sitten maksaa enemmän kaikesta. Näkyisikö tulokset tosiaan jo omakannassa? Ihan perseestä koko tämä aika. Ymmärtää, että hoitojen seisominen on pieni murhe isoa kokonaisuutta tarkastellessa, mutta silti tuntuu epäreilulta, ärsyttää ja surettaa :(
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

17.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehelle 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Loree.............................kp 32/23-28
Persikka123.........................kp 32/32
Wanti............................kp 32/30-48
Napsunen.......................kp 31/35-45
Matilda!...................................kp 30/?
Vindy..................................kp 29/29-33
Futurmama.....................kp 26/29-34
Kasikuus............................kp 26/27-28
Puolu.................................kp 26/30-32
Hipposka...............................kp 24/32
Uudarimama....................kp 24/29-30
Vesinokkaeläin...................kp 22/28-29
Päärynä5............................kp 22/28
Mirella92............................kp 22/28
Brunet82...........................kp 22/26-28
Ilona Eloisa.......................kp 20/28
Minttuni.................................kp 18/26
Kirjoh89.................................kp 17/28
Zennuli...................................kp 16/?
Millimetrii..........................kp 16/27-29
Masunen.........................kp 15/27-28
Piipaa93.............................kp 13/26-28
3milia...............................kp 13/26-28
Mimmi92.......................kp 12/26-30
Eeva650.........................kp 12/28-42
Enerisa3..........................kp 12/28-32
Bellaella2205090.................kp 11/?
Lilje....................................kp 11/37-40
Riama.............................kp 10/27-32
Mariija_............................kp 8/32-43
Haaveilija93...........................kp 8/?
Elviira86.............................kp 7/25
Rimaleli...................................kp 7/30
Helmiii................................kp 5/29-53
Minouche............................kp 5/23
Mans115...................................kp 4/27
Töppönen_.........................kp 2/26


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Persikka123.............................dpo 12
Vindy.........................................dpo 12
Päärynä5...............................dpo 8
Uudarimama......................dpo 8
Brunet82.................................dpo 6
Minttuni...................................dpo 5
Matilda!...................................dpo 5
Vesinokkaeläin......................dpo 4
Zennuli....................................dpo 3
Masunen................................dpo 2
Millimetrii..............................dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Huomenta :)
Tänään dpo 6 ja tajusin että ei niin minkäänlaista nippailua, särkyä, repäisykipuja, alaselän särkyä ei siis mitään. Perus tissiturvotus mikä varmaan kertoo että menkat alkaa ensi viikolla....olen ärsyyntynyt.
Olen välillä jopa unohtanut miettiä tuntemuksia kun sen verran intensiivistä tämä kotikoulun pitäminen...
Mä kaipaan työntekoa ja sitä että lapset käy koulussa opiskelemassa:ROFLMAO: kaikella rakkaudella:love:
 
Ei hitsit, pitäiskö itsekin "sortua" ja hakea greippimehua kaupasta seuraavaan kiertoon! :D

Täällä on pari kertaa ollut pillereiden jättämisen jälkeen ihan kamalia migreenikohtauksia. Voi johtua ihan mistä vaan, mut hitsi kun ei haluais syödä yhtään nyt buranaa :(

Noista plussaodotusfiiliksistä... mulla oli pitkään "tavoitteena" että tulisin äidiksi 28-vuotiaana kuten mun oma äiti. Mut ei se ihan putkeen mennyt, 29 olin kun pieni syntyi. Oli kyl kova paikka henkisesti kun sitten tajusi ettei se oma tavoite toteudukaan. Kuulostaa ihan hölmöltä mut kyl se kirpaisee edelleen, kun tähän plussa-asiaan ei oikein voi vaikuttaa... vauvaa yritettiin kuitenkin reilu 1,5 vuotta. Ainakin halvaksi tuli, kun ei tarvinnut ostaa pillereitä.. :D
 
Sulla joskus ollu pidempikin kierto? 33 päivää ainakin tuolla listassa
Älä vielä heitä toivoa kokonaan, dpo15 oottelet ja testaat, jos ei menkkoja näy
Menkat on ollu nyt 3 viimekiertoo tasan 30 päivää ja ovis tullu kaikissa samaan aikaan, sitä ennen ollu enemmän vaihtelevuutta. Jotenki vaan se et olis raskaana tuntuu niin niin mahdottomalta, että tässä vaiheessa testattu nega tuntuu kiveenhakatulta. :cry:
 

Yhteistyössä