Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tuo seljamehu on hyvää, mutta se ei yleensä ole seljanmarja- vaan seljankukkamehua, niin tuo Ikeassa myytäväkin. Tehdään mustaseljan kukista, ei pidä sekoittaa Etelä-Suomessa navetoiden kulmilla kasvavaan terttuseljaan.



@r0s varmaan ryhtyy kasvattamaan omia puskia
Katos perkelettä, niinpäs olikin! Juuri tuo mehu!:LOL: Viime kesänä sitä viimeks ostettiin mutta kun muisti on hyvä mutta äärimmäisen lyhyt niin minkäs teet:D
Kiitos tarkkasilmäisyydestä;)
 
Mitähän hevilettiä tuolla taysissa touhutaan...soitin sinne viime viikolla ja pyysin siirtämään huomista aikaa syksymmälle, kun taysissa on aika paljon koronapotilaita ja itte yskin siihen malliin, että joku varmasti vetää kilarit kun säikähtää...nyt sain kumminkin tänä aamuna muistutuksen huomisesta ajasta, eli ne ei siirtäneetkään sitä ja joudun maksamaan peruuttamatta jätetyn ajan, jos en saa huomenna selvitettyä asiaa puhelimitse.
Mun mies sai joskus Taysiin ajan just kun hällä oli työreissu ulkomaille, peruutti sen ja selitti selvästi että seuraavat viisi viikkoa on maasta pois. Ne peruivat ajan ja kahden viikon päästä tuli uusi aika, joka oli täsmälleen se sama minkä hän oli perunut:ROFLMAO:
Kiva hänen sitten sieltä sevitellä että mitä veetä.... Että juu, eivät siellä ole aina ihan kartalla...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mää mietin kanssa, että ostaisin sellasen puisen laatikon parvekkeelle ja kasvattaisin siinä mausteita ens kesänä...chiliä ja jalapenoa, tilliä, ruohosipulia jne...en vaan oikein tiedä miten pahasti toi katupöly sitten tarttuis niihin ilman mukana.
Millaisia chilejä ajattelit? Osa on sellaisia, etteivät välttämättä avoparvekkeella ehdi, mutta nopeimmista lajikkeista saat satoa jo heinäkuun lopulla. Onko parveke etelän suuntaan?
 
Millaisia chilejä ajattelit? Osa on sellaisia, etteivät välttämättä avoparvekkeella ehdi, mutta nopeimmista lajikkeista saat satoa jo heinäkuun lopulla. Onko parveke etelän suuntaan?
Siis emmää edes tiedä, sellaset mitkä kasvaa:D
Mutta mulla on eräs tuttava, joka hallitsee noi jutut oikein hyvin, joten aattelin kysästä häneltä neuvoa ja jotakin voisin yrittää laitella jo sisälle kasvamaan, täytyy vaan keksiä miten kissan saa pysymään erossa purkeista.
Parvekkeen suunnasta ei oikein mitään hajua, mutta aurinko laskee takapihan kautta toiseen päätyyn taloa aina iltaisin..kertoi varmaan paljon:D


Mun mies sai joskus Taysiin ajan just kun hällä oli työreissu ulkomaille, peruutti sen ja selitti selvästi että seuraavat viisi viikkoa on maasta pois. Ne peruivat ajan ja kahden viikon päästä tuli uusi aika, joka oli täsmälleen se sama minkä hän oli perunut
Kiva hänen sitten sieltä sevitellä että mitä veetä.... Että juu, eivät siellä ole aina ihan kartalla...
Eivät oikein tunnu olevan, mutta yritin ajatella että nyt siihen sotkemiseen vaikuttaa stressi...taysissakin on aika paljon koronan takia lisääntynyt kiireet ja tarvikkeista on kuulema sielläkin pulaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
r0s
Huomenia!

Päänsärky on tiessään. Niinko kyl aurinkokin.

Ja @Elena777 , vaikkeivat ne chilit enää siemenestä ehdikään, eikä mansikat, niin parillakympillä saat kymmenen mansikantainta ja pari chiliä jotka jo kukkivat tai joissa jopa ensimmäinen hedelmä punastuu.

Mut ne tillit ja ruohosipulit kannattais kylvää pian. Ja samantien kissalle iso puska jotain mitä se saa luvalla tonkia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mut ne tillit ja ruohosipulit kannattais kylvää pian. Ja samantien kissalle iso puska jotain mitä se saa luvalla tonkia.
Mää pyysin jo, että poika kasvattaa ne luonaan ja sitten tulevat tänne parvekkeelle, ei toi kissa nimittäin jättäs niitä sisätiloissa rauhaan...vaikka sille antais kaikki maailman sallitut puskat tongittavaks :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Huomenta

Aamu alkoi Paavo Pesusienellä ja aamuteeveellä...kissa katteli aamuteeveetä ja minä välillä Pesusientä.
Sen jälkeen oonkin soitellut ja siirrellyt aikoja ja yrittänyt ottaa kiinni tahoa, jonka kanssa voi puhua tulevasta 50 laskusta..taas kerran...sen verran myönsivät yhdessä paikassa, että moka oli heidän mutta lasku tulee silti ja en jaksanut alkaa vääntämään joten antaa tulla ja maksetaan maksetaan...

Kovasti ymmärsivät ettei tänä aikana uskalla tulla ja toinen aika minkä peruin/siirsin elokuulle, olis kuulema muutenkin tällä viikolla siirretty tulevaisuuteen..
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Meidän täytyy ottaa karanteeni rauhallisesti, sillä on paljon ihmisiä, jotka ovat oikeasti sekoamaisillaan joutuessaan olemaan suljettuna neljän seinän sisään.
Juodessani kahvia keskustelin tästä mikron ja leivänpaahtimen kanssa ja olimme kaikki asiasta samaa mieltä, mutta sitten yhtäkkiä mikrokin pimahti ja perään naksahti leivänpaahtimella. Pyykkikoneelle en enää puhu mitään, koska se käy kierroksilla ja jääkaappikin tuntuu kylmältä ja etäiseltä. Pakkanen on ihan jäässä, ei saa mitään tolkkua siitä. Telkkarin kanssa on kiva jutella, kun se osaa niin elävästi kertoa tarinoita. Silloin kun olen eniten pihalla mitä täällä oikein tapahtuu, niin kattolamppu valaisee onneksi tilannetta.
Olen karanteenin aikana opetellut puhumaan norjaa. Onneksi wc- pönttö osaa myös, niin sen kanssa voi sitten vähän treenata sitä silloin tällöin. Roskiksen kanssa en viitti enää jutella ollenkaan, kun sen hengitys haisee pahalle. Ja sen jutut on muutenkin ihan roskaa, niin en mä viitti sellaista kuunnella. Hella käy niin hemmetin kuumana kaikesta mitä yritän sille sanoa. Chill man! Vitsi se vaan on! Hana on todella ailahteleva. Se voi myös käydä yhtäkkiä ihan hiton kuumana, mut täytyy vaan osata vääntää oikeasta vivusta, niin sit se onkin taas jo ihan kylmän viileä. Tuollaisen kanssa on kyllä vaikea kommunikoida. Saunassa kiuas väitti kivenkovaa työskentelevänsä niin kovaa että höyry vaan nousee. Ei nyt luulis olevan kovin rankkaa vaan nojailla seinään.
Juttelin lopuksi vielä parin sähkökitaran kanssa siitä, että mahtaakohan sitä pikkuhiljaa oleen vähän sekaisin. Tajusin yhtäkkiä, että nehän saattaa ilmiantaa mut hullujen huoneelle, niin mä leikkasin niiltä kielet irti etteivät pysty sanomaan mitään. Vielä kun tietäis mitä toi hiton kello yrittää sanoa niin sais mielen rauhan. Se vaan änkyttää tik, tik, tik, tik. SANO JO! Tikka? Tikku? Tikari? Sanoooooo!!!!

:geek:
 
Meidän täytyy ottaa karanteeni rauhallisesti, sillä on paljon ihmisiä, jotka ovat oikeasti sekoamaisillaan joutuessaan olemaan suljettuna neljän seinän sisään.
Juodessani kahvia keskustelin tästä mikron ja leivänpaahtimen kanssa ja olimme kaikki asiasta samaa mieltä, mutta sitten yhtäkkiä mikrokin pimahti ja perään naksahti leivänpaahtimella. Pyykkikoneelle en enää puhu mitään, koska se käy kierroksilla ja jääkaappikin tuntuu kylmältä ja etäiseltä. Pakkanen on ihan jäässä, ei saa mitään tolkkua siitä. Telkkarin kanssa on kiva jutella, kun se osaa niin elävästi kertoa tarinoita. Silloin kun olen eniten pihalla mitä täällä oikein tapahtuu, niin kattolamppu valaisee onneksi tilannetta.
Olen karanteenin aikana opetellut puhumaan norjaa. Onneksi wc- pönttö osaa myös, niin sen kanssa voi sitten vähän treenata sitä silloin tällöin. Roskiksen kanssa en viitti enää jutella ollenkaan, kun sen hengitys haisee pahalle. Ja sen jutut on muutenkin ihan roskaa, niin en mä viitti sellaista kuunnella. Hella käy niin hemmetin kuumana kaikesta mitä yritän sille sanoa. Chill man! Vitsi se vaan on! Hana on todella ailahteleva. Se voi myös käydä yhtäkkiä ihan hiton kuumana, mut täytyy vaan osata vääntää oikeasta vivusta, niin sit se onkin taas jo ihan kylmän viileä. Tuollaisen kanssa on kyllä vaikea kommunikoida. Saunassa kiuas väitti kivenkovaa työskentelevänsä niin kovaa että höyry vaan nousee. Ei nyt luulis olevan kovin rankkaa vaan nojailla seinään.
Juttelin lopuksi vielä parin sähkökitaran kanssa siitä, että mahtaakohan sitä pikkuhiljaa oleen vähän sekaisin. Tajusin yhtäkkiä, että nehän saattaa ilmiantaa mut hullujen huoneelle, niin mä leikkasin niiltä kielet irti etteivät pysty sanomaan mitään. Vielä kun tietäis mitä toi hiton kello yrittää sanoa niin sais mielen rauhan. Se vaan änkyttää tik, tik, tik, tik. SANO JO! Tikka? Tikku? Tikari? Sanoooooo!!!!
Mukava, että sulla on puhekavereita.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Huomenta.
On tää lisääntynyt kotonaolo mukavaa. Mutta meinaa plösähtää kunnolla!
Mä oon semmonen että tartten kerran päivässä jonkun menon, oli se kauppaan tai mihinlie, ja koko päivä kotona saa mut veltostumaan kotonakin.

Viikonloppu oli täysin tyhjä kalenterimenoista. Aivan ihana, mut mulla on edelleen perjantain jälkeen kastelematta 1 kuivunu rairuoho, pyyhkimättä sivupöytä mullanmuruista, lajittelematta monta kasaa puhdasta pyykkiä, vaihtamatta lakanat jne. :unsure:
Kunnon jumitus.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
Huomenta.
On tää lisääntynyt kotonaolo mukavaa. Mutta meinaa plösähtää kunnolla!
Mä oon semmonen että tartten kerran päivässä jonkun menon, oli se kauppaan tai mihinlie, ja koko päivä kotona saa mut veltostumaan kotonakin.

Viikonloppu oli täysin tyhjä kalenterimenoista. Aivan ihana, mut mulla on edelleen perjantain jälkeen kastelematta 1 kuivunu rairuoho, pyyhkimättä sivupöytä mullanmuruista, lajittelematta monta kasaa puhdasta pyykkiä, vaihtamatta lakanat jne.
Kunnon jumitus.
Minä käyn päivittän takapihalla laskemassa tulppaanin alut monta kertaa päivässä, se pitää minut virkeänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Huomenta.
On tää lisääntynyt kotonaolo mukavaa. Mutta meinaa plösähtää kunnolla!
Mä oon semmonen että tartten kerran päivässä jonkun menon, oli se kauppaan tai mihinlie, ja koko päivä kotona saa mut veltostumaan kotonakin.

Viikonloppu oli täysin tyhjä kalenterimenoista. Aivan ihana, mut mulla on edelleen perjantain jälkeen kastelematta 1 kuivunu rairuoho, pyyhkimättä sivupöytä mullanmuruista, lajittelematta monta kasaa puhdasta pyykkiä, vaihtamatta lakanat jne.
Kunnon jumitus.
mää oon kans tykänny, oon tässä samalla koettanu värkätä vähän remppahommaa

rakennusmateriaalit on kyllä ihan sairaan kalliita
 
Huomenta.
On tää lisääntynyt kotonaolo mukavaa. Mutta meinaa plösähtää kunnolla!
Mä oon semmonen että tartten kerran päivässä jonkun menon, oli se kauppaan tai mihinlie, ja koko päivä kotona saa mut veltostumaan kotonakin.

Viikonloppu oli täysin tyhjä kalenterimenoista. Aivan ihana, mut mulla on edelleen perjantain jälkeen kastelematta 1 kuivunu rairuoho, pyyhkimättä sivupöytä mullanmuruista, lajittelematta monta kasaa puhdasta pyykkiä, vaihtamatta lakanat jne.
Kunnon jumitus.
Jos mulla ei ole pakollisia menoja niin lösähdän totaalisesti. Tänään pitäisi mennä kauppaan mutta ei huvita. Mä tarviin tänne persiille potkijan. :(
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777

Yhteistyössä