Jokos tää eläinrääkkääjätrimmaaja -keissi on puitu täällä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Sama nainen tuomittu ennenkin eläirääkkäyksestä.

Plus lukuisat muut asiakaskokemukset, joita löytyy googlella. En vaan käsitä miten tuollainen eukko on saanut jatkaa toimintaansa... Tai miksi ihmiset ei ole tehneet juttuja aikaisemmi. Oksettava ylimielinen ihmishirviö, jonka soisin kans laitettavan naruista roikkumaan...
 
Venäläiset ja virolaiset on jotenki ammatinharjoittajina karuja.
Okei länsimainen voi-ei-kynsi-lohkesi-itketään-yhdessä -empatia ällöttää mua välillä, mutta oli slaavilainen sitten hammaslääkärinä tai kaupan kassana, niin ovat töykeitä.

Tosin kuka hullu ottaa jääräpäisen jackrussellinterrierin? Ovat söpöjä mutta siinä kaikki. Olen itse ollut eläinlääkärissä kissan kanssa ja edellä oli 3-kertaisen kevytnarkoosipiikin saanut russeli, joka ärisi vieläkin kuin hullu. Tarkoituksena oli eläinlääkärin/hoitajan leikata vain kynnet. 3 naista tarvittiin sen rauhoittamiseen.
 
vierailija
Venäläiset ja virolaiset on jotenki ammatinharjoittajina karuja.
Okei länsimainen voi-ei-kynsi-lohkesi-itketään-yhdessä -empatia ällöttää mua välillä, mutta oli slaavilainen sitten hammaslääkärinä tai kaupan kassana, niin ovat töykeitä.

Tosin kuka hullu ottaa jääräpäisen jackrussellinterrierin? Ovat söpöjä mutta siinä kaikki. Olen itse ollut eläinlääkärissä kissan kanssa ja edellä oli 3-kertaisen kevytnarkoosipiikin saanut russeli, joka ärisi vieläkin kuin hullu. Tarkoituksena oli eläinlääkärin/hoitajan leikata vain kynnet. 3 naista tarvittiin sen rauhoittamiseen.
Onko se töykeys muuten töykeyttä, vai itsensäarvostavaa ylpeyttä, mikä ainakin suomalaisessa kulttuurissa on törkeän töykeää.. mua palveli kerran tällainen hapannaama, olin ihan tavallisesti kohtelias, mut se näytti siltä kuin olis sitruunan vetäny väärän aukon kautta.

Me hullut jalostetaan koirat mielenvikaisiksi ja sitten me joudutaan elää niiden kanssa. Aina ei kai koulutuskaan auta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Venäläiset ja virolaiset on jotenki ammatinharjoittajina karuja.
Okei länsimainen voi-ei-kynsi-lohkesi-itketään-yhdessä -empatia ällöttää mua välillä, mutta oli slaavilainen sitten hammaslääkärinä tai kaupan kassana, niin ovat töykeitä.

Tosin kuka hullu ottaa jääräpäisen jackrussellinterrierin? Ovat söpöjä mutta siinä kaikki. Olen itse ollut eläinlääkärissä kissan kanssa ja edellä oli 3-kertaisen kevytnarkoosipiikin saanut russeli, joka ärisi vieläkin kuin hullu. Tarkoituksena oli eläinlääkärin/hoitajan leikata vain kynnet. 3 naista tarvittiin sen rauhoittamiseen.
Ei se nyt ihan noinkaan mene... Kyllä se syyllinen löytyy siinäkin tapauksessa sieltä hihnan toisesta päästä. Jos sitä koiraa ei ole totutettu käsittelyyn jo syntymästään lähtie ja / tai omistaja on tehnyt jotain väkipakolla tai jopa satuttanut koiraa, niin ei se kyllä mitään anna tehdä jatkossakaan. Itse onnistuin kerran pentuna leikkaamaan yhden kynnen niin, että tuli verta, joten kynsien leikkuu on melko hankalaa ollut sen jälkeen. Muuten se antaa kyllä trimmata, kun sitä on totuteltu käsittelyyn pienrstä asti. Meilläkin nypittävä rotu (ei kuitenkaan russeli) ja teen trimmit itse. Korvat ja tassut on vähän "arka paikka" ja niissä tulee joskus vähän sanomista, mutta ei mulla ole tullut mieleenkään laittaa koiraani roikkumaan ilmaan, vaan nekin koitetaan saada palkitsemalla ja kehumalla tehtyä. Eli siis hyvällä. Järkyttävää ja eläinrääkkäystähän tuon trimmaajan toiminta on. Ei siitä mihinkään pääse.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ei se nyt ihan noinkaan mene... Kyllä se syyllinen löytyy siinäkin tapauksessa sieltä hihnan toisesta päästä. Jos sitä koiraa ei ole totutettu käsittelyyn jo syntymästään lähtie ja / tai omistaja on tehnyt jotain väkipakolla tai jopa satuttanut koiraa, niin ei se kyllä mitään anna tehdä jatkossakaan. Itse onnistuin kerran pentuna leikkaamaan yhden kynnen niin, että tuli verta, joten kynsien leikkuu on melko hankalaa ollut sen jälkeen. Muuten se antaa kyllä trimmata, kun sitä on totuteltu käsittelyyn pienrstä asti. Meilläkin nypittävä rotu (ei kuitenkaan russeli) ja teen trimmit itse. Korvat ja tassut on vähän "arka paikka" ja niissä tulee joskus vähän sanomista, mutta ei mulla ole tullut mieleenkään laittaa koiraani roikkumaan ilmaan, vaan nekin koitetaan saada palkitsemalla ja kehumalla tehtyä. Eli siis hyvällä. Järkyttävää ja eläinrääkkäystähän tuon trimmaajan toiminta on. Ei siitä mihinkään pääse.
Joo mut oli se hullu bullmastiffi joka himoitsee kaulavaltimoa, tai jääräpää jackrusseli, niin onko pakko olla rotuja, joiden kasvatus vaatii vain täydellisen onnistumisen, muutoin saat rasittavan ja vaarallisenkin kerberoksen aikaiseksi?
Tai sit pitäis olla laki jossa vaativimmat rodut annettaisiin vain kokeneille koiraihmisille.

Mä tiputtaisin kolmanneksen koiraroduista pois. Sukupuuttoon saisi kuolla
-raivopäät (bulli ja muut taistelukoirat)
-seinään törmänneet lyttykuonot
-lyhytjalkaiset makkarat eli mäyräkoira, beagle, welsh corgi (vaikka on vanha rotu) jne.
-muutoin sairaat rodut
-jääräpäät, eli puolet terriereistä
 
Viimeksi muokattu:
Joo mut oli se hullu bullmastiffi joka himoitsee kaulavaltimoa, tai jääräpää jackrusseli, niin onko pakko olla rotuja, joiden kasvatus vain täydellisen onnistumisen, muutoin saat rasittavan ja vaarallisenkin kerberoksen aikaiseksi?
Tai sit pitäis olla laki jossa vaativimmat rodut annettaisiin vain kokeneille koiraihmisille.

Mä tiputtaisin kolmanneksen koiraroduista pois. Sukupuuttoon saisi kuolla
-raivopäät (bulli ja muut taistelukoirat)
-seinään törmänneet lyttykuonot
-lyhytjalkaiset makkarat eli mäyräkoira, beagle, welsh corgi (vaikka on vanha rotu) jne.
-muutoin sairaat rodut
-jääräpäät, eli puolet terriereistä
Joskus ollaan samaakin mieltä :D

Onneksi enää ei saa leikellä korvia teräviksi ja katkoa häntiä (doberman esim). Järkkyä katsottavaa ja kuunneltavaa kun hotellin hississä seinään törmännyt tuli emäntänsä kanssa sinne. Ääni oli kuin 150 kilosella astmaattisella kuulantyöntäjällä, se muija varmaan huomasi kun katsoin ensin silmät pyöreenä, että mistä se ääni tulee.

Kerrassaan sairasta tuo jalostus sairaiksi roduiksi!

Terriereistä Jack Danielsit ;) on kaikki höppänöitä mitä oon nähnyt. Mitä tiedän niin, sileäkarvainen kettuterrieri on mitä paras perhekoira. Terve, kiltti, ihmisystävällinen, tottelevainen jne. Bedlingtoneja kohdannut kaksi, myös kivoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Joskus ollaan samaakin mieltä :D

Onneksi enää ei saa leikellä korvia teräviksi ja katkoa häntiä (doberman esim). Järkkyä katsottavaa ja kuunneltavaa kun hotellin hississä seinään törmännyt tuli emäntänsä kanssa sinne. Ääni oli kuin 150 kilosella astmaattisella kuulantyöntäjällä, se muija varmaan huomasi kun katsoin ensin silmät pyöreenä, että mistä se ääni tulee.

Kerrassaan sairasta tuo jalostus sairaiksi roduiksi!

Terriereistä Jack Danielsit ;) on kaikki höppänöitä mitä oon nähnyt. Mitä tiedän niin, sileäkarvainen kettuterrieri on mitä paras perhekoira. Terve, kiltti, ihmisystävällinen, tottelevainen jne. Bedlingtoneja kohdannut kaksi, myös kivoja :)
Hmm...kuukletin sileäkarvaisen kettuterrierin.
"Peloton, Hellä, Älykäs, Aktiivinen, Valpas, Leikkisä."

Onko vapaa suomennos "itsepäinen räksy-jumittaja, jonka oikea paikka olisi wuhanilaisella torilla"?
:sneaky:
 
Hmm...kuukletin sileäkarvaisen kettuterrierin.
"Peloton, Hellä, Älykäs, Aktiivinen, Valpas, Leikkisä."

Onko vapaa suomennos "itsepäinen räksy-jumittaja, jonka oikea paikka olisi wuhanilaisella torilla"?
:sneaky"
Kuukkeli on täysin oikeassa :love:

Oon ihmetellyt miksi niitä näkee niin vähän? Mutta ne mitä tiedän, eivät koskaan räksytä. Kun muut koirat on niille räksyttäneet, niin ei ne välitä niistä (toopeista)

Vartioidessaan perhettä, niin jos joku koputtaa ikkunaan tms epämääräistä ja yllättävää kolinaa, niin niille haukkuu. Ja niin pitääkin.

Että jos muksut haluaa, niin suosittelen.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä