Kävin äsken pyörälenkillä maantien pientareella ja rekka ajoi ohi soittaen torvea

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yhtäkkiä kuulin miten torvi soi ja hetkeä myöhemmin rekka ohitti minut aivan kosketusetäisyydeltä vaikka tie oli tyhjä. Moottorin äänestä päätellen se ei hidastanut eikä taatusti yrittänyt väistää millään tavalla. Voiko tällainen olla rikos?
 
vierailija
Soittiko se torvea hetki ennen kohtaamista vai reilusti ennen. Siis kysyikö se sulta tilaa, vai vetikö sydämen kurkkuun?
Jos kysyi tilaa, niin tietenkin olisit ehkä vounut pysähtyä ja ohjata pyörän ihan hitusen sivummalle.
 
vierailija
Soittiko se torvea hetki ennen kohtaamista vai reilusti ennen. Siis kysyikö se sulta tilaa, vai vetikö sydämen kurkkuun?
Jos kysyi tilaa, niin tietenkin olisit ehkä vounut pysähtyä ja ohjata pyörän ihan hitusen sivummalle.
Soitti hetki ennen ja jatkoi koko ohituksen ajan. Pientareella on vajaan metrin verran tilaa nimenomaan pyöräilijöille eikä ahdasta siis ollut.
 
vierailija
Soitti hetki ennen ja jatkoi koko ohituksen ajan. Pientareella on vajaan metrin verran tilaa nimenomaan pyöräilijöille eikä ahdasta siis ollut.
Eli urpo kuski. Mielestäni olen tuollaisesta tilanteesta joskus lukenut jonkun lehden kysy liikenteestä -palstalta. Missä asiantuntijat siis vastailee liikennettä koskeviin kysymyksiin. Kokeile googlata.
 
vierailija
Aina on autoilijoita, joiden pääasiallinen tehtävä liikenteessä on "kouluttaa" muita tielläliikkujia.
Ne on niitä, jotka sanoo -no tää oli pieni juttu- joka kerran, kun tekee virheen. Muille huudetaan kurkku suorana.
Mulle tuli kerran yks tosi pikkunen ukko karjuun, et naiset ratissa sitä ja tätä, kun halusi vaihtaa kaistaa mun eteen eikä millään suostunut jäämään taakse. Molemmissa suunnissa tyhjä tie.
 
vierailija
Ne on niitä, jotka sanoo -no tää oli pieni juttu- joka kerran, kun tekee virheen. Muille huudetaan kurkku suorana.
Mulle tuli kerran yks tosi pikkunen ukko karjuun, et naiset ratissa sitä ja tätä, kun halusi vaihtaa kaistaa mun eteen eikä millään suostunut jäämään taakse. Molemmissa suunnissa tyhjä tie.
Tässä tapauksessa vaan ei ollut kysymys pienestä virheestä vaan "olen isompi ja siis etuajo-oikeutettu"-ajattelutapa.
 

Yhteistyössä