Ymmärrättekö miltä yksinäisyys tuntuu kun se ei ole vapaaehtoista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Voiko mitään ymmärtää, ellei ole omakohtaista kokemusta?
Voi jos kykenee asettumaan toisen asemaan...voi alkaa miettimään miltä se tuntuisi, jos niin kävisi.

Olen yksin, mutta käytän kontaktina whatsappia ja snäppiä ja puheluja...
Introverttinä en varsinaisesti yksinolosta kärsi, mutta tiedän monta sellasta jotka oikeasti kärsivät siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: -Tosiystävä-
vierailija
Voi jos kykenee asettumaan toisen asemaan...voi alkaa miettimään miltä se tuntuisi, jos niin kävisi.

Olen yksin, mutta käytän kontaktina whatsappia ja snäppiä ja puheluja...
Introverttinä en varsinaisesti yksinolosta kärsi, mutta tiedän monta sellasta jotka oikeasti kärsivät siitä.
Mietin vielä syvemmälle. Voi toki asettaa itsensä toisen asemaan ja jos on empatiakykyjä tai tarpeeksi sympatiaa, niin voi ainakin kuvitella ymmärtävänsä. Jokainen sitten kuvittelee ymmärtävänsä sen mukaan, paljon on empatiaa äidinmaidossa saanut.
Ehkä voi kaivaa vastaavanlaisesta tilanteesta tunnemalleja, en ole vapaaehtoisesti halunnut (joskus jotakin), ja kun ymmärtää sen, voi tunteen siirtää tähän yksinäisyyteen.. mutta jos sitä ei tunne, niin voiko sitä sitten ymmärtää? :)

Nyt tuli sellainen fiilis, että tarttee viinilasin!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
höh,mikäs yksinolossa on muka vikana,kyllä sitä tekemistä keksii vaikkei ketään muita paikalla olisikaan.Voihan sitä myös olla tekemättä mitään jos haluaa.No jaa itse en kaipaa ketään mutta koskapa ollaan kaikki niin erilaisia että kai sitä jotkut sitten kaipaa jonkun jonka kanssa tekee tai on tekemättä mitään.Joopa,joo....
 
vierailija
höh,mikäs yksinolossa on muka vikana,kyllä sitä tekemistä keksii vaikkei ketään muita paikalla olisikaan.Voihan sitä myös olla tekemättä mitään jos haluaa.No jaa itse en kaipaa ketään mutta koskapa ollaan kaikki niin erilaisia että kai sitä jotkut sitten kaipaa jonkun jonka kanssa tekee tai on tekemättä mitään.Joopa,joo....
No tämä kanssa. Vaikka toiset ymmärtäisikin, niin vaikuttaako se mitenkään, jos ei ole itse samanlainen. Aikuisena on vaikea saada kavereita.
 

Yhteistyössä