Pelottaako teitä sairastua?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä kun olen muutenkin tämmöinen stressaaja, niin olen kyllä huolissani miten lapset pärjäävät jos joudun henkitoreissani kuukaudeksi sairaalaan. Kyllähän ne siitä toipuu, mutta jos kuolen, niin lapsille tulee iso ja pitkäaikainen suru.
Eli olen kyllä peloissani asiasta.
 
r0s
Ei pidä olla negtiivinen. Ajatelkaa kuten Kaiku-rouva: toivotte tautia ja sitä, että voisitte tartuttaa sen miehenne ja lapsiinne.

Nii mut Echo onkin tänättänyt perheensä kanssa jumissa.

Mä antaisin paljon, että saisi lapset saman päydän ääreen. Äitikin kelpaisi, vaikka se aina säätää ja sähkää. Ja mummo vaikkei se muistaisi kenenkään nimeä ja kysyisi kahdeksankyt kertaa ovatko jäät jo lähteneet lahdesta.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Elena777 ja Echo
vierailija
Pelkään. Työssäni joudun tekemisiin jatkuvan ihmisvirran kanssa. Osa ihmisistä osaa pitää turvaväliä, osa yskii ja aivastaa suoraan päin.
En niinkään pelkää omasta puolestani vaan lähinnä sitä, että tartutan sitten koko perheeni ja mahdollisesti myös isovanhemmat, joista pitää nyt huolehtia (yritän tietysti mahdollisimman kaukana pysyä heistä kun vien kauppakassia).
 
vierailija
Kyllä, koska kaikki taudit tahtoo mennä keuhkoihin ja jäädä sinne. Viime vuotinen tauti oli jo ennätyspaha. Yhdellä lapsistä jää myös aina yskät päälle ja toinen on käynyt keuhkokuumeen läpi, mistä sanotaan, että sekin jättää pysyviä vammoja keuhkoihin.
Lopun perheenkin takia huolestuttaa, kun ei mistään tiedä millaisena tulee.
 
vierailija
Pelottaa että tartutan taudin johonkin läheiseeni. Olen myös suht varma että jos sairastun, niin kuolen. Toivon vaan että sit nukuttaisivat tiedottomaksi niin ettei tarvitsisi tajuissaan olla kun kuolee tukehtumalla.
 
Mä haluisin sen taudin itse, jos se olisi yksin mahdollista saada, muiden saamatta tartuntaa. Menisin 3 viikoksi suht lähellä olevalle kesämökille sairastamaan.
Miksi?:eek:
Siis miksi haluaisit sen itsellesi ilman toista vaihtoehtoa?
Mää en haluis sitä kenellekään, kun kuulema enää ei tiedetä varmuudella sitäkään miten hyvä immuniteettisuoja sen kerran sairastettua syntyy:eek:
 
vierailija
Kyllä, koska kaikki taudit tahtoo mennä keuhkoihin ja jäädä sinne. Viime vuotinen tauti oli jo ennätyspaha. Yhdellä lapsistä jää myös aina yskät päälle ja toinen on käynyt keuhkokuumeen läpi, mistä sanotaan, että sekin jättää pysyviä vammoja keuhkoihin.
Lopun perheenkin takia huolestuttaa, kun ei mistään tiedä millaisena tulee.
Tämä juuri. Mun toisella lapsella oli pienenä paha keuhkokuume. Nyt on vielä astma, joten kyllä pelottaa.
 
vierailija
Kyllä.
Pelottaa sekä lasteni että itseni puolesta, koska tältä virukselta ei kukaan ole suojassa ja mikä on kuolettava ihan perusterveellekin. Tämän viruksen myötä rikkoutuu moni perhe ja se on aina tragedia, mikä seuraa mukana.
 
Miksi?
Siis miksi haluaisit sen itsellesi ilman toista vaihtoehtoa?
Mää en haluis sitä kenellekään, kun kuulema enää ei tiedetä varmuudella sitäkään miten hyvä immuniteettisuoja sen kerran sairastettua syntyy
80 % selviää lievillä oireilla. Muhun ei taudit tartu erityisen pahana. En tiedä, onko mulla ollu koskaan edes influenssa (joo tiedän että on eri tauti).
Astmaattisuutta on, mutta ei astmaksi asti.

Siis perusteluna se, etten jaksa kytätä tuota koronaa ja haluan immuniteetin. Suojaudun taudilta enkä lähde nuolemaan kauppakeskusten kaiteita, mutta jos tauti tulee niin tulee.

Eikä 99,99 % sairastaneista ihmisistä ole saanut tautia uudestaan ainakaan ihan heti, joku poikkeus siellä täällä mutta häviävän vähän.
Kyllähän vesirokon uudelleensairastavuudessa on poikkeuksia, vaikka suojan pitäisi olla elinikäinen.

EN sano etteikö korona voisi tulla esim.syksyllä uudestaan ja etteikö jo sairastaneet sairastaisi sen. Sittenpähän tulisi.
 
Astmaattisuutta on, mutta ei astmaksi asti
Korona vaurioittaa keuhkoja, toisilla pysyvästi ja voi herkästi laukasta astman, jos siihen on jo valmiiks taipumusta.
Sen jälkeen onkin kiva saada joka nuhakuumeen aikana tunne, että a) ei millään meinaa parantua, koska keuhkoissa on päällä koko ajan tulehdus ja b) miettiä meneekö nuhakuume tai yskä keuhkoihin saakka ja montako keuhkokuumetta kroppa kestää.
Itte en sitä tautia toivo kenellekään jo ihan sen vuoksi, että se virus muuttuu ymmärtääkseni koko ajan.:(
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
80 % selviää lievillä oireilla. Muhun ei taudit tartu erityisen pahana. En tiedä, onko mulla ollu koskaan edes influenssa (joo tiedän että on eri tauti).
Astmaattisuutta on, mutta ei astmaksi asti.

Siis perusteluna se, etten jaksa kytätä tuota koronaa ja haluan immuniteetin. Suojaudun taudilta enkä lähde nuolemaan kauppakeskusten kaiteita, mutta jos tauti tulee niin tulee.

Eikä 99,99 % sairastaneista ihmisistä ole saanut tautia uudestaan ainakaan ihan heti, joku poikkeus siellä täällä mutta häviävän vähän.
Kyllähän vesirokon uudelleensairastavuudessa on poikkeuksia, vaikka suojan pitäisi olla elinikäinen.

EN sano etteikö korona voisi tulla esim.syksyllä uudestaan ja etteikö jo sairastaneet sairastaisi sen. Sittenpähän tulisi.
Et voi olla tosissasi! Tämä virus on ihan muuta kuin tavalliset influenssat, sä et voi tietää, minkälaisia oireita saisit.
 
vierailija
Korona vaurioittaa keuhkoja, toisilla pysyvästi ja voi herkästi laukasta astman, jos siihen on jo valmiiks taipumusta.
Sen jälkeen onkin kiva saada joka nuhakuumeen aikana tunne, että a) ei millään meinaa parantua, koska keuhkoissa on päällä koko ajan tulehdus ja b) miettiä meneekö nuhakuume tai yskä keuhkoihin saakka ja montako keuhkokuumetta kroppa kestää.
Itte en sitä tautia toivo kenellekään jo ihan sen vuoksi, että se virus muuttuu ymmärtääkseni koko ajan.
Näin just. Italiassakin on todella paljon entuudestaan aivan terveitä ihmisiä teholla ja kuollutkin!
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Korona vaurioittaa keuhkoja, toisilla pysyvästi ja voi herkästi laukasta astman, jos siihen on jo valmiiks taipumusta.
Sen jälkeen onkin kiva saada joka nuhakuumeen aikana tunne, että a) ei millään meinaa parantua, koska keuhkoissa on päällä koko ajan tulehdus ja b) miettiä meneekö nuhakuume tai yskä keuhkoihin saakka ja montako keuhkokuumetta kroppa kestää.
Itte en sitä tautia toivo kenellekään jo ihan sen vuoksi, että se virus muuttuu ymmärtääkseni koko ajan.
Tai sitten se menee lievänä ohi. En mä jaksa edelleenkään panikoida..

Ai niin, kausi-influenssa on tänä talvena Suomessa tappanut jo 500, on lääkärien mukaan vaisu vuosi. Tietty koronakaranteenit tehoaa siihenkin tautiin, kuolleisuus kun huitelee yleensä 500 ja 2000 välillä.
Mitäs siitä olet mieltä?
 

Yhteistyössä