Onko muita jotka nauttivat täysillä nykyisestä tilanteesta? Itse jatkan elämää täysin normaalisti!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Työt joudun tekemään etänä mutta kaupoissa ei tarvitse jonottaa. Kohta menen syömään lounasta ja ravintolatkin ammottaa tyhjyyttään. Kerrankin saa syödä rauhassa!
 
vierailija
Nythän on mitä paras aika shoppailla kun kaupoissa ei ole ketään!
 
vierailija
Ei ole vaikuttanut omaan arkeen vielä millään tapaa.
Hugienia ollut jo tarvittavalla tasolla ennen koronaa. Töitä riittää. Kaupassa käyn kerran viikossa niin kuin ennenkin.
 
vierailija
5. Millaiset potilaat jätetään tehohoidon ulkopuolelle, jos kaikkia ei voida hoitaa?

Silloin kun tehohoitopaikat ovat kriisitilanteessa loppumassa, hoidon rajaamisen arvio tehdään samoilla perusteilla kuin aina muulloinkin.

Hoidon rajaamisen perusteena on se, kuinka vaikea potilaan sairastama koronasairaus on. Sen lisäksi arviointiin vaikuttavat potilaan aiempi toimintakyky, aiemmat perussairaudet ja ikä.

Me etsimme vastausta kysymykseen, ketkä hyötyvät tehohoidosta eniten.

Teemme tietysti teho-osastoilla kaikkemme, että mahdollisimman monta potilasta voidaan auttaa.

6. Onko tehohoitoon pääsyyn jonkinlainen ikäraja?

Ei ole. Mutta jos joutuisimme valitsemaan lapsen ja ikäihmisen välillä, on valinta tietysti selvä. Ja se olisi lapsi
 
vierailija
Niinpä, toivottavasti ei tule eteen valintoja. Silti jotkut kuolee, aina joku kuolee sairauksiin. Ja lopulta kuitenkin kaikki kuolee jossain vaiheessa.

Viihdyn kotona, joten ei paljon vaikuta. Käyn kerran viikossa kaupassa, kuten ennenkin. Teen töitä muutenkin kotoa käsin omassa yrityksessä. Ulkoillaan metsässä. Eniten vaikuttaa arkeen se, että lapset on kotona ja valittavat ettei netti toimi kunnolla kun pitäisi läksyjä tehdä.
 
vierailija
Jatkan elämää kuten aina ennenkin ja työnikin on sellainen, ettei etätyö tule kyseeseen. Mutta se ei mitenkään vaikuta siihen onko tilanne hyvä vai huono. Arki on ihan samanlaista kuin ennenkin.

Sen sijaan siitä olen iloinen, että olen jo pitkään säästänyt rahaa koska olen ajatellut osakkeiden olevan ylihinnassa ja taantuman olevan tulossa. Sen takia en ole runsaaseen vuoteen ostanut uusia osakkeita. Nyt onkin tili täynnä rahaa ja vielä kun tuli tuo uusi osakesäästötilijärjestelmä, niin pieni markkinakorjaus tuli mitä parhaimpaan aikaan. Vielä en ole ostoksille rynnännyt koska todennäköisesti tästä seuraa pidempi taantuma, mutta sen jälkeen saa halvalla hyvää ja pääsee vaurastumaan.
 
vierailija
Sen sijaan siitä olen iloinen, että olen jo pitkään säästänyt rahaa koska olen ajatellut osakkeiden olevan ylihinnassa ja taantuman olevan tulossa. Sen takia en ole runsaaseen vuoteen ostanut uusia osakkeita. Nyt onkin tili täynnä rahaa ja vielä kun tuli tuo uusi osakesäästötilijärjestelmä, niin pieni markkinakorjaus tuli mitä parhaimpaan aikaan. Vielä en ole ostoksille rynnännyt koska todennäköisesti tästä seuraa pidempi taantuma, mutta sen jälkeen saa halvalla hyvää ja pääsee vaurastumaan.
(y)
 
vierailija
Mulle tää Corona on kyllä kuin lottovoitto. Olemme linnottautuneet mökille. Molemmat teemme etätöitä ja lapset kouluhommia. Olen suunnitellut, että 2 kertaa viikossa käyn kaupassa ja kotona. Duunipaikalla ehkä kerran viikossa (siellä ei toimiston puolella ole ketään, joten eipä paljon riskiä).

Se harmittaa, että osakkeita ei tullut myytyä ennen tätä romahdusta. Mies vähän myi alkuvaiheessa, mutta tulihan tässä turpaan 10 000 euroa. Noh toisaalta nyt on niin halpaa, että hyvä ostaa lisää.
 
vierailija
Korona-aika voittaa perusarjen 6-0. Etätyöt säästää aikaa pitkältä työpendelöinniltä, kukaan ei hengitä niskaan niinku toimistolla. Ei tartte nähä ärsyttävää miehen sukua, kaikkia tylsiä ristiäisiä/synttäreitä/avajaisia peruttu mihin ois velvollisuudentunnosta tarttenu raahautua
 
vierailija
Minä ja mies molemmat kotona etätöissä, mutta 2v lapsi käy edelleen päiväkodissa. Molempien on välttämätöntä työskennellä toimistoaikaan eikä lapsi viihdy yksin viittä minuuttia pidempään.

Käydään kaupassa koko perheen voimin pari-kolme kertaa viikossa samalla reissulla kun haetaan lapsi pk:sta. Se on nopeinta ja kätevintä, raskaiden työpäivien jälkeen muu kuvio hajottaisi. Pää molemmilla niin täynnä stressiä että ei pysty muistamaan jääkaapintäytettä/ideoimaan safkoja kuin pariksi päiväksi kerrallaan.

Ollaan joka päivä menty jonnekin lounaalle, no se ei vissiin ens viikolla enää onnistu.

Kävin eilen ystävillä kylässä, tänään kutsuttiin sukulainen kylään meille.

Kävin tällä viikolla ohjatussa jumpassa ja lastenvaateostoksilla.
 

Yhteistyössä