Kuinka tiiviitä noi ruumisarkut oikein on?

  • Viestiketjun aloittaja "haju"
  • Ensimmäinen viesti
"haju"
Eilen oli isän hautajaiset, kuoli 2,5vkoa sitten ja tiedän että kuolleita säilytetään kylmässä hautaukseen saakka. Heti kun menimme kappeliin tunsin nenässä sellaisen kuvottavan
"pilaantuneen" hajun. Samasta asiasta mainitsi myös siskoni ja pari muuta sukulaista, joten hajua en kuvitellut.
Eikö noi arkut ole ilmatiiviitä? Ei kait sieltä mitään hajuja pitäis ulkopuolelle päästä?
 
Alan ammattilainen
No ei ne kyllä ole todellakaan ilmatiiviitä. Siis se kansi lasketaan siihen pohjan päälle ja ruuvataan kiinni molemmista päistä niillä risteillä mutta ei tosiaan ole ilmatiivis.
 
"tiina"
No ei ne kyllä ole todellakaan ilmatiiviitä. Siis se kansi lasketaan siihen pohjan päälle ja ruuvataan kiinni molemmista päistä niillä risteillä mutta ei tosiaan ole ilmatiivis.
mutta eikö ruumiit säilytetä kylmässä hautaukseen asti? Ei kait niiden pitäis ruveta haisemaan ja hajun varsinkaa tunkeutua arkusta ulos? Onneks ei menty kappelissa katsomaa isää ennen siunausta, siihenkin olis ollut mahdollisuus. Olisin varmaan nähnyt painajaisia lopun ikäni.
 
harmaa harmaana
Ei ruumis kylmäsäilytyksen jälkeen millekään "mädälle" haise. Edes patolpgian laitoksilla ei haise "mätä", vaan makeahko haju.

Ei vainaja ollut syyllinen, jollain hautajaisvieraalla saattoi olla mätä kala housuissaan.
 
harmaa harmaana
[QUOTE="tiina";24293318]no ei ollut. Kuoli ihan sairaalassa keuhkosyöpään.[/QUOTE]

Ei ollut isäsi syyllinen, usko nyt jo. Itse ruumiita työssäni nähneenä tiedän, että ruumis ei haise mädälle. Ruumiin haju on makeahko tyypillinen haju jota maallikko ei todennäköisesti tunnista jos ei ole sitä aiemmin haistanut.
 
alan ammattilainen
Komppailen harmaana harmaata (vaimikäsenytoli).. tuoksu ei ole mädänneen tuoksu vaan sellainen makeahko, vaikea kuvailla.
Mädän tuoksu mahtoi tulla tilaisuuteen jostain muusta lähteestä. Esim. kukat alttarilla? Ei tarvi kummoisen vanhoja kukkia olla kun vesi maljakoissa alkaa haisemaan kerrassaan kuvottavalta? Epäilen että ei kuitenkaan vainajasta tuo tuoksu lähtenyt. Toki pitäisi ensin tietää millaisen hajun miellät mädänneeksi?
 
g
joo ei, se kalman haju on jotain ihan muuta kun märäntyneen haju. en rinnastaisi niitä mitenkään toisiinsa. kalman haju on sellainen ettei sitä oikeestaan voi mihinkään muuhun verratakaan.
 
"minä"
Minä olin haistavinani veljeni arkun luona sellaisen makean ja voimakkaan tuoksun, imelän. Osa siitä oli ainakin siskoni hajuvettä. Mutta aina tuosta tuoksusta / hajusta tulee hautajaiset mieleen.
 

Yhteistyössä