Haaveena vauva 2020

VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

25.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nerthus..........................kp 55/28
linneah........................... kp 52/26
Nenskuli........................kp 37/28-33
Hypsy..............................kp 35/34
Koodikissa......................kp 35/24
Vauvameille....................kp 35/28-35
Minttara.............................kp 35/26
Mandariinilohko..............kp 34/xx
taikinatonttu....................kp 32/28
Mirella92......................... kp 31/29
niinaj91.............................kp 30/26-28
Persikka123....................kp 28/32
Vaniljapulla.....................kp 28/30
Amadecasa....................kp 27/34-55
Tupsahus.........................kp 26/x
Shibali................................kp 25/23-28
Janet88............................kp 25/28-38
Ilona Eloisa....................kp 24/xx
Brunet82........................kp 24/26-28
pehmis26........................kp 22/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 22/26
Lina87...............................kp 22/28
Haavejuttu....................kp 21/29
Masu90............................kp 21/27-30
Napsunen......................kp 19/35
minttuni...........................kp 19/23-32
Marrrsipaani..................kp 19/28
Zennuli.............................kp 19/26-28
lolu......................................kp 16/28
Piipaa93..........................kp 14/25-27
Keltasirkku-....................kp 12/28-32
Hipposka.........................kp 12/30
Lilmi89..............................kp 11/29
Jjenn..................................kp 11/30-31
W.we..................................kp 10/25
Nieve30...........................kp 10/29
Krippis..............................kp 9/22-24
Korallikala.....................kp 9/32-36
Magnolia89.....................kp 6/26
Helmiii............................kp 6/29-43
Alinna86.........................kp 4/28
Töppönen_..................kp 3/26-28
Futurmama......................kp 3/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 3/28
Kasikuus..........................kp 2/27-28
Bellaella22050909.........kp 2/x
Mmohini.........................kp 1/32-42
Snanniska.......................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 41
Ninnunannu...................dpo 32
Mandariinilohko..........dpo 20
Hypsy..................................dpo 13
Vaniljapulla.....................dpo 11
Brunet82...........................dpo 10
Tupsahus..........................dpo 9
PumpuliNumpuli............dpo 9
Pehmis26..........................dpo 9
Haavejuttu......................dpo 8
Lina87.................................dpo 6
Zennuli................................dpo 5
Marrrsipaani....................dpo 5
Janet88...............................dpo 5
Minttuni................................dpo 3
Piipaa93..............................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Tuotaaa miten se menee kun hoitoihin on menossa eikö siellä voi vähän niinku valehdella esim kun on 8kk yritystä takana että joo ollaan jo vuosi yritetty?! o_O

Kp11 vasta ja vähän tuntuu pissatessa painetta, ja ihme lämpödippi tänään kun näytti 35.3 aamulla kainalosta!??!! :whistle: Eilen oli 35.8. Mittaan nyt normimittarilla tän kierron enkä otsamittarilla. Jännä nähä että aikaistuuko ovis niinku teillä muilla jotka on diettaillu.
 
Tuotaaa miten se menee kun hoitoihin on menossa eikö siellä voi vähän niinku valehdella esim kun on 8kk yritystä takana että joo ollaan jo vuosi yritetty?!

Kp11 vasta ja vähän tuntuu pissatessa painetta, ja ihme lämpödippi tänään kun näytti 35.3 aamulla kainalosta!??!! Eilen oli 35.8. Mittaan nyt normimittarilla tän kierron enkä otsamittarilla. Jännä nähä että aikaistuuko ovis niinku teillä muilla jotka on diettaillu.
Minä en ainakaan voi valehdella, koska tiedoissa lukee millon käynyt ekan kerran naistenpolilla ym.
Mut jos ei ole käynyt missään, ni mistäs ne sen tietoon saa kauan on yritystä ollut?
 
Hei te jotka ootte mittailleet lämpöjä niin tuleeko teille normi kierroissa lämpö dippiä oviksen ja menkkojen välillä? Mulla ollut nyt aika tarkkaan 36.6 lämmöt oviksen jälkeen ja nyt tänään laski 36.4
Mulle tuli dippi, heitti jopa 1,2 astetta.
Mut mul tais olla joku kemiallinen viime kierrossa kun testit haamuili et en tiiä oliks sil vaikutusta
 
Viimeksi muokattu:
Onnea @Mirkkuli26 plussasta! <3

Voi ei @Hypsy että negaa näyttää nyt :( Vaikutti jo niin lupaavalta.. Toivottavasti seuraava kierto sit alkais pian ja ois teidän the kierto <3

Tsemppiä @Alinna86 tuleviin tutkimuksiin <3

Voi ei @Kasikuus et on noin kamalat menkat :( Toivottavasti pian helpottaa <3

ihana kuulla @W.we että sulla hyviä kokemuksia Felicitaksesta, tuo luottoa tähän prosessiin :)

Ja @minttuni ja @Kasikuus kyselitte eilisestä käynnistä. Ristiriitaiset fiilikset jäi. Toisaalta on toivoa, toisaalta asioita jotka pelottaa ja huolestuttaa. Toivoa luo kuulemma se, että tulin niin nopeasti raskaaks jo yk 2 vaikka ikää on. Eli hedelmöittyminen ja kiinnittyminen ainakin onnistuu vaikka sit viimeks tuo raskaus keskeytyikin. Sanoi, että oon selvästi niitä ihmisiä jotka tulee helposti raskaaksi. Kohtu näytti ultrauksessa kuulemma hyvältä ja just oikeanlaiselta tässä kierron vaiheessa. Hyvä siis kuulla että siinä ei näkynyt mitään kkm:n merkkejä enää vaan oli toipunut hyvin. Se mikä oli hieman omituista, niin kun kerroin progesteronitestin tuloksen ennen ultraa niin lääkäri sano että et ole tässä kierrossa ovuloinut. Sit taas ultrassa lääkärin mielestä näytti siltä että toisessa munasarjassa ois ollu keltarauhanen. Että jäi nyt sit epäselväks että oonko kummiskin ovuloinu vai en. Että voiko olla et oli vaan myöhänen ovis. No, sit se mikä huolestuttaa oli, et toisessa munasarjassa oli kuulemma huonon näkönen tilanne munasolujen reservin suhteen. Siitä munasarjasta jossa oli se joku keltarauhasta muistuttava lääkäri ei kuulemma nähnyt kunnolla. lääkäri joka tapauksessa määräs amh-testeihin. Nyt sit pelottaa että jos se arvo onkin ihan huono :/ Mutta kuulemma ultra on epätarkka ja amh voi olla myös normaali silti, mutta toki on mahdollista ettei oo. Ääh. Itkuhan siinä tuli kun pelkäsin että on huono ja toi kkm:ään johtanut raskaus ois meidän "ainoa mahdollisuus, joka sit meni pieleen". Lääkäri kummiskin yritti valaa uskoo muhun kun on myös noita positiivisia asioita tässä. Eilen kotona sain sit vielä miehen kans juteltua ja itkettyä nää asiat selväks, ja että jos sit amh oiskin huono ja pitäs ruveta ivf-hoitoihin niin mies ois onneks siihenkin valmis <3 Tänään on onneks jo parempi fiilis ja päätin nyt yrittää ajatella positiivisesti tästä koska toivoa kuulemma on hyvinkin. :) Menkkoja odotellessa nyt sitten ja sit amh-testeihin...
 
@Kasikuus hyvä, että käynti varattuna. Helpottaa, kun tietää milloin jotain aletaan tekemään. Toivotaan toki kuitenkin, että tärppää ennen sitä. (y) ❤

@Lilmi89 tiedän, että jotkut lisänneet yrityskuukausi, kuitenkin niin hidas prosessi että varmasti tulee houkutus lisätä kuukausia, jotta alkaisi nopeammin tapahtumaan. Me kun käymme yksityisellä, niin tutkittiin tietenkin heti ja syytkin löytyi. Silti menee aikaa, ensikäynnistä jo 5kk ja aikaisintaan huhtikuussa alkaa tapahtumaan. Ja sekin yksityisellä. Mutta tosiaan, eivät saa mistään tietää todellista yrityksen aloittamisajankohtaa jos ei ole käyntejä ennestään siihen liittyen.

Lämmöistä. Mulla tekee tuollaista 0.2 asteen vaihtelua miten sattuu oviksen jälkeen. Mittaan suusta digimittarilla.

@Shibali en muista että milloinka teillä yritys alkoi ja kauan on nyt aikaa kkm:sta? Kuulostaa kyllä, että oli hyviäkin uutisia mutta varmasti mietityttää ja surettaa mahdollinen munasolujen heikentynut tilanne :/ mutta hyvä, että tutkitaan. Vaikka rankkaa onkin odottaa tutkimuksia ja käydä missä vain. Onko miestä tarpeen tutkia, ehkä ei kun kerran nopeasti lähti raskaus alulle? Hyvä, että miehesi on valmis myös ivf. Tsemppiä ❤

Meillä käyty samoja keskusteluja jo tässä vuoden aikana ja onneksi myös hän mukana kaikissa näissä tutkimuksissa ja hoitojen suunnittelussa. Toki tuntuu, että itse enemmän ottaa selvää jne. toisalta luonnollista kun olen itse hoitojen kohteena sitten. Mutta mukavasti mukana mieskin. Meillä ei kummallakaan ennestään lapsia.

Töissä tuli ihme repäisykipu hehe, no oisko joku suoliston tai vatsalihasten juttu. Mutta kaikkea jännää voi kuvitella :) ❤
 
@Shibali Hyviä ja huonoja uutisia, joihin toivottavasti pian tulee selvyys ❤ Varmasti harmittaa huonot uutiset, mutta silti mahdollisuus raskautumiseen on viimeistään ivf:n kautta. Peukut ja varpaat pystyssä, että saatte pikkuisen syliin asti. Ihanaa, että miehesi on mukana ja tukena tässä kaikessa ❤

@minttuni Vähän kyllä helpotti mieltä, kun ajan sai, mutta silti varmaan pitkä matka raskautumiseen, kun jonot kuulemma 2-3kk ja sit varmaan joku hemmetin pitkä kesäpaussikin tossa välissä. Haluan uskoa ja toivoa, että viim. Elo-marraskuussa 2021 olisi pieni sylissä tai edes aluillaan. Toki tuntuu niin mahdottoman pitkältä ajalta odottaa raskautumista, mutta ei tässä muukaan auta. Ja toki toivoo, että luomuna onnistuisi ennen hoitoja. Jospa nyt osaisi ottaa rennommin, kun tietää, että kyllä jossain vaiheessa alkaa tapahtumaan jotain, jos ei löydy mitään vakavempaa ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Shibali
Eli aika oireetonta. Mulla oli verikokeissa matala ferritiini ja D-vitamiinista hieman vajetta (näin taustana)kierrot ovat olleet 22-27, 22 oli silloin kun söin ksm66 joten lopetin. Luteaali on ollut 10-11 eli ei kovin pitkä.

Seksiä harrastettiin dpo -2 ja dpo 1. Alussa olin varma plussasta, mutta varmuus hävisi päivien edetessä. Alku dpo päivinä oli hieman tukkoista nenää ja pientä tuntemusta mahalla, mutta ne oli sen verran alussa, että en usko niiden liittyvän raskauteen. Mulla tulee ovulaation aikaan aina pari finniä niskaan ja niin tuli nytkin, mutta ne tulivat pian takaisin, mikä oli outoa.

Dpo8: nälkä poissa, söin 2 kertaa päivässä, 4-5 kerran sijaan. Vv voidemaista, mutta niukkaa. Energinen vaikka nukkunut huonosti.
Dpo9: nälkä poissa. Vv voidemaista, mutta niukkaa. Sama energisyys.
Dpo10: aamulla ihan puskista hammastahna alkoi ällöttää. Huono olo bussissa, joka meni nopeasti ohi. Huono olo tuli takaisin aamupalalla ja lisäksi kova polttelu alavatsassa ja alaselässä. Maha meni yhtäkkiä aivan löysälle. Yhtäkkiä alkoi tuntumaan, että menkat alkaa ja laitoin siteen valmiiksi. Valkovuoto muuttui vetiseksi ja oli olo kuin olisi kokoajan pissat housuissa. Edelleen energinen.

tein tosiaan sen digin, joka oli nega ja vähän aikaan harmittelin sitä, mutta sitten tuli jostain olo, että tämä tulos ei ole nyt oikein ja lähdin heti kauppaan.

Normaali vatsan nippailu ja loppukierron turvotus puuttui. Eli aika oireetonta.

Kn on ollut kokoajan suht kova ja kiinni.

Plussatuulia kaikille Mä kyllä jään tänne vielä roikkumaan

Ps. Oli helvetin hyvä kun otin pari viikkoa sitten Jutan valmennuksen ja se alkaa tänään

edit. O-testit haamuilee vain
Onnea @Mirkkuli26. Oliko sulla miten alhainen ferritiini? Itsellä 13 ja oon miettinyt, että onkohan sillä vaikutusta raskauden alkuun.
 
Onnea @Mirkkuli26. Oliko sulla miten alhainen ferritiini? Itsellä 13 ja oon miettinyt, että onkohan sillä vaikutusta raskauden alkuun.
Mul oli 29 eli aika siinä rajoilla. Mun gyne oli tosiaan sitä mieltä kun hb 137 ni ei tarvii lisärautaa, mut ajattelin kuurin vetää ku oon ollu välillä aika väsy (toki mulla vaikuttaa pimeys todella paljon) ja kiitos onnitteluista. En niinkään usko, jos hb on hyvä että ferritiini itsessään olisi syy siihen ettei raskaus ala. Enemminkin voisi kuvitella, että raskauden aikana anemiaoireet nostaisivat päätään. Mutta konsultoi lääkäriä ja syö rautaa jos siltä tuntuu, ei varmasti haittaakaan:giggle:
 
Lisäyksenä äskeiseen niin aloitin rautalisän viikko sitten. Ja te jotka suunnittelette menevän rautakaupoille niin kiinnittäkää huomiota ostatteko Rautavitamiinia vai rautalääkettä. Jälkimmäinen on nimensä mukaisesti lääke ja lääkkeillähän on oltava tutkittu hyöty toisin kuin vitamiineilla (y):giggle:
 
Älkää sitten menkö rautavalmistekaupoille ilman, että asia on lääkärillä hoidossa. Raudanpuutteen syy pitää aina selvittää ja hoitaa, itsenäisesti ei ole hyvä rautaa tankata. Ferritiinin olisi hyvä olla ainakin 50, mieluummin 100. 30 ja alle on vakavaa raudanpuutetta ja luuydin on silloin käytännössä tyhjä raudasta. Raudanpuutetta voi myös olla vaikka hemoglobiini olisi hyvä, hemoglobiini romahtaa yleensä vasta sitten, kun rautavarastot on muuten huvenneet. Sen takia on ihan naurettavaa, että neuvolassakin mittaillaan vain sormenpäästä hemoglobiinia, mutta resurssit ja tietämys tietysti on mitä on.
 
Mä meinasin mennä hakee rautakuurin, mut sit äiti onneksi sano, että elä syö ennen lääkärin lupaa. Mulla hemppa 141, ni senkin takia juteltava ensin lääkärin kanssa. Oon kyl koko ajan väsynyt, ni siks pyysin, et ottavat samalla ferritiinin ja jännityksellä odotan, että mikä tulos sieltä tulee. Oon meinaa aina luullut, että jos hemppa korkea, ni rauta-arvot ok ja sit täältä kuulin eka kertaa ferritiinistä ja aloin miettii, et onko sittenkään ok o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Mä meinasin mennä hakee rautakuurin, mut sit äiti onneksi sano, että elä syö ennen lääkärin lupaa. Mulla hemppa 141, ni senkin takia juteltava ensin lääkärin kanssa. Oon kyl koko ajan väsynyt, ni siks pyysin, et ottavat samalla ferritiinin ja jännityksellä odotan, että mikä tulos sieltä tulee. Oon meinaa aina luullut, että jos hemppa korkea, ni rauta-arvot ok ja sit täältä kuulin eka kertaa ferritiinistä ja aloin miettii, et onko sittenkään ok
Joo ei tietenkään ominpäin kannata mennä rautaa popsimaan. :)
 
Mä meinasin mennä hakee rautakuurin, mut sit äiti onneksi sano, että elä syö ennen lääkärin lupaa. Mulla hemppa 141, ni senkin takia juteltava ensin lääkärin kanssa. Oon kyl koko ajan väsynyt, ni siks pyysin, et ottavat samalla ferritiinin ja jännityksellä odotan, että mikä tulos sieltä tulee. Oon meinaa aina luullut, että jos hemppa korkea, ni rauta-arvot ok ja sit täältä kuulin eka kertaa ferritiinistä ja aloin miettii, et onko sittenkään ok
Kerro sit mitä oli! Tämäkin toki sellainen asia ettei pidä tuijottaa pelkkiä lukuja, tilanne arvioidaan kokonaisuutena :)
 
Moikka pitkästä aikaa!
Olipa tää keskustelupalsta muuttunut sitten viime näkemän. Kamala jos suoraa voi sanoa. Mulla ei ainakaa toimi kenenkää laittamat kuvatkaan, vaan on error virhe tms.

Mutta pitkästä aikaa täälä, kp 5 menossa, vauvakuume vaivaa, mutta mua jotenkin pelottaa alottaa yrittämistä koska kaks keskenmenoa takana, ja tästä viimeisimmästä koen niin ristiriitaisia fiiliksiä. Syyttelen itseäni sisäisesti, vaikka tiedän että se on turhaa, eikä asialle ois voinut mitään, mutta just nyt tuntuu taas hirveän pahalta koko asia, kun musta tuntui alusta asti, että mun keho ja mieli jotenkin hylki sitä raskautta ja alkiota, enkä osannut olla onnellinen. Eihän mulla ollut edes oireita. Ja sit mielessä on se kamala vuoto joka kesti 4 tuntia ja pelkäsin että kuolen siihen.
Olisin nyt jo puolivälissä jos raskaus olis jatkunut. Mikä tuntuu hurjalta, kuinka nopeasti aika kuluu.

Nää on tunteita jotka näköjään pitää käsitellä joka kuukausi aina uudestaan, aina menkkojen aikaan/jälkeen, ja sit oviksesta - menkkoihin aika on paljon helpompi olla.

Me siis ei vielä oo alettu yrittää, ehkäisyä ei käytetä, muutaku keskeytettyä ja varmoja päiviä, mut ei varsinaisesti yritetä. Antaa luonnon päättää jos tulee nii tulee, ja sit ku oma pää on valmis, nii sitten taas paremmalla onnella kunnolla yrittämään. Anoppi kertoi joulun alla nähneensä unen että me saatiin tyttövauva. Ja musta jotenki tuntui että se vauva olisi ollut se keskenmennyt. Tuntui samalla pahalta ja hyvältä.
 
Mulla ferritiini 13 ja hemoglobiini oli joku 124, joten lääkäri suositteli 100mg rautaa.

Mullekin toi ferritiini oli uusi juttu. Joidenkin lääkäreiden mukaan alhainen ferritiini vähentää hedelmällisyyttä ja lisää keskenmenon riskiä. Sen olisi tosiaan hyvä olla joku 50. Ikinä ennen ei ole ferritiiniä mitattu. Vasta nyt työterveydessä mitattiin.
 
Mulle oli uus juttu tuo ettei rautaa saisi syödä ilman lääkärin lupaa :oops: Mä oon kohta vuoden syönyt markkinoiden vahvinta nestemäistä rautavalmistetta, 21mg rautaa päiväannoksessa. Toisaalta, hemoglobiini on 130 joten jos en lisärautaa söisi, niin todennäköisesti hemoglobiini olisi viiterajojen alapuolella. Mulla on aina ollut hemoglobiini alarajalla tai alle, ja rautaa rupesin syömään kun life:ssa suositteli kun mietin miksi hiukset ei kasva (tai katkeilee) tuossa ohimolla vaan on n. 5cm tupsut vain. Rautaa kun aloin syömään, niin rupesi nuokin hiukset kasvamaan. Ferritiiniä ei multa ole koskaan mitattu.

Tänään löysin kaapista yhden rfsu:n testin ja meinasin sortua, mutta sitten onneksi rauhotuin koska nythän on siis vasta dpo 8 niin eihän testeissä mitään edes voisi näkyä :ROFLMAO: Onneksi vapaat loppuu ja olen töissä sunnuntaihin asti, joten aika menee äkkiä. Maanantaina vapaiden kunniaksi palkitsen itseni ja teen raskaustestin jos menkat ei ole alkanut! :cool:
 

Yhteistyössä