Vahingossa myymälävaras!

  • Viestiketjun aloittaja "Minni--"
  • Ensimmäinen viesti
Varmasti myös mulle on käynyt niin, että kärryyn on jäänyt jotain vahingossa maksamatta. Joskus on kassa huomauttanut ja silloin olen kovasti kiitellyt, joskus sit huomaan itse parkkipaikalla. On myös käynyt niin, että maksettu tuote on unohtunut kassalinjaston päähän enkä niistäkään ole meteliä nostanut. Ainoastaan, jos saan rahaa liikaa takaisin, niin siitä sanon aina, sillä se koituu aina kassahenkilön vahingoksi.
 
taamu
Olen minäkin joskus joutunut tilanteeseen että esim. kärryn pohjalle on jäänyt jotain ja itkuisen vauvan kanssa vasta parkkipaikalla huomannut.
MUTTA sitten olen esim. kotona soittanut kauppaan ja selittänyt tilanteen ja käynyt seuraavalla kerralla maksamassa.

En ymmärrä näitä tekosyitää että "mies sanoi että hänellä on nälkä nyt mennään" tai "jalka oli kipeä" tai " se oli vaan vaippapaketti)

Kyllä asiat voi hoitaa vaikka sitten kotona ja seuraavalla kauppareissulle, ei noi ole syitä varastaa.
 
toisaalta joo, mut on se vähän nöyryyttävää kuitenki..
Minä olen käynyt tarkastuksessa porttihälyn jälkeen. Tilanne hoidettiin hiljaa ja sivussa eikä mulla ollu mitää väärää mukana. Mielummin menin näyttämään ja pääsin heti pois kun aloin inttää tms neidin pyytäessä sivummalle. Nöyryyttävämpää siitä voi tulla jos alkaa pullikoida.
 
"Amanda"
Minä olen käynyt tarkastuksessa porttihälyn jälkeen. Tilanne hoidettiin hiljaa ja sivussa eikä mulla ollu mitää väärää mukana. Mielummin menin näyttämään ja pääsin heti pois kun aloin inttää tms neidin pyytäessä sivummalle. Nöyryyttävämpää siitä voi tulla jos alkaa pullikoida.
samaa mieltä. Ennemmin lähtee mukaa, ku laittaa haraa... olen joskus joutunu takahuoneeseen kassatyttöjen saattelemana ilman syytä. Ei se nyt niin pahalta tuntunu. Myyjät tekee vaan työtä. Toki joku korvaus esim. parin kympin lahjakortti olisi kohtuullista.
 
piipula itketää
minäkin kerran kävelin ulko-ovelle jossa huomasin että kulmakynä oli tullut kädessäni kassan ohi, palasin maksamaan sen. siksi kädessä koska kaupan kärryssä se olisi pudonnut sen raoista
 
myymälävarkaat
Mulla on pahimmissa vauva aika väsymyksissä jääny 2 kertaa vaippapaketti vaunujen alaosaan. Huomannut olen kotona...
Kerran tyttö 2v oli tyytyväisenä pistänyt samaan paikkaan 3 my little pony suklaapatukka pussia huomaamattani, huomasin muutaman päivän päästä vaunulenkillä :D näitä sattuu.
 
Satu88
AP. On todennäköisesti tahallaan tehny ton.
Pisteet kassaneideille jotka otti asiakseen hoitaa yksi näpistelijä.
Jos ap olisi ollut syytön, niin tuskin olisi kokoajan pyrkinyt pois tilanteesta.

T: kassa myös
 
52442
On aika omituisia käsityksiä ihmisillä tässä ketjussa.

Vahinkoja tapahtuu, mutta niitä kannattaa vältellä käyttämällä koria ja ostoskärryjä. Kaupassa olevat tuotteet ovat kaupan omaisuutta, kunnes ne kassalla maksat. Joten eiköhän se omistaja päätä missä sitä omaisuutta on sopivaa kuljetella.

Toiseksi, ei sen näpistyksen tapahtumiseen välttämättä tarvita kassalinjan ylitystä, ja lisäksi voidaan ottaa kiinni näpistyksen yrityksestä. Tosin silloin yleensä on ilmiselvää, että ollaan oltu liikkeellä rikollisin aikein. Ap:n tapauksessa se ei mielestäni ole täyttynyt. Yleensä tämä tulee ilmi siitä, että henkilöllä on 300 euron tuotteet repussa ja rahaa on 1,2 euroa taskun pohjalla.

Näitä "myyjä ei saa koskea" -juttua kuulee aina välillä. Yleisen kiinniotto-oikeuden perusteella aivan kuka tahansa saa ottaa kiinni näpistäjän ja käyttää puolusteltavina pidettäviä voimakeinoja. Mutta kiinniotettu pitää aina luovuttaa poliisille. Ei häntä voi raahata väkisin takahuoneeseen muilutettavaksi ja sitten heittää takaovesta ulos.
 
Sari kassana
Oikeastaan tossa ap:n tapauksessa olisi parempi vaan lähteä selvittämään tapausta asiallisesti. Ei tollanen vastakkainasettelu auta. Ensikerralla ap:n kannattaa vain noudattaa myyjien ohjeita. Jos selkeästi nähdään tyttöjen kaa näpistys, niin kyllä meillä on oikeus ottaa tarvittaessa kiinni. (Kyllä niitä rimpuileviakin tapauksia on ollut, mutta onneksi työkaverit auttaa)
 
Veronika-98
Oikeastaan tossa ap:n tapauksessa olisi parempi vaan lähteä selvittämään tapausta asiallisesti. Ei tollanen vastakkainasettelu auta. Ensikerralla ap:n kannattaa vain noudattaa myyjien ohjeita. Jos selkeästi nähdään tyttöjen kaa näpistys, niin kyllä meillä on oikeus ottaa tarvittaessa kiinni. (Kyllä niitä rimpuileviakin tapauksia on ollut, mutta onneksi työkaverit auttaa)
Juuri näin. On tuttuja tapauksia meillä vaateliikkessäkin. Yleensä kyllä tulevat nätisti mukaan. Joskus on haettu jopa kaupan ulkopuolelta selvittää asiaa.
 
Mariza
Juuri näin. On tuttuja tapauksia meillä vaateliikkessäkin. Yleensä kyllä tulevat nätisti mukaan. Joskus on haettu jopa kaupan ulkopuolelta selvittää asiaa.
On tuttua meidänkin myymälässä. Tuntuu siltä, että jotkut ajattelevat, että jos vartijoita ei ole paikalla niin me kassat ei saataisi tehdä mitään.. Oon kaverini kanssa pysäyttäny ja tutkinut useammankin tyypin taskut. Joskus pahimpia tapauksia on tosiaan viety jopa takahuoneeseen. Usein meiitäkin aina vähintään kolmo tyttöä yhtä nappaamassa. turvallisuussyistä...
 
vierailija
On tuttua meidänkin myymälässä. Tuntuu siltä, että jotkut ajattelevat, että jos vartijoita ei ole paikalla niin me kassat ei saataisi tehdä mitään.. Oon kaverini kanssa pysäyttäny ja tutkinut useammankin tyypin taskut. Joskus pahimpia tapauksia on tosiaan viety jopa takahuoneeseen. Usein meiitäkin aina vähintään kolmo tyttöä yhtä nappaamassa. turvallisuussyistä...
Sama täällä. Joskus jopa kuhmu ohtassa, kun on otettu tyttöjen kaa kiinni ja pakko on ollu riehuvalta naisasiakkaalta keventää turvallisuus syistä vaatetustain. (Ja kun poliisilla ensikertalaista uhattiin nii sitten siinä syliotteessa se itkukin pillahti ja tuhat selitystä tytöltä)
 
vierailija
Ymmärrän omalla tavallaan näitä. Minun kaveri oli kleptomaani, kunnes jäi kiinni. Ei ehkä ollut kivaa seurata tämän loppuhuimentumaa varastelussa. Näin vaan niin läheltä, kun kaverini pysäytti siviilietsitä. Tuulipukuinen nuori nainen tarrasi kiinni ja vei jonnekkin sivuhuoneeseen.. oppis toivottavasti..
 
vierailija
Oikeastaan tossa ap:n tapauksessa olisi parempi vaan lähteä selvittämään tapausta asiallisesti. Ei tollanen vastakkainasettelu auta. Ensikerralla ap:n kannattaa vain noudattaa myyjien ohjeita. Jos selkeästi nähdään tyttöjen kaa näpistys, niin kyllä meillä on oikeus ottaa tarvittaessa kiinni. (Kyllä niitä rimpuileviakin tapauksia on ollut, mutta onneksi työkaverit auttaa)
Paitsi ostoksensa saa tunkea taskuihinsa. Se muuttuu näpistykseksi vasta kun kävelee kassojen ohi niitä maksamatta.
 
itselle on käynyt myös samalla tavalla muutaman kerran että on tullut laitettua se tavara tavallisuudesta poikkeavaan paikkaan ja sitten unohtanut koko asian kassalla.Onneksi ei ole sattunut mitään kummempaa koska myyjä on ollut ymmärtäväinen asiassa.
Joskus on tullut kovan janon edessä juotua myös kaupassa limsapullo tai puolet jonka olen sitten kiltisti maksanut kaupassa,tästäkään ei koskaan ole valitettu kassalla.Mutta joo ymmärrän että vahinkoja sattuu kaikille eli on varmasti muitakin joille tapahtuu Ap:n kaltaisia kömmähdyksiä.:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Janette888
vanha ketju tää on, mutta asiaa. Mä jouduin vapaa-aikana tilanteeseen, jossa nöin että n.18 teini laittaa kaljaa hupparin alle. Soitto työkaverille Hannalle joka oli kassalla. (Olutvaras ei vaan tiennyt, että verkkaripukuinen nainen takana on vapaalla oleva kassa) pienen rimpuilun jälkeen vietiin takahuoneeseen odottamaan vartijaa...Minä en usko ton ap n selityksiin.
 
vierailija
vanha ketju tää on, mutta asiaa. Mä jouduin vapaa-aikana tilanteeseen, jossa nöin että n.18 teini laittaa kaljaa hupparin alle. Soitto työkaverille Hannalle joka oli kassalla. (Olutvaras ei vaan tiennyt, että verkkaripukuinen nainen takana on vapaalla oleva kassa) pienen rimpuilun jälkeen vietiin takahuoneeseen odottamaan vartijaa...Minä en usko ton ap n selityksiin.
En minäkään. Olen ollut kassalla 8 vuotta ja nähnyt kaikenlaista
 

Yhteistyössä