PCOS ja raskautuminen

Mä uskaltaisin sanoo, että ei (n) mulla meni reilu kk kans pillereiden lopettamisen jälkeen ennen ku ekat menkat alkoi. Mulla oli siis Semmoset pillerit joiden aikana ei tullu menkkoja ollenkaan
Näinpä mäkin vähän ajattelin :unsure: Kierroista ei mitään hajua, ennen hormonaalisia ehkäisyä ne oli kaikkea maan ja taivaan väliltä. Menkat tais tulla 6-10 krt vuodessa, kun sillä on sitä PCOS-aikanaan lähdetty tutkimaankin... Kapselin aikana menkkoja ei ollut.

Jännityksellä odotetaan siis, minkälaisiksi nämä tästä muodostuu. :ROFLMAO:
 
Mulla ei lopulta diagnosoitu PCOSää, mutta toinen munasarja on PCO-tyyppinen ja toinen ilmeisesti hiljainen ison kystan vuoksi. Eli ovulaation induktiolla lähdetään liikkeelle sitten, kun vihdoin päästään hoito aloittamaan.

Nyt sain teroluteja tähän väliin hoitamaan tiputtelua. Vähän kyllä jännittää niiden aloittaminen, tuleeko sivuoireita, tms.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Ei taida olla muita toispuoleista rintakivusta kärsiviä.
Kp 30 ja terot-kuuri alkoi. Onkos täällä muita joilla on pms(?) oireina munasarjakipua ja sukkapuikkokipua, närästystä joka näkyy yökkimisenä ja ruokahaluttomuutena?
Ei ihme, että ne toiveet nousee joka kierto tässä kohtaa. Huhhuh mitä oloja
 
Ei taida olla muita toispuoleista rintakivusta kärsiviä.
Kp 30 ja terot-kuuri alkoi. Onkos täällä muita joilla on pms(?) oireina munasarjakipua ja sukkapuikkokipua, närästystä joka näkyy yökkimisenä ja ruokahaluttomuutena?
Ei ihme, että ne toiveet nousee joka kierto tässä kohtaa. Huhhuh mitä oloja
täällä bingo, toi närästys ja yökötys!! Teininä jo muistan, kuinka monesti pelkäsin raskautta niiden oireiden takia. Nyt ei oo tuota vielä ollut, kun ei oo kunnon kiertoakaan! :ROFLMAO:

Mulla on tosiaan tänään ollut aika selkeet ovistuntemukset, ja eilen oli ihan selkeä plussa tikussa. Talleteltiin la ja eilen, saapi nyt nähdä. Ekaa kertaa oikeasti jännittää :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@pikkuhaave Oi ku jännää! Mä oon vaan sitä ihmetelly, että miksi ne tulee jo nyt (kp30) jos mun kierto on sen 33-65. Ja aina täs kohtaa kiertoa tulee. Argh! Vai estäkö terot ne oireet sit myöhemmin. Miten pitkään sulla nää oireet kestää? Ja onko kuinka vanhoja?

mähän en siis enää anna kierron päättyä luomusti, vaan aloitan noi terot joka kierrossa kp 30 jolloin kierto on sen 42
 
Hitsi kun en oikein osaa sanoa mitään noihin PMS-oireisiin. Ennen raskautumisyritystä en seurannut kiertoani ollenkaan, nyt olen seurannut sitä tammikuusta 2018 kun ryhdyttiin harkitsemaan lasta (yritys aloitettiin vasta kesänä 2018). Musta tuntuu että välillä on rintojen arastusta ja välillä muljoo vatsassa, mutta koska kierrot on nykyään mitä sattuu niin en oo kirjannut ylös oireita. En siis tiedä, tapahtuuko näitä joka kerta vai ei. Mulla ainoa tunnepuolen juttu on, että itkettää pikkuasiat päivää ennen menkkoja ja sitäkään ei tuu joka kerta.

Ovulaatiokivuista oon nyt ultrien myötä oppinut, että mulla pistelee munasarjoja alkukierrosta, kun munarakkulat kasvaa. Ei ole mitään hajua muista ovis-oireista, joskus oon ollut tunnistavinani erilaista, vetistä ja joustavaa vuotoa, mutta esimerkiksi siinä kierrossa josta tulin raskaaksi, en ole huomannut mitään. Parhaillaan on letrokuuri napsittu, ultraus torstaina kp12 ja yritän tässä kierrossa testata ovulaation. Nyt on taas tuollaista venyvää vuotoa, mutta ainakin vielä tänään oli digitesti negatiivinen.
 
@pikkuhaave Oi ku jännää! Mä oon vaan sitä ihmetelly, että miksi ne tulee jo nyt (kp30) jos mun kierto on sen 33-65. Ja aina täs kohtaa kiertoa tulee. Argh! Vai estäkö terot ne oireet sit myöhemmin. Miten pitkään sulla nää oireet kestää? Ja onko kuinka vanhoja?

mähän en siis enää anna kierron päättyä luomusti, vaan aloitan noi terot joka kierrossa kp 30 jolloin kierto on sen 42
En osaa sanoa oireiden kestosta, kun luomukierrosta on niin monta vuotta jo aikaa :(
 
@KukkaSosuli Mulla on yleensä oviksesta eteenpäin huonovointisuutta, sellainen aaltoileva kuvottava olo. Nyt tässä ensimmäisessä terokierrossa se oire on pysynyt kokonaan poissa. Närästystä on joskus harvoin, eikä sitä ole nytkään tullut. Jännityksellä odotan, miten terot vaikuttaa mielialaan, joka yleensä laskee pari päivää ennen vuotoa aika dramaattisesti. Vuodon alettua psyykkinen olotila palaa jälleen hyväksi.
 
@KukkaSosuli Piti vielä tuosta munasarjakivusta sanoa, että sitä on selkeimmin ollut oviksen aikaan. Silloin tulee myös turvotusta, joka kestää n. puoli päivää voimakkaana.

Munasarjatuntemuksia on yleensä ollut jossain määrin myös oviksen jälkeen, aika vaihtelevasti. Nyt tässä terokierrossa ei ole sitä ollut nimeksikään. Saa nähdä, muuttuuko tilanne vielä.
 
@pikkuhaave @MonaLisa33 kiitos teille vastauksista! Sepä nimenomaan, kun en minäkään tiedä varmasti mikä se luomukierto on. Toivon ettei teroja tarvi ottaa enää tämän kierto jälkeen et saa vähän tutustua uudestaan. Tässä on vähä elämäntavat ja paino muuttunut syksyn aikana, näkis onko sillä ollut vaikutusta. Oletan siis et ei saada letroja vielä parin viikon päästä alkavaan kiertoon... huoh. Enää ei okseta niin kovasti, mut mahakivut jatkuu
 
Mulla on nyt dpo 2 ja hitto miten kipeät nännit! Samalla kuitenkin pelottaa, et ei se testi ollut edes ovulaatio, kun viimeksikin ne heijas melkein plussasta ihan vaaleaan. Nyt kuitenkin oli ihan selkeä plussa, ois pitänyt kuva ottaa tai säästää testi, niin ei tarvis epäillä itteä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: KukkaSosuli
Toivotaan, että on ovulaatiota! Se on kyl haaste tän pcos kans, kun mulla tulee kaikenlaisia ovulaatio/raskausoireita otollisia ajankohtina, mutta ainakaan raskautta ne ei ole aiemmin enteilleet. En oo ovulaatiota tikuttanut toki kuin kerran. Tsemppiä!
 
Jooh. Tänään ultrattiin kolmatta letrokiertoa, eikä ole munasarjoissa tapahtunut yhtään mitään. Maanantaina tsekataan onko tilanne muuttunut mihinkään suuntaan, ja sitten jatkosuunnitelma ellei letroilla kannata enää jatkaa. Mihinkään punkteeraus-hommiin en ainakaan näillä näkymin aio ryhtyä, varsinkaan kun syyskuussa tulin kuitenkin luomuna raskaaksi. Jotenkin alkaa jo mitta olla täynnä tätä hommaa. Elän terveellisesti, en käytä alkoholia, en tupakoi, puitteet ovat kohdillaan... Miks pitääkään olla tää saakelin PCO.
 
Moi,

Onko kukaan mittaillut keholämpöjä terolutkuurin aikana? Onko noussut kuurin aikana?

Piinapäivät lähestyy ja mulla ihan säännönmukaisesti laskee lämpö samana päivänä, kun menkat alkaa, niin tulee mittailtua. Nyt tietenkin toivon, ettei laske ollenkaan.:whistle: Elättelen toiveita raskautumisesta, kun lämpö on noussut tavallista korkeammalle, ja nousee vain päivä päivältä, mutta jos se onkin terojen tekosia :unsure:. Tänään vika tabletti ja sitten voikin jännää, milloin vuoto alkaa vai alkaako.
 
Hei kaikille! Uutena osallistun keskusteluun. Meillä takana esikoisen yritystä nyt 9kk, jonka aikana noin 10 kiertoa. Kierrot olivat ehkäisyn poisjätön jälkeen säännölliset 25pv, nyt ovat pidentyneet ja heittelyä on 25-32pv. Minulla tuore epäily pco:sta ultran perusteella, kp10 näkyi molemmissa munasarjoissa yli 10 follikkelia, molemmissa kasvoi yksi isompi. Voipi olla, ettei irtoa ollenkaan siis tässä kierrossa. Ensi kierrosta aloitan ovulaation tueksi Letrozolin.

Minä olen tähän mennessä kuvitellut ovuloivani, mutta en enää olekaan niin varma. Tuntemukset ja limat olleet kuitenkin joka kk ja sitten aina menkat alkaneet n. 2vko päästä. Viime kierrossa ekaa kertaa tikutin ja kuvittelin saavani plussan kp15. Mutta viivat eivät olleet ihan täysin saman paksuiset, joten saattoipa ollakin nega.

Onko täällä muita, kenellä vastaavaa tilannetta? Että pco tai epäily, mutta kierto suht säännöllinen ja ovulaatiokin ehkä tapahtuu?
 
@emmilliina Hei, minulla samanlainen tilanne. Kiertopäivät 26-33, pco munasarja toisella puolella ja mahdollisesti hiljainen toisella. Oviksen olen melkein aina saanut bongattua. Myös jatkuvasti muodostuvat isohkot kystat ja tiputteluvuoto ollut riesana.

Nyt oli ensimmäinen terolut-kierto, josta plussa eilen illalla. Saa nähdä miten käy... Vuosi sitten edellinen plussa, joka oli kemiallinen raskaus.

Letrojen aloitus ois ollut keväällä.
 
@MonaLisa33 Mitä, raskausplussako?!

Tervetuloa @emmilliina :) Itse en voi liuska-ovistestejä käyttää, koska PCO:n vuoksi mulla on lh-tasot normaalia korkeammalla. Tulee siis plussaa monta päivää peräkkäin. Viime viikolla just kysyin lääkäriltä miksi näin, niin hän sanoi et PCO:n kanssa on usein tuo hormoni-ongelma. Voi siis olla, että olen tulkinnut plussaksi kaikki "lähes plussat". Oon saanut mielenrauhaa digi-testeistä.

Mulla menikin nyt tilanteet jännäksi. Tänään oli siis letro-kierron kontrolliultra kp16, kun kp12 ei näkynyt ultrassa yhtään mitään. Mutta nyt siellä näkyikin selvä keltarauhanen :eek:
Ja siis kp12 näkyi nestettä molempien munasarjojen vieressä, epäilin että lääkäri mainitsi niistä kysta-riskin vuoksi, mutta nyt kun kysyin niin se on merkki ovulaatiosta. Eli mulla on todennäköisesti ollut ovulaatio jo ennen kp 12. Testasin cb-digillä oviksen kp10-16 ja nega kaikissa. Nyt mitataan labroissa keltarauhashormonin määrä, koska siitä saa varmuuden olenko ovuloinut. Olin kyllä jo ihan luovuttamassa paitsi tän kierron, melkeinpä koko hoitojen kanssa.
 

Yhteistyössä