Tuli tossa mieleen että onko täällä kaikille varattu rakenneultrassa uusi äippäpoliaika? Mietin kun ystäväkin puhui että vielä ultrataan myöhemminkin, meille taas sanottiin että jos kaikki menee hyvin niin voi olla että nähdään vauva seuraavan kerran sitten synnytyssalissa. Että jatkossa neuvolasta voidaan laittaa lähete äippäpolille mutta mitään uutta aikaa ei varattu. Sinänsä se nyt ei haittaa kun tunnen liikkeet päivittäin ja tässä kohtaa jo varmasti huomaisin jos ne yllättäen loppuisi (tuntuu niin usein ja selkeinä), mutta lähinnä mietin että onko tuolle myöhemmälle ultralle jokin erityinen syy muilla? Jääkö se asia (mikä lie onkaan) meillä sitten selviämättä
Jostain olen lukenut että myöhemmässä vaiheessa vauvan asentoa saatetaan ultrata, sekin ilmeisesti sitten lähempänä synnytystä? Meillä vauva oli rakenneultrassa "oikeassa asennossa" synnytystä ajatellen mutta sehän on ehtinyt muuttua miljoonaan kertaan kun pieni mahtuu vielä hyvin tekemään kuperkeikkoja yms. Jännittävää kyllä ajatella et mahdollisesti hänet saattaa nähdä seuraavan kerran sitten "ulkomaailmassa"
Sellasessa 3D/4D-ultrassa olisi kiva käydä jotta näkisi ihan oikeita kasvokuvia mutta ei kyllä rahatilanne nyt veny sellaseen.
Mulla oli alkuraskaudessa järjetön väsymys ja nukuin vaikka 14 tuntia putkeen jos pystyin. Nukahdin myös aina samantien kun laitoin pään tyynyyn. Nyt on se asia muuttunut, nukun tosi katkonaisesti ja saatan herätä yön aikana ihan vaan vessaankin 4-7 kertaa. En tiedä alkaako se keho nyt jo valmistautua vauva-arjen valvomisiin vai ehtiikö tässä vielä tulla joku ihan maksimusväsymys. Nyt kun pääsin näin pitkälle mietteissä niin oletteko jo kovasti miettineet synnytystä? Mulla ollut se tässä tosi paljon mielessä ja nyt alkaa tosissaan jännittää vaikka siihen onkin vielä se melkein 4kk (toivottavasti). Tuokin 3-4kk tuntuu toisaalta niin pitkältä ja toisaalta niin lyhyeltä ajalta. Haluaisin jo päästä elämään raskausarjen sijasta sitä "ihanaa kamalaa", vauva-arkea
Tänään 23+2
Mulle sanottiin myös rakenneultrassa että jos kaikki sujuu hyvin niin seuraavan kerran nähdään vauva sitten kun syntyy. En sitä silloin rekisteröinyt, koska olin niin huojentunut, innoissani ja ajatuksissani juuri tehdystä ultrauksesta. Kaikki oli siis hyvin ja meille on tulossa tyttö!
Vaikka poika piti tulla omien ja muiden fiilisten pohjalta
Jälkeen päin rupesin miettimään että mitä kummaa se kätilö sanoikaan. Ja olisin paneutunut asiaan enemmän paikan päällä. Me kyllä käydään 3/4D ultrassa vielä, kauhistuttaa se hinta mutta saatiin viimeksi niin surkeet kuvat meidän vavvesta ja muutenkin haluan toisen vielä nähdä. Vaikka onhan tossa vielä neuvola lääkäri tulossa jossain vaiheessa ja viimeksikin ultrasivat, mutta 3/4D kuvat olleet muilla niin ihania niin haluan myös omasta sellaisen muiston
Mä oon miettinyt myös paljon synnytystä. Ennen raskautta ja vielä alkuraskaudessakin välttelin kaikkea synnytykseen liittyvää, mutta nyt oon uskaltautunut jopa mennä lukemaan tämän foorumin syyskuisten kirjoituksia. Todella mielenkiintoista luettavaa, kaikilla niiiin erilaiset synnytykset että ei voi oikeasti tietää millainen omasta tulee. Ja hyvä niin, ei tarvitse liikaa miettiä miten kaikki menee. Toki toivon että syntyisi alateitse, mutta sen näkee sitten. Miehelle jos koitan lukea jotain synnytykseen liittyvää käskee heti lopettaa
Ei kestä yhtään. Pitää sitä vähän valmistella. On se jo esikoisensa synnytyksessä ollut mukana, mutta oli suunniteltu sektio ja hän on ihan kauhuissaan että edes mietin alatie synnytystä
ihme tyyppi
Kai se avuttomuus siinä vieressä tuntuu hölmöltä, sanoin kyllä että se, että on siinä mua kädestä pitämässä riittää oikein hyvin
Napanuoraan ei kuulemma koske
RUssa selvisi että mulla on istukka tossa edessä niin se vaimentaa vauvan liikkeet. En vieläkään tunne juuri mitään. Mitään suurta ainakaan. Veikkaan että tiedän nyt mitä se "kuplinta" tarkoittaa koska nyt oon tämän viimeisen viikon aikana ja viimeksi juuri tämä aamuna tuntenut erittäin vahvana tämmöistä kuplintaa. Kätilö sanoi että ei huolta vaikka en mitään tunne, että ei ole tarkoituskaan ja sitten kun potkut alkaa kunnolla tuntumaan niin tunnen ne enemmän sivuilta kuin päältä. Oolsprait!
Mulla nukkuminen on nykyään kanssa vähän niin ja näin. Alussa nukuin ihan mielettömiä määriä putkeen ja sikeästi kun taas nykyään on vaikeeta saada unta ja heräilen suht usein ja silloin on pakko nousta vessaan ja uudelleen nukahtaminen kestää. Oon ottanut sen suht lungisti koska ajattelen juuri niin että on hyvä vähän valmistautua tuleviin valvomisiin
Töissä on tosin vähän rankempaa nyt kun ei oo saanut kunnolla nukuttua mutta enää pari kuukautta niin pääsee "lomalle". Aloitan jo jouluna mammiksen. Ihanaa, mä oon niin fiiliksissä!
Tänään 21+1