Pakko purkaa vähän tuntoja jonnekin, toivottavasti joku jaksaa lukea... Sori jo etukäteen, tulee pitkä viesti...
Kävin tänään yksityisellä lapsettomuus ja hedelmällisyysasioihin erikoistuneella gynellä. Sainkin paljon selvyyttä omaan tilanteeseen, vaikkakaan ei niin positiivista. Mut lääkäri oli ihana ja käynti oikein hyvä kun sain niin paljon tietoa ja varmuutta asioihin joita olinkin epäillyt. Kukkarossa tuntui kyl hiukan mut päätin et tää on asia johon nyt vähät rahani laitan, säästän sitten muusta...
Eli mun munasarjoissa oli havaittavissa et eivät toimi enää ihan täydessä terässä. Munarakkuloiden määrä oli vähentynyt selkeästi, oli niitä toki vielä ja raskaaksitulo on mahdollinen, mutta toiminta selkeästi hiipumaan päin. Lääkäri sanoi et jos haluan tulla raskaaksi niin aika on nyt (oon siis 34) ei esim. 40-vuotiaana ole enää kohdallani mahdollista. Tää on myös lyhyeen kiertoon yks selittävä tekijä. Hedelmällisyys siis laskee kaikilla 30 ikävuoden jälkeen, minulla ikätasoon nähden vähän enemmän, ei kuitenkaan hälyyttävää vielä.
Ovulaatio ilmeisesti tapahtuu luomusti joka kuu koska saan ovisplussan testiin ja menkat säännölliset. Ovis ei ilmeisesti oo kuitenkaan ihan kunnollinen koska kierto jää niin lyhyeks, eikä oo limoja tms. Eli alkukiertoon tarvitaan apuja et ovis saatais kunnolliseksi. Sain siis letrozolit nyt käyttöön ja ne pitäisi aloittaa tänään kun kp 3. Koska mulla alkaa menkat aina ihan hulahtamalla, ei mitään tiputtelua, niin keltarauhashormoonin syöminen ei luultavasti kohdallani auta, vaan siirtää vaan vuotoa vaikka munasarjat on jo uudessa kierrossa. Jos raskaus alkaisi kun saatais ensin toi kunnon ovis, niin keltarauhanen siinä tapauksessa luultavasti toimisi kohdallani kunnolla eikä vuotoa tulisi. Mut tiedä sitä sitten.
Vähän arveluttaa toi letrojen aloitus mut kaipa on koittamisen arvoista? Luomusti voin tulla raskaaksi myös mut mahis alentunut selvästi. Ja kun aikaa ei tosiaan mitään vuosia enää ole. Jos aloitan ne niin ensi viikolla pitää käydä ultrassa ettei ole kypsynyt monta rakkulaa.. Ja jos on, niin sitten se kierto taas menetetty. Pää ihan sekaisin
Jos täällä jollain vinkkejä tai kokemuksia letrozolista niin otan kiitollisena vastaan