Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
ja rellu autoaattisesti kuvittelee että hänellä on angiina ja tarvitsee antibiootit...... normaali flunssa jota voi potea kotona ilman lääkärissä ramppaamista. tuollaiset tapaukset juuri tukkivat päivystykset.
 
On varmasti hyvä systeemi, mutta luulisin, että sairas ihminen haluaa kuulla sen lääkäriltä, että hän ei tarvitse pitempää hoitoa.
No riippuu sairaudesta, mä esim. Jouduin paikkauttaan peukaloni kun viilsin niin pahasti ettei se tyrehtynyt, siihen ei tarvi lääkäriä, samoin lasten flunssat mihin tarvitsee poissaolotodistuksen yms. Paljon on sellaisia mitkä hoitajan pätevyydellä saa hoidettua. Ja joskus tuntuu että hoitajat tietää enemmän kuin jotkut kokemattomat lääkärit.
 
Suomessa ei enää pääse lääkäriin muuten kuin rahalla.
Just katoin tänään, että samaa valitti monet facessa.(n)
Täällä ei pääse lääkärille edes päivystyksessä. Pitää jonottaa päivystävälle hoitajalle. Lääkäri käy vilkaisemassa jos se on hoitajan mielestä tarpeen.
Joo hoitsulle mäkin kuulema ensiks menen, ottaa angiinaa varten puikoilla näytteet ja päättää onko lääkärille tarvetta.
ja rellu autoaattisesti kuvittelee että hänellä on angiina ja tarvitsee antibiootit...... normaali flunssa jota voi potea kotona ilman lääkärissä ramppaamista. tuollaiset tapaukset juuri tukkivat päivystykset.
69922992_2651929301497737_6347498885056823296_n.jpg Siinä sulle pohdittavaa tämän päivän ajaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Pitäiskö tuo @Ellimaar laittaa päivystyksen portille valkkaamaan potilaat, että kuka pääsee sisälle ja kuka menee kotihoitoon. Tyhmät sairaat, kun eivät itse sitä tajua.
Idiootti. Sitä varten ne hoitajat siellä on. Ja turha ruveta mulle kiukutteleen jos omalla paikkakunnalla mättää, minä en ole tätä systeemiä kehittänyt ja tiedän että joissain paikoissa homma kusee, täälläkin oli pari vuotta sitten kohtuuttomat jonot ja lääkärille pääsyä edelleenkin joutuu odottaan usein useamman tunnin jos hälle tarttee päästä. Mutta jos jokainen suoraan sinne lääkärille pääsisi niin jonot kasvaisi taas kohtuuttomiksi.
 
Kävin ja sain kehoituksen tulla takasin ''paremmalla ajalla'', siellä oli hoitajien mukaan jopa 4-6h odotusjonot, siis terv.keskuksessao_O


Hain apteekista otrivinia ja lisää burana600sta ja tulin kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja Aqela
Meillä vanhempi muksu on nyt kans kipeenä, viikonlopun oli kurkku kipeä ja viime yönä nousi kuume. Nyt on ääni käheänä ja yskii:unsure:
Itse kiskon vitamiineja ja sinkkiä siinä toivossa et ei tulis flunssaa itselle tai menis ainakin vikkelään ohi, vähän on kurkkua kirvellyt tänään et saa nähdä miten käy(n)
 
Aqela
Meillä vanhempi muksu on nyt kans kipeenä, viikonlopun oli kurkku kipeä ja viime yönä nousi kuume. Nyt on ääni käheänä ja yskii:unsure:
Itse kiskon vitamiineja ja sinkkiä siinä toivossa et ei tulis flunssaa itselle tai menis ainakin vikkelään ohi, vähän on kurkkua kirvellyt tänään et saa nähdä miten käy(n)
Sielläkin pipinä. Pikaista paranemista. :unsure:
 

Yhteistyössä