Me saatiin lähete hoitoihin alle 6kk yrityksen jälkeen, koska mulla lähisuvussa lapsettomuutta aiheittanutta endoa. Keväällä oli verikokeet ja miehellä spermanäyte, jonka mukaan miehellä todettiin olevan vähän liikkuvia siittiöitä. Oltais päästy inssiin vaikka heti, mutta päätettiin kesän yli yrittää luomuna. No sitten elokuun alussa soittelin, että ei ole tärpännyt, saatiin vielä lähetteet hiv ja hepatiitti-testeihin. Niiden ollessa puhtaat, sain kierron ekana päivänä soittaa ajan tarkkailu ultraan, joka oli kp 8. Letrozol oli käytössä kp 3, 5 ja 7. Kp 8 näkyi kasvavia munasoluja ja inssiaika varattiin kp 12, mikä oli siis tänään.
Aamulla mies kävi purkittamassa siittiöt, ja paria tuntia myöhemmin minä menin itse operaatioon. Siittiöiden liikkuvuus oli parantunut sitten kevään ja määrä oli todella hyvä mitä saatiin sisälle. Ensin lääkäri ultras ja katsoi munasoluja, joita oli kaksi. Kahta enempää ei ilmeisesti saa olla, hän kertoi että on pieni n. 2% riski että tulisi kaksoisraskaus, ja kysyi haluanko jatkaa. Sitten emättimeen laitettiin se ”ankan nokka” joka esim. Papa-kokeen aikana laitetaan, ja pitkällä ”ruiskulla” ujutettiin siittiöt kohtuun. Tämä sattui jonkin verran, sellaista kovaa menkkamaista kipua. Sen jälkeen hoitaja pisti mahaan Pregnyl irroituspiikin. Viikonloppuna kehotettiin viettämään aikaa vällyjen välissä, jotta mahd paljon ois siittiöitä matkalla