https://www.apteekkituotteet.fi/Inoman-myo-Inositol-ravintolisae-60-kapseliaKiitos! Mistä tilasit inomania?
tuolla oli tarjouksessa.
https://www.apteekkituotteet.fi/Inoman-myo-Inositol-ravintolisae-60-kapseliaKiitos! Mistä tilasit inomania?
Joo mies tulee ilman muuta mukaan klinikalle, kun antaa samalla omankin ”tavaransa” mutta tarkoitin juuri sitä itse punktiotoimenpidettä. Sitä olen tässä mietiskellyt ja taidan mennä siihen itekseni.@Ellinoora38 meillä puolisoni on halunnut tulla kaikille klinikkakäynneille mukaan. Olen kyllä sanonut, että ei ole pakko tulla ja pärjään ultrausreissuilla yksinkin, mutta hän itse haluaa olla kaikessa mukana . Punktioon otan hänet ihan mielelläni mukaan kunhan sen aika koittaa, muistan lahjoituskerralta että minulle tuli rauhoittavista lääkkeistä vähän huono olo ja jouduin odottamaan jonkun aikaa klinikalla ennen kuin päästivät kotiin. Jos taas käy samoin, on kiva ettei tarvitse odottaa yksin klinikalla. Varmasti on pariskuntakohtaista tämä ja toisille voi olla luontevampaa käydä klinikalla yksin.
Onnea plussasta @kirsillevauva
Joo tätä mäkin just mietin, että itse punktioon menis yksinään mutta mies tulee toki mukaan klinikalle kun hänkin antaa näytteen. Kivuliaisuudesta en vielä mitään itse tiedä koska ekaa kertaa menossa. Kiva kuulla että kaikilla ei ainakaan satu.Kyllä mulla mies on ollut mukana tietysti jo senkin takia että näyte pitää hänenkin antaa ja meillä satojen kilsojen välimatka eikä autoa saa myöskään ajaa sen jälkeen. Itse punktiossa ei ole ollut mutta mun kanssa kyllä sielä ”odotustilassa” missä oon sängyllä maannut ja odottanut pääsyä punktioon. Ja ihan kiva on ollut kun hän on sielä odottanut mua toimenpiteestä. Siihen punktioon en ole häntä kaivannut koska niin kivulias se ei mun kohdalla koskaan ole ollut ja lääkkeet vaikuttaneet lisäksi hyvin. Mutta sinnehän saa puolison ottaa että sitä ei tarvitse murehtia!
Kiitos @jonxu kysymästä, punktio oli super helppo, ei lainkaan kipuja ja olo ollut koko ajan lähes normaali. Ikävää puolestaan se, että tulos oli pohjat verraten aikaisempiin, ensimmäistä kertaa ms saatiin vain 2, tyhjiä oli 6 en tiedä eikö menopur vain sopinut minulle vai oli kierto muuten vain huono, sillä aiemmin ei ole koskaan ollut yhtäkään tyhjää ja saalis ollut huomattavasti parempi. Saa nähdä päästäänkö siirtoon ollenkaan
Kiitos ja ihanaa, kun jaksoit kirjoittaa! Minulle on tullut jo asiaan vasymys, eli olen muutaman kerran kirjoittanut asiasta laajemmin ja loytyisivat ne kaikki meidan ottamamme valmisteet yms. toki naista ketjuista (erityisesti IVF-ketjusta), mutta nyt en enaa jaksa, vaan annan nykyaan vaan menna, jos sanotaan, etta ei kannata ottaa. Meilla miehella oli tosiaan - vasta siis hoitojen jo jonkin aikaa kestettya todettu - sperman oksidaatio ja defragmentaatio, vaikka siittioiden maara ja liikkuvuus olivat hyvat. Han sitten soi 7kk Sermatropia ja myos kuukauden Inomania plus muita lisaravintoaineita han antioksidantteja; olin tehnyt hiukan tutkimusta tuolloin maksimimaarista, etta soisi oikeanlaisia ja ettei tulisi liikaa (esim. E-vitamiinia han soi ja piti syoda nimenomaan sita, jossa on kaikki tokoferolit yms.).Heippa! Kommentoin vain tästä sivusta tuota lisäravinnekeskustelua että Sermatrop ja Inofolic ovat ihan tutkittuja ja patentoituja valmisteita, joita ainakin minulle ovat nimenomaan suositelleet 3 eri lääkäriä kahdelta Suomen suurimmista lapsettomuusklinikalta (Felicitas ja Dextra). Ko. lääkärit taas suhtautuivat nuivasti muihin ravintolisävalmilteisiin koska totesivat että ei ole tutkimuksia, mutta näistä valmisteista oli siis klinikalla ihan näytekappaleet näytillä.
Inofolichan on todettu auttavan nimenomaan PCOS-läisillä mutta esim minulla on täysin päinvastainen ongelma (munisten vähyys) mutta lääkäri suositteli sitä silti ja totesi vielä että lopeta kaikki valmisteet IVF:n ajaksi, paitsi Inofolicia voit jatkaa ”koska se on eri asia”.
Jos englanti sujuu niin tutkimuksia löytyy aika paljon englanniksi nimenomaan myo-inositolista (naisille).
Sermatropia taas molemmat klinikat suosittelivat (ilman kysymistä) ja kertoivat olleen mainioita tuloksia (en tiedä tarkemmin siittiöongelmien laadusta) mutta siis kyseessähän on antioksidanttivalmiste ja antioksidantit suojaavat soluja hapettumistressiltä, joka niitä tuhoaa. Tupakointi, huono ruoka ym lisäävät happiradikaalien määrää mutta antioksidantit taistelevat sitä vastaan. Tämä siis tapahtuu koko kehossa mutta spermassa korkea happiradikaalien määrä korreloi yleensä dna-fragmentaation (vauroiden) määrään.
Meillä oli spermassa korkea oksidatiivisen stressin (ROS reactive oxygen species) lukema, joka normalisoitui Sermatropin käytön myötä.
Antioksidantithan ovat tärkeitä meille kaikille (ja myös antioksidanttihoidon vaikutusta muniksiin tutkitaan) ja kukaan harvemmin niitä liikaa saa. Suosittelisin kyllä kokeilemaan sen 3 kk jos spermassa mitään ongelmaa on, kuka tietää jos auttaisikin ja haittaa ei varmasti ole. Hinta on kohtuu korkea, olisiko ollut yli 80€ mutta silloin tein etsintätyötä ja yliopistonverkkoapteekki-paikasta löytyy halvimmalla, 65€.
Nuo ainesosat ei sikäli ole kovin ihmeellisiä että itse olen sen 4 kk Sermatrop-kuurin jälkeen syöttänyt miehelle noita kaikkia ainesosia mutta erillisistä purkeista kun valmiiksi jo noita monenlaisia valmisteita lotota löytyy. Lääkäri oli kyllä eri mieltä, hänen mielestään Sermatrop on ainoa luotettava, patentoitu ja tutkittu
Onnea matkaan teille
Multa oli mitattu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Mitä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3.
Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa Aina tarkoittanut keskenmenoa!
Mulla viimeinen luomupiina menossa. Nyt dpo 6. Rinnat ei ole ollut kipeät viime huhtikuun keskenmeno/kemiallisen kierron jälkeen, mutta voi veljet, että nyt onkin kipeänä monen kuukauden edestä.Onpas täällä hiljaista.
Miten piinailijoilla menee?
Mie olen täällä odotellut menkkoja, mutta ei kuulu eikä näy tympeää jos kovasti siirtyy nyt hoidon aloitus. Tai onhan tässä marraskuuhun aikaa vielä, mutta tympäsee silti.
Oliko muuten sun kohdalla mikä syy, että juuri marraskuuhun asti on aikaa? Mulla on ollut niin nopeaa tämä eteneminen asioissa, että en ole ihan kartalla, että mikä kaikki asioita viivästyttää.Onpas täällä hiljaista.
Miten piinailijoilla menee?
Mie olen täällä odotellut menkkoja, mutta ei kuulu eikä näy tympeää jos kovasti siirtyy nyt hoidon aloitus. Tai onhan tässä marraskuuhun aikaa vielä, mutta tympäsee silti.