Haaveena vauva 2020

Ja on tosi kiva muuten lukea että millä aikataululla porukka on päätynyt mihinkin elämäntilanteeseen! Esim yhteenmuutto, talon osto, lapsen yritys, seuraavan lapsen yritys jnejne.... Muutkin voisivat kertoa jos vaan haluavat:love:
Ei musta ole hätäistä :) Mekin ollaan tavattu 6/16, muutettiin yhteen 6/17, annettiin vauvalle lupa tulla 8/17 ja plussasin 12/17. :)
 
Omaa napailua.

Rinnat muuttuneet tosi aroiksi, ei kärsi oikein edes halata, kun ilkeeltä tuntuu. Lisäksi mahaa on kourinu aika paljon (tuntunut melkein koko päivän, et menkat alkais, vaikkei olo ookkaan semmonen, et ne alkais) ja hajuherkkyys entisestään voimistunu ja tänään tuli kuvottava olo kuvioihin. Piti ottaa yöpöydälle jo astia, jos kuvotus yltyy pahoinvoinniksi (herkkä oksentamaan).

Viikon päästä näkee sit testistä tai vuodoista et mistä mahtoi olla kyse ( ). Päivät tuntuu menevän aika hitaasti .

Laitan kyllä testinäkymiä jos niissä jotain näkyy .
 
Onnea plussista, ihana että niitä tulee :)

Omaa tilannetta päivitän. Tai no, ei tässä vielä mitään uutta ole. Tilanne on se, että kuvittelen itselläni raskausoireita :D Ehkäsyä ei ole edes jätetty vielä pois, joten raskaus ei pitäisi olla mahdollinen. Oireina muka silti turvotus, huono olo, nippailu alavatsalla, lisääntynyt lima ja älytön väsymys..
Miten sitä sais itelle vakuuteltua, että ei ole raskaana ja että kuvittelen vain nää oireet? :D Kuvitteleeko muutkin näin paljon?

Ihan ku puhuisit musta. Ja siis mulla ei oo edes raskauden mahdollisuutta ku ollaan naispari mut oli viime kierrossa kunnon raskausoireet et naureskelin puolisollekin et jos se olis mies (tai siis jos olis raskaustestimahdollisuus) nii varmasti tekisin testin ku oli nii raskausolo
 
Ja on tosi kiva muuten lukea että millä aikataululla porukka on päätynyt mihinkin elämäntilanteeseen! Esim yhteenmuutto, talon osto, lapsen yritys, seuraavan lapsen yritys jnejne.... Muutkin voisivat kertoa jos vaan haluavat:love:
Me tavattiin 6/17, muutettiin yhteen 6/18, vauva sai tulla 6/18 lähtien, tärppi 12/18, kkm 2/19, virallinen yhteenmuutto 7/19. Minä 28, mies 44. Vauvasta oltiin puhuttu jo keväällä -18, itse olisin ollut valmis yritykseen jo silloin, mutta mies sai makustella asiaa aikansa ja sitten kesäkuussa sanoi että voin hänenkin puolestaan jättää ehkäisyn pois. Ei mekään vuosia odoteltu, kun tuntui oikealta niin mikäpä siinä estää. Ollaan aikuisia ihmisiä eikä mitään ihan nuoria enää, ja molemmille on selvää että lapsia halutaan, kun kummallakaan ei niitä vielä ole, niin mitäpä sitä odottelemaan.

Mulla on tänään dpo 0. En nyt liity piinalistalle, mutta piinailen kuitenkin vähäsen yhden ainokaisen dpo -2 talletuksen takia. :D
 
Pakko kysyä, onko täällä muita jotka oksentavat ovulaation/kuukautisten takia ?

Minusta se on erittäin ärsyttävää ja hämäävää... :mad:
Nytkin oksettaa ja silti pyyhkiessä jää punertavaa paperiin...

Ei siis joka kierto tosiaankaan, vaan noin joka 5-7 yrityskierto
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

22.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Naarassusi.................kp 55/33
-Brita-.........................kp 52/31
VernaMaria..................kp 35/28-30
Amadecasa..................kp 31/34-55
Haaveilija-31.................kp 29/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 27/28-30
Eevee1..........................kp 27/31-98
Keltasirkku-...................kp 25/27-32
taikinatonttu..................kp 25/28
W.we.............................kp 25/25
mimmik.........................kp 25/28-32
Vauvameille..................kp 24/28-35
Pilvinentaivas...............kp 23/28-30
Addison.........................kp 21/xx
Minic..............................kp 21/28
Ilonetsijä........................kp 21/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 20/xx
Millimetrii...................... kp 19/28-29
Veevavi.........................kp 19/28-30
Ehka2020......................kp 1198/28
Mammakatri..................kp 18/22-41
Helmiina1978...............kp 17/30
Apustaja......................kp 16/30-35
Haavejuttu....................kp 14/xx
Persikka123.................kp 15/34
Titi-Love.......................kp 14/28-30
Nyyyti...........................Kp 13/24
EnkeliRinkeli.................kp 13/28
satsuma13....................kp 12/29-31
Mahaotus.....................kp 11/23
Greeneye.......................kp 11/29-34
FaBuu.........................kp 8/28
Tingeli..........................kp 7/34-36
nieve30.........................kp 5/28
Karvakorvat..................kp 5/28
Poreilevalimu................Kp 2/25-26
Hipposka.......................kp 2/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



Lastunen.....................dpo 11
Taikinatonttu.............. dpo 10
Vauvameille.................dpo 9
Keltasirkku-................. dpo 7
veevavi........................dpo 5
Haaveilija-31...............dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Me ei varsinaisesti koskaan olla alettu ees seurustelemaan miehen kanssa :D
Oli tapailua ja kaikenlaista säätöä 1,5 vuotta ja sitten mies alkoikin viettää enemmän öitä mun luona ja sit päätettiin jättää ehkäisy pois ja jatkaa keskeytetyllä, mutta olinkin jo sit raskaana :D sit vaan muutettiin yhteen.

Niin ja tavattiin siis keväällä 2009.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä, onko täällä muita jotka oksentavat ovulaation/kuukautisten takia ?

Minusta se on erittäin ärsyttävää ja hämäävää... :mad:
Nytkin oksettaa ja silti pyyhkiessä jää punertavaa paperiin...

Ei siis joka kierto tosiaankaan, vaan noin joka 5-7 yrityskierto

Mää heräsin useemmassa kierrossa oviksen aikoihin yöllä oksentaan tai tosi huonoon oloon. En muista oliko se ennen ovista vai jälkeen, ihan siinä +-pari päivää oviksesta kuitenki jompaan kumpaan suuntaan.
Sit ennen sitä ekaa raskautta joka olu KU silloin 3-4/18 niin kärsin yli 10vuotta aamupahoinvoinnista joka paheni aina ennen menkkoja.
 
Täällä kans! Lisäks kärsin ahdistuneisuus/paniikkihäiriöstä, jonka vuoksi niitä oireita vois hyvin kuvitella raskaudeksi. Tästä syystä tein säännöllisesti raskaustestejä vaikka pillereitä käytin, koska tuntuu ettei omaan kehoon voi ns. luottaa. Oireina mm. pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta (n) Onko täällä muita, joilla paniikkia tai ahdistuneisuutta? Miten teillä on käyttäytyny nämä raskauden aikana, jos jollain kokemusta?

Mulla on ollut jo 20 vuotta paniikkihäiriö eriasteisena. Ahdistuneisuushäiriö diagnosoitiin muutama vuosi sitten. Raskausaika oli mulla itsellä helppo. Olo oli tosi tasainen, rauhallinen ja kaikin puolin hyvä, vaikka stressiä oli siihen aikaan tosi paljon, miehen monen vuoden takainen mustasukkainen exä piinas meitä koko raskausajan.
Muutama vuosi sitten mun paniikkihäiriö paheni ja tuli mukaan myös tuo Ahdistuneisuushäiriö. Et varmaan se raskausajan stressi ja vauvavuosi kerääntyi pääkoppaan, ja sit isäni kuolema laukasi sen kaiken pahan kerralla, niin paloin tavallaan loppuun. Tai n. Vuosi isän kuolemasta tuli pohja vastaan.
Nyt oon vihdoin alkanut olla taas oma itseni, tämän vuoden puolella en oo saanut yhtään paniikkikohtaustakaan. Ja siksi uskallan raskautta ajatella, koska edellinenkin meni niin hyvin, ja nyt ei oo miehen exää lähimaillakaan, se nieli tappionsa ja häipyi maisemista.
 
Minä voisin nyt vihdoin uutena liittyä tähän keskusteluun. Olen jo useamman kuukauden seuraillut enkä enää malta pysyä poissa.
Olen siis 32 -vuotias, mies 35 -vuotias. Parisuhde on melko tuore, mutta koska ei tästä enää nuoremmaksi muututa, niin on puhuttu että aletaan yrittämään vauvaa loppuvuodesta. Käytännössä kuitenkin on oltu ilman ehkäisyä jo kesän ajan, ehkä vältelty sisään laukeamista kaikista hedelmällisimpinä päivinä.
Vaikkei raskautumista vielä ole varsinaisesti yritetty, olen kuitenkin useamman kierron ajan piinaillut ja elätellyt toiveita ja kuvitellut oireita, turhaan tietenkin.
Huolena mulla on se, että kierto on hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ollut poikkeuksellisen lyhyt, vain 21-27 päivää. Gynen mukaan tämä kuitenkin ok, ja testien mukaan ovulaatio tapahtuu siinä kp 9:n tienoilla. Toivon siis että luomuraskautuminen olisi mahdollinen myös näin lyhyellä kierrolla. Tokihan olen päässäni ehtinyt läpikäydä pahimmat mahdolliset lapsettomuusskenaariot.
Tämä keskusteluketju tulee todella tarpeeseen koska mulla ei ole ketään kenen kanssa jakaa näitä asioita. Ihanaa kun niin moni on plussannut, toivon että se joukko tulee kasvamaan yhä kiihtyvällä vauhdilla.
 
Mun ovis on taas myöhemmin kuin yleensä. Nyt on kp 14 enkä saanut vielä edes ovisplussaa :eek: tummentunut on kyllä hyvin, ja oikealla tuntuu kasvukipuja. Limat on jotenkin niukemmat, kroppa varmaan sekoilee kun ei oo vippaskonsteja mukana tässä kierrossa. Mulla kuitenkin yleensä aina ollut viikon ajan limailua oviksen aikaan. Tosin nytkin alkoi limailut viime pe, joten olisin aatellut oviksen perjantaille viimestään. Mutta nyt onkin tänään ollut aika kuivat oltavat. Sen tiedän ettei ovis oo mennyt vielä ainakaan ohi, koska kivut on aina kovat ovis päivänä :) mut oon varma että mulla tulee ovisplussasta n. 10-12 tunnin päästä ovulaatio. Joskus testasin aamulla 10ltä ei ihan plussaa, 14 ihan täysin plussan ja illlalla 12 aikaan oli oviskivut kun heräsin niihin. Ja tää on tapahtunut 2 kertaa kun oon testannut sekä aamusta, että päivästä. Muuten oon testaillut vaan kerran päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Me tavattiin miehen kanssa loppuvuodesta 2011. Yhteen muutettiin lokakuussa 2012, vauva sai tulla joulukuussa 2012 ja heti tulinkin raskaaksi. Mutta todettiin kkm tammikuussa. Kihloihin mentiin toukokuussa 2013 ja naimisiin kesäkuussa 2015 :love: meidän yhteinen tyttö syntyi vihdoin syyskuussa 2017 :love: 4v yrityksen jälkeen.

Dpo 4 nyt, ihmeen iisisti menny tää kierto. Ei oo pahemmin ehtiny/jaksanu/toivonu edes raskautumista.
 
Minä voisin nyt vihdoin uutena liittyä tähän keskusteluun. Olen jo useamman kuukauden seuraillut enkä enää malta pysyä poissa.
Olen siis 32 -vuotias, mies 35 -vuotias. Parisuhde on melko tuore, mutta koska ei tästä enää nuoremmaksi muututa, niin on puhuttu että aletaan yrittämään vauvaa loppuvuodesta. Käytännössä kuitenkin on oltu ilman ehkäisyä jo kesän ajan, ehkä vältelty sisään laukeamista kaikista hedelmällisimpinä päivinä.
Vaikkei raskautumista vielä ole varsinaisesti yritetty, olen kuitenkin useamman kierron ajan piinaillut ja elätellyt toiveita ja kuvitellut oireita, turhaan tietenkin.
Huolena mulla on se, että kierto on hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ollut poikkeuksellisen lyhyt, vain 21-27 päivää. Gynen mukaan tämä kuitenkin ok, ja testien mukaan ovulaatio tapahtuu siinä kp 9:n tienoilla. Toivon siis että luomuraskautuminen olisi mahdollinen myös näin lyhyellä kierrolla. Tokihan olen päässäni ehtinyt läpikäydä pahimmat mahdolliset lapsettomuusskenaariot.
Tämä keskusteluketju tulee todella tarpeeseen koska mulla ei ole ketään kenen kanssa jakaa näitä asioita. Ihanaa kun niin moni on plussannut, toivon että se joukko tulee kasvamaan yhä kiihtyvällä vauhdilla.
Tervetuloa mukaan. Lisäsin tietosi ketjun sivulle 1. Ymmärsinkö oikein että ensimmäisestä lapsesta haaveilette? :)
 
Nyt on taas pakko vähän kysellä teidän muiden kokemuksia. Mulla menkat loppui eilen kp 6. Eilen illalla alkoi kamala maha/alaselkäkipu, joka tuntui ihan tavalliselta menkkajomolta, joka tulee aina ennen vuotoa. Ei mennyt yön aikana ohi ja edelleen tuskailen kivun kanssa.. mitähän tämä voisi olla?
 
Kiva tosiaan lukea millaisia tarinoita kaikilla on :)

Me ollaan tavattu 12/2015. Muutettiin yhteen virallisesti 4/2016 ja plussasin ekasta yrityksestä 1/2017. Välissä mentiin kihloihin 3/2017, ostettiin yhteinen omakotitalo 6/2017 ja esikoinen syntyi 10/2017. Naimisiin mentiin 9/2018 ja pikkukakkosen yritys meillä alkoi 1/2019 :love: Ja plussasinkin jo tosiaan toukokuun alussa, mutta se meni kesken heinäkuussa ja nyt toivottavasti päästään pian taas uuteen yritykseen.
 
Minä voisin nyt vihdoin uutena liittyä tähän keskusteluun. Olen jo useamman kuukauden seuraillut enkä enää malta pysyä poissa.
Olen siis 32 -vuotias, mies 35 -vuotias. Parisuhde on melko tuore, mutta koska ei tästä enää nuoremmaksi muututa, niin on puhuttu että aletaan yrittämään vauvaa loppuvuodesta. Käytännössä kuitenkin on oltu ilman ehkäisyä jo kesän ajan, ehkä vältelty sisään laukeamista kaikista hedelmällisimpinä päivinä.
Vaikkei raskautumista vielä ole varsinaisesti yritetty, olen kuitenkin useamman kierron ajan piinaillut ja elätellyt toiveita ja kuvitellut oireita, turhaan tietenkin.
Huolena mulla on se, että kierto on hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ollut poikkeuksellisen lyhyt, vain 21-27 päivää. Gynen mukaan tämä kuitenkin ok, ja testien mukaan ovulaatio tapahtuu siinä kp 9:n tienoilla. Toivon siis että luomuraskautuminen olisi mahdollinen myös näin lyhyellä kierrolla. Tokihan olen päässäni ehtinyt läpikäydä pahimmat mahdolliset lapsettomuusskenaariot.
Tämä keskusteluketju tulee todella tarpeeseen koska mulla ei ole ketään kenen kanssa jakaa näitä asioita. Ihanaa kun niin moni on plussannut, toivon että se joukko tulee kasvamaan yhä kiihtyvällä vauhdilla.
Kiertoni oli tavallista lyhyempi kun tulin raskaaksi, enemmän huolestuttaisi jos luteaalivaiheeni olisi alle 10 pv. Se on gynen mukaan lyhyt. Mulla se oli 13 pv laskelmieni mukaan. Eli alat testaa ovista siinä viikon jälkeen ja sit vaan petihommiin. Mulla heittelehti myös ehkäisyn jälkeen paljon mutta se tasoittuu kyllä viimeistään puolen vuoden päästä sanoisin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Daana
Kiertoni oli tavallista lyhyempi kun tulin raskaaksi, enemmän huolestuttaisi jos luteaalivaiheeni olisi alle 10 pv. Se on gynen mukaan lyhyt. Mulla se oli 13 pv laskelmieni mukaan. Eli alat testaa ovista siinä viikon jälkeen ja sit vaan petihommiin. Mulla heittelehti myös ehkäisyn jälkeen paljon mutta se tasoittuu kyllä viimeistään puolen vuoden päästä sanoisin! :)
Kiva kuulla, että lyhyemmälläkin kierrolla raskautuminen on ollut mahdollista:). Tätä mieltä gynekin tosiaan oli, että tod. näk. ovulaatio tulee melko pian menkkojen jälkeen ja digitestillä sainkin oviksen viime kierrossa bongattua kp 9.
Toivotaan että tämä kierto tasoittuisi pian, kuitenkin jo 9 kk siitä kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn :unsure:. Tai tietysti parasta olisi kun raskautuisi niin ei tarvitsisi välittää kuukautiskierroista:D
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Otanpa nyt innoissani osaa tuohon aiempaan keskusteluun nopeasti etenemisestä että meillä ei olla edetty hirmu vauhdikkaasti, yhteen kyllä muutettiin melko äkkiä mutta sitten lapsihaaveita ollaan vaan lykätty kun on pitänyt opiskella ja päästä töihin. Heti kun mut vakinaistettiin niin alettiinkin puhumaan niistä lapsista ja tähän meni seurustelun alusta 11v :D. Tässä välissä kerettiin kyllä sitten naimisiinkin ja nyt reilu 12v seurustelua takana. Ikää on minulla 31v ja miehellä 32.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13

Yhteistyössä