Hmm....onko ihan Suomessa vai...eräässä makaronimaassa?Siskon mies on viinitilalla töissä ja siellä tehdään viinimarjoista viiniä
Hmm....onko ihan Suomessa vai...eräässä makaronimaassa?Siskon mies on viinitilalla töissä ja siellä tehdään viinimarjoista viiniä
En mutta kyläillessä kyllä saatetaan ''maistella'' aina sillon tällönAnna kun arvaan, saat aina viinipullon synttäri-/joululahjaksi?
Ihan suomalainen mies ja SuomessaHmm....onko ihan Suomessa vai...eräässä makaronimaassa?
Mitä ainesosia sulla oli muita?Mä tein joskus kaverin kans kotaria funlightin mustikkamehusta Oli vähän häijyä tavaraa, sellasta sinertävää, ihan ok makusta sellasen aikuisteinin suuhun ja nousi päähän (mikä silloin oli tärkeintä) mut niin arveluttavan näköstä et ei ainakaan kukaan pumminu tai pölliny
Jaa. Ehkä olut aiheuttaa herkemmin moista ongelmaa... En tiedä, näin vaan olen kuullut.Ei mulla ikinä mennyt, ja on tullut jos jonkun näköstä kotiviiniä juotua...
Juoko muuten teinit enää nykyään kotareita? Kun ostoalkoholit on sen verran halpoja? Mekin juotiin vaan silloin kun viinin teko tuli halvemmaks kuin osto viinakset, mut sit laski alkoholivero eikä viininvalmistus enää ollutkaan niin kannattavaa...Kotiviiniä ois joskus kiva tehdä, mut mistä sitä tekis? Hiivaa, sokeria, mut sit joku maku - omppuako mä tiristäisin siihen, tai naapurin kissan?
Sit meidän esiteini alkaa olla iässä jossa vinetot kiinnostaa. Itse oon pölliny teininä kaverin kans porukoiden kotiviinejä ja lantrannu vedellä, tuo saattaa mennä äitinsä jalanjälkiä...
Mä mietin kuka tuo -harmaa on. Illasta toiseen käy muikistelemassa täällä ketjussa. Ihan mukava harmaaksi, mutta epäilyttää...
Onko se Uniaika-ketjusta joku "nyt mä peittelen sut ja sopotan korvaan ja puristelen sun finnit..."
Ei kai teini pölliessään kotoa mieti hintoja? Ilmaiseksihan se sitä kotaria ottaa silloin, kun pitää saada pää sekaisin.Juoko muuten teinit enää nykyään kotareita? Kun ostoalkoholit on sen verran halpoja? Mekin juotiin vaan silloin kun viinin teko tuli halvemmaks kuin osto viinakset, mut sit laski alkoholivero eikä viininvalmistus enää ollutkaan niin kannattavaa...
Apua, Sydänystävä tuli tähän ketjuun kostamaan mulle mun puheet!
Kemia on kivaa, kun sitä pääsee käytännössä toteuttamaanMitä ainesosia sulla oli muita?
Katoin wikistä ja nyt meni moti. Täähän on ihan labrakemistin lista.
Tarvittavat välineet ja raaka-aineetMuokkaa
Valmistuksessa tarvitaan muun muassa seuraavia välineitä:
Valmistusaineina tarvitaan:
- tiivis käymisastia
- toinen samankokoinen astia
- lappo
- ominaispainomittari
- vesilukko tiivisteineen
- siiviläpussi marjoille
- tavanomaisia pesuvälineitä
- desinfiointiainetta
- pulloja ja korkkeja
Välineitä ja raaka-aineita myyvät suuret tavaratalot sekä viinintekoon erikoistuneet liikkeet.
- marjoja, rypäleitä (viininvalmistukseen sopivia) tai rypälemehua
- eräitä marjoja käytettäessä pektolaasi-entsyymiä
- sokeria
- viinihiivaa
- hiivan ravintosuolaa
- käymisen pysäytysaineita
- sitruunahappoa
- selkeytysaineita
- säilöntäaineita (sisältyvät toisinaan pysäytysaineisiin)
Oluesta tulee ripuli ja kakka haisee ohralle ja olemus on kaikinpuolin....käyneen oloinen.Jaa. Ehkä olut aiheuttaa herkemmin moista ongelmaa... En tiedä, näin vaan olen kuullut.
Mikä on kotari?Juoko muuten teinit enää nykyään kotareita? Kun ostoalkoholit on sen verran halpoja? Mekin juotiin vaan silloin kun viinin teko tuli halvemmaks kuin osto viinakset, mut sit laski alkoholivero eikä viininvalmistus enää ollutkaan niin kannattavaa...
Apua, Sydänystävä tuli tähän ketjuun kostamaan mulle mun puheet!
Sellaista se vaan on... Mullakin alkaa tekemään mieli kun juonMikähän siinä on, että aina kun juon Sitiä alkaa tekemään mieli salmiakkia
Taitaa tulla mulla räjähdys keittiössä ja hiivat ja kissa-aromit lentelee pitkin seiniä.Kemia on kivaa, kun sitä pääsee käytännössä toteuttamaan
itävaltalainen moottoripyöräMikä on kotari?
Alan kirjoittaa dekkaria "Sydänystävän kosto."
Kotiviini ?Mikä on kotari?
Niin siisn kun juon tuota lidlin kivennäisvettäSellaista se vaan on... Mullakin alkaa tekemään mieli kun juon
Terve Sydäri. Eikö Tosis tule kateelliseksi, kun eksyit tänne?
Eiks Sydärillä oo omaa elämää, Tosis on mustis vai?Terve Sydäri. Eikö Tosis tule kateelliseksi, kun eksyit tänne?
No et kai sä niistä mitään nesteitä juonutitävaltalainen moottoripyörä
mulla on ollu kolme sellasta
No nyt mä tajuan mistä mun mies höpäjää välillä.itävaltalainen moottoripyörä
mulla on ollu kolme sellasta
Me ostettiin joku valmissetti luontaistuotekaupasta, eikä me maltettu käyttää ees sitä selkiytysainetta vaan oli niin kiire kun viikonloppu puski päälle et pullotettiin sellasena sameena Tehtiin itseasiassa 3 kertaa, ekalla muistaakseni saatiin kaverin äidiltä jotain viinimarjoja/mehua, ja kolmannella sieltä luontaistuotekaupasta jotain kuivattuja marjoja->oli ihan järkyttävän pahaa, mut mä en tiä kuin paljon me siihen voltteja saatiin kun siitä ihan muutama hörppy kilahti hattuun tosi nopeesti. Kiehuvalla vedellä me niitä putsailtiin, en nyt muista kuuluko siihen settiin joku desinfioiva juttu.... Oltiin siis hyvin touhukkaita teinejä joten meininki kikatuksineen ei ollut niin turhan tarkkaa... Mut ei se vaikeaa ollut...Mitä ainesosia sulla oli muita?
Katoin wikistä ja nyt meni moti. Täähän on ihan labrakemistin lista.
Tarvittavat välineet ja raaka-aineetMuokkaa
Valmistuksessa tarvitaan muun muassa seuraavia välineitä:
Valmistusaineina tarvitaan:
- tiivis käymisastia
- toinen samankokoinen astia
- lappo
- ominaispainomittari
- vesilukko tiivisteineen
- siiviläpussi marjoille
- tavanomaisia pesuvälineitä
- desinfiointiainetta
- pulloja ja korkkeja
Välineitä ja raaka-aineita myyvät suuret tavaratalot sekä viinintekoon erikoistuneet liikkeet.
- marjoja, rypäleitä (viininvalmistukseen sopivia) tai rypälemehua
- eräitä marjoja käytettäessä pektolaasi-entsyymiä
- sokeria
- viinihiivaa
- hiivan ravintosuolaa
- käymisen pysäytysaineita
- sitruunahappoa
- selkeytysaineita
- säilöntäaineita (sisältyvät toisinaan pysäytysaineisiin)