Oliko lapsuutesi jauhelihamakaronimössö valkoista vai punaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä se tehtiin aina niin että jauheliha ja sipuli ruskistettiin. Mausteeksi lihaliemikuutio. Makaroni keitettiin. Jauhelihasipuli sekoitettiin makaroniin ja päälle sai laittaa ketsuppia.
Lapsena tykkäsin siitä, aikuisena en ollenkaan.

Nyt näin lööppilehdessä reseptin missä puhutaan tästä ruoasta ja siinä siihen tulee yksi purkki tomaattipyrettä! Ja oreganoa sekä valkosipulia! Tuosta tykkäisin kyllä.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/201806052200990666

Miten teidän perheessä tehtiin tuo ruoka? Teetkö sitä nyt aikuisena ja jos niin miten?

Mun lapsuudessa se oli itse tehty uunissa tai kaupan valmisruoka. Ei ollut sitä mössöä. Laitoin ketsuppia päälle tietysti. Tykkään sitä vieläkin.

Mä olen tehnyt sitä mössöä koska se on helpompaa ja nopeata. En käytä lihaliemikuutiota. Kuullutkaan tuosta tavasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei meillä ollut moista ruokaa.

Oli spagettia ja kastiketta jossa joukossa tomaattipyreetä tai sit ei. Ja sit oli makaronilaatikko. Tai joskus tehtiin makaronipataa missä jauhelihan ja makaronin lisäksi keittovihanneksia (kukkakaali, porkkana, herneet) ja tomaattimurskaa ja kermaa tai tuorejuustoa, se kulki kai italianpadan nimellä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Meillä syötiin usein makaroonia perunan lisukkeena ja jauheliha oli kastikkeessa...sitten syötiin usein makaroonilaatikkoa tai spagettia ja kastiketta...mutta ei meillä tehty sen kummemmin mitään mössöjä.

Meillä se tehtiin aina niin että jauheliha ja sipuli ruskistettiin. Mausteeksi lihaliemikuutio. Makaroni keitettiin. Jauhelihasipuli sekoitettiin makaroniin ja päälle sai laittaa ketsuppia.
Lapsena tykkäsin siitä, aikuisena en ollenkaan.

Nyt näin lööppilehdessä reseptin missä puhutaan tästä ruoasta ja siinä siihen tulee yksi purkki tomaattipyrettä! Ja oreganoa sekä valkosipulia! Tuosta tykkäisin kyllä.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/201806052200990666

Miten teidän perheessä tehtiin tuo ruoka? Teetkö sitä nyt aikuisena ja jos niin miten?

Ruskista ensin sipuli ja jauheliha. makaroninkeitinveteen se lihaliemikuutio eikä jauhelihaan.
lisäksi ruokaan kuuluu herne-maissi-paprika seos.
joskus tomaattipyre joskus ei, pelkkä ketsuppikin rittää.

Ruskista ensin sipuli ja jauheliha. makaroninkeitinveteen se lihaliemikuutio eikä jauhelihaan.
lisäksi ruokaan kuuluu herne-maissi-paprika seos.
joskus tomaattipyre joskus ei, pelkkä ketsuppikin rittää.
Eikun ei maissia ikinä mihinkään, koska se sisältää koisamyrkyn, jonka se maissi itse tuottaa. Eikä liemivalmisteita tarvitse, kun on kunnolliset ainekset. Niillä saadaan ihminen syömään enemmän kuin tarvis - lisäävät mahahappokjen eritystä ja siksi ovat olleet niin hyviä myynninedistäjiä kaikkialla. Pansuolassa lysiinihydrokloridi ja glutamaattia on myös hiivauute. Mkuaistimus tapahtuu aivoissa ja tuo muuttaa sen toimintaa.

Tuolla ohjeella teen joskus todella harvoin ja ilman ketsuppia. liemikuutio vaan jää laittamatta keitinveteen.(y)

Jauheliha ja sipuli ruskistettiin ja maustettiin ja lisättiin suolavedessä keitettyjen makaronien joukkoon. Sinne lisättiin reilusti ketsuppia ja skoitettiin ja annettiin vetäytyä hetken.

Väriä oli oranssin punertavaa.

Yhteistyössä