Mitä meiltä free bleeding metodista missä ei käytetä kuukautissiteitä, tamponeita tms?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sinänsä kyllä ihmetyttää, miten hysteerisesti ihmiset näköjään asiaan suhtautuvat. Vapaavuotoa harrastaneet ja siitä netissä kuvien kera kokemuksia jakaneet ovat näköjään saaneet melkoisesti todella aggressiivista palautetta. Ja monet asiasta kertoneet kuvat juttujen mukaan poistettu esim. instasta.
Eli joo, näköjään ihan hyvä, että jotkut jaksavat asian eteen töitä tehdä, kun näyttää tulevan tarpeeseen.
Ilmeisesti kuukautiset ovat aivan yhtä järkyttävä asia kuin se, että tytöt myös kakkaa ja pieree.
Kun hetken miettii, niin huomaa miten naisen elämään liittyy hirvittävä määrä häpeää täysin luonnollisista asioista. Pahinta tässä on se, että naiset ovat tainneet tehdä tämän pääasiassa itse itselleen.
Ehkä näistä asioista on aika tehdä epätabuja.

Ilmeisesti kuukautiset ovat aivan yhtä järkyttävä asia kuin se, että tytöt myös kakkaa ja pieree.
Kun hetken miettii, niin huomaa miten naisen elämään liittyy hirvittävä määrä häpeää täysin luonnollisista asioista. Pahinta tässä on se, että naiset ovat tainneet tehdä tämän pääasiassa itse itselleen.
Ehkä näistä asioista on aika tehdä epätabuja.
No kuukautisten osalta paine on kyllä (aikoinaan) tullut vahvasti ulkoapäin. Kuukautisten aikana monessa kulttuurissa naista on pidetty saastaisena ja hänet on eristetty jonnekin latoon murjottamaan. On selvää, että tällöin oppii ajattelemaan kuukautisissa olevan jotain hävettävää.
Ja niin uskomatonta kuin se onkin, yhä nykypäivänäkin löytyy jopa suomestakin miehiä, jotka eivät kehtaa ostaa tamppooneja tai siteitä.
Itse olen pojillekin jo ihan pienestä pitäen kertonut kuukautisista, että oppivat pitämään arkisena asiana, eikä varsinkaan tule sitten teini-ikäisenä asialle naureskeltua.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei tuosta tulis yhtään mitään, jos on runsaat vuodot.
Niukkavuotoisella taas ei ole mitään syytä vatkata lantiotaan, koska paperilla pyyhkäisy riittää.
Ainakin noissa free bleedin jutuissa, mitä luin, niin tarkoitus ei edes ole niin tarkasti saada sitä vuotoa "kuriin", vaan saa vähän tullakin läikkiä.

Ja kuten sanoin, jonain yksittäisenä prokkiksena hyvä juttu (esim kun Kiran Kandhi juoksi maratonin ilman suojaa), mutta ei kyllä joka kuukausi jaksaisi pestä veristä pyykkiä.

... ja voi olla, että aika pian loppuisi kutsut kavereiden luokse kylään, kun pari kertaa jättäisi valkoiselle kangassohvalle veritahrat :D

No kuukautisten osalta paine on kyllä (aikoinaan) tullut vahvasti ulkoapäin. Kuukautisten aikana monessa kulttuurissa naista on pidetty saastaisena ja hänet on eristetty jonnekin latoon murjottamaan. On selvää, että tällöin oppii ajattelemaan kuukautisissa olevan jotain hävettävää.
Ja niin uskomatonta kuin se onkin, yhä nykypäivänäkin löytyy jopa suomestakin miehiä, jotka eivät kehtaa ostaa tamppooneja tai siteitä.
Itse olen pojillekin jo ihan pienestä pitäen kertonut kuukautisista, että oppivat pitämään arkisena asiana, eikä varsinkaan tule sitten teini-ikäisenä asialle naureskeltua.
Tarkoitin siis sitä, että äidit ruokkivat häpeää tyttärilleen ja tyttäret omille tyttärilleen. Eli siis naiset ovat itse ruokkineet häpeäänsä vuosista seuraaviin.

Ja kyllä, samoin on oma ala- aste ikäinen poikani hyvin tietoinen kuukautisista, kuten myös kaikista mahdollisista muista eritteistä:ROFLMAO:

vierailijasg
Sitten mennään tuhrien pitkin poikin kun istutaan niillä menkkatahraisilla housuilla joka paikassa. Etovaa ja muiden sitten pitäisi tuollaista sietää. Taas näitä oma napa tärkein ihmisiä joiden pitää saada olla ah niin erilaisia eikä vitunkaan väliä vaikka aiheutetaan haittaa muille.

Ainakin noissa free bleedin jutuissa, mitä luin, niin tarkoitus ei edes ole niin tarkasti saada sitä vuotoa "kuriin", vaan saa vähän tullakin läikkiä.

Ja kuten sanoin, jonain yksittäisenä prokkiksena hyvä juttu (esim kun Kiran Kandhi juoksi maratonin ilman suojaa), mutta ei kyllä joka kuukausi jaksaisi pestä veristä pyykkiä.

... ja voi olla, että aika pian loppuisi kutsut kavereiden luokse kylään, kun pari kertaa jättäisi valkoiselle kangassohvalle veritahrat :D
Ei kyllä paljon kehtais ihmisten ilmoilla kulkea, kuitenkin sais aina varoa veriläikkiä millon omilla vaatteilla tai muiden huonekaluillao_O...jos siis olis runsaammat vuodot.

vierailija
Kuka palstan rouvista rupeaa esitaistelijaksi kuukautisiin liittyvän häpeän poistamiseksi? Kuka lupaa jättää siteen pois töissä ja käy vessassa ruikkimassa veret ja antaa tulla tahrojakin housuihin ja tuoleihin, ja myös kertoo työkavereille tästä luonnollisesta asiasta.

Kuka palstan rouvista rupeaa esitaistelijaksi kuukautisiin liittyvän häpeän poistamiseksi? Kuka lupaa jättää siteen pois töissä ja käy vessassa ruikkimassa veret ja antaa tulla tahrojakin housuihin ja tuoleihin, ja myös kertoo työkavereille tästä luonnollisesta asiasta.
Yök, sinähän voisit tehdä niin tai ehdottaa vaimollesi.

Jotenkin miehen logiikka sanoo, että pikkupökät on helpompi suojata kuin sänky, sohva ja matot?
Veri on kumminkin melko hankalaa pestävää.

Olen melko varma, että kuukautissuojan on keksinyt se mies jonka vaimo ensimmäisenä käski miehensä pesemään pyykkiä.

vierailija
Eipä ole ikinä tullut mieleeni että kuukautisia pitäisi hävetä, mutta ei myöskään että niitä pitäisi esitellä. :rolleyes: Ja sotkea tahalleen vaatteensa ja ympäristönsä kun ei vaan viitsi käyttää siteitä. :eek:

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä