Voisinkohan mäkin liittyä tänne teidän sekaan, vaikkei mun tilanne taida olla ihan tyypillinen?
Samaistun kuitenkin tähän porukkaan ja käyn säännöllisesti täällä lueskelemassa.
Mä olen kohta 26 vuotta ja mies 28. Aloitettiin yritys viime vuoden elokuussa, eli nyt on päättymässä yk 8. Sitä ennen olin vauvakuumeillut jo pitkään. Tähän kahdeksaan yrityskiertoon mahtuu kolme varhaista keskenmenoa, joista viimeisin oli viime kierrossa kun kuukautiset alkoi 2 viikkoa myöhässä noin rv 5+jotain. Nää kaikki keskenmenot on olleet ns. kemiallisia, eli niitä ei oo ehditty toteamaan ultrassa, kuukautiset on alkanut joka kerta myöhässä ja plussia olen saanut testeihin. Oon joka kerta osannut arvata että kaikki ei oo hyvin siitä, että plussat ei oo kunnolla vahvistuneet. Väitän että näiden lisäksi kiinnittymisyrityksiäkin on oireiden perusteella ollut.
Ihme kyllä meidän lähete lapsettomuustutkimuksiin meni läpi, liekö johtuu nyt meneillään olevasta HUS:n tutkimuksesta toistuvista keskenmenoista. Pohdin siis olisko se edesauttanut sitä että meidätkin otettiin tutkimuksen takia jo sisään.
Ehdin jo käydä yksityisellä kohdun ultrassa, kaikki muu oli kunnossa ja veriarvotkin on ok, mutta mulla on kohdussa hyvin matala septum, eli ikäänkuin pientä väliseinää yläosassa. Lääkäri pohti johtuisko keskenmenot siitä että alkiot tarraa siihen, ja verenkierto ei riitä.
No tulipahan sepustus