Nännilävistys ja imetys

Moikka.
Tuli yhtäkkiä mieleen sellainen pulma, että haittaako nännilävistys imetystä? Siis kun, tottakai mä otan itse korun pois, mutta tuleeko siitä lävistysreiästä jotain ongelmaa? Jäi hämää, että entä jos se "putki" mistä tulee maitoa, on mennyt umpeen lävistyksen takia, niin mistä se maito sitten tulisi? Pitääkö se jotenkin puhkaista ennen synnytystä? En ole ajatellut sitä koskaan aikaisemmin ja nyt se tuntuu tosi naurettavalta ongelmalta =)
 
miina
no problem! ei mene "maitoreiät" umpeen ja voit imettää. Korua ei kannata pitää lainkaan imetyksen aikana, kun se on kyllä jonkinlainen infektioportti, vaikkakaan ei suuri sellainen.
 
Lammas
Jos sulla ei vielä ole tuota lävistystä vaan olet vasta laittamassa niin laitata mieluummin sitten, kun on imetys loppunut ettei tarvi turhaan tuota infektioriskiä ajatella.
 
Jostain muistelen lukeneeni että lävistys kannattaisi ottaa pois rv 35-36 jälkeen, että nänni ehtii olla ilman lävistystä vähintään pari viikkoa ennen synnytystä, että se lävistyskohta jotenkin puhdistuu.
 
giletti
Lävistys on tukkinut tiehyen tai pari, mutta onneksi niitä on monta. Laskin joskus itseltäni ainakin 12 kpl lävistämättömästä nännistä ja muutaman vähemmän lävistetystä.

Pumppasin siis ja maitoa tuli niin hurjana suihkuna, että ne tosiaan pystyi laskemaan. Hassuinta oli, että kun imetyksen loputtua kuukauden parin päästä huvikseni kokeilin läviostyskorua, se meni läpi eli lävistysreikä ei ollut umpeutunut vaikka koru oli poissa yli vuoden.
 
Niin, siis on itselläni ollut toi läväri jo pari vuotta ja kun yksi lapsi on jo kehissä, niin en ollut ajatellut kovin nopeasti uutta saada. Tilanne kuitenkin muuttui ja nyt sitten tajusinkin lävistyksen, että mitä mä sen kanssa teen :) Mutta hyvä juttu ettei tarvi mitään suuria operaatioita tehdä imetyksen takia, heh :D
 
tiuski
Itselläni oli nännilävistys aikoinaan parisen vuotta. Koru oli ollut pois jo ainakin vuoden päivät ennen kuin aloin odottamaan esikoista. Imetys toki onnistui, mutta lävistetty rinta ei pitänyt maitoa lainkaan. Ja sitä tosiaankin tuli suihkuamalla.. Tulehduksia oli myöskin useita.
Nyt toista odottaessa näyttää alkavan vuotamaan jo nyt maitoa, vaikka viikkoja ei ole kuin 23.. Epätoivossa olen miettinyt kaikki mahdolliset keinot miten saan tukittua nuo prkl reiät. Jos tulee samanlainen painajainen, niin taitaa imetys jäädä tällä kertaa väliin.
 
"johannamama"
Asiasta on juu kaksijakoista mielipidettä ja tekstiä netti pullollaan. Itseäni on peloteltu sillä että kun on nännilävistykset pysty ja vaakasuuntaan niin tiehyet olisi niin arpeutuneet ettei imetys ole mahdollista. Sanottu myös että rinnat keräävät maitoa ja tiehyet pitää avata neulalla jotta maito kulkee.
Toivon tosiaan että tämä olisi vain urbaani legenda että näin ei tosiaankaan tapahdu.

Tekstinne hienman toi lohtua etten olekkaan täysin mahdoton tapaus =)
 

Yhteistyössä