Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@nyuu, ymmärrän, että kaipaat omanikäistä seuraa. @Ramiina, on sentään meitä muita nuorempi :). Mutta varmaan lapsen synnyttyä ei enää paina, miten lapsi on saanut alkunsa?

@Aallotar19, olen syvästi pahoillani menetyksestänne. Itsellä myöhäisin keskenmeno oli viikolla 9+, joten en osaa samaistua tuskaan, jonka noin ison vauvan menetys teettää. Selvyyden vuoksi merkkasin teille, että yritätte eka lasta, vaikka tavallaan toista? Ensimmäinen on enkelinä jossakin <3.

Sain negan raskaustestiin :) Jee, nyt vaan kuukautisia odottamaan!
 
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)
@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito
@nyuu, 23-vuotta, esikoista yritetään, yritys alkanu 6/2016 ja takana 3x ivf/icsi, yksi lahjiskierros ja toinen kierros alkaa nyt!
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), lahja-alkiot, 1. lapsi

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019
@Plusyks, 1. lapsi
Kiitos! Laitathan minulle kuitenkin maininnan myos niista toisista IVF- hoidoista (ks edellinen viestini, siina on toivomani sanamuoto, tai ks IVF-ketjusta); en halua antaa kuvaa, etta minulla on meneillaan vasta 2. IVF. Kiitos! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Kiitos tervetuloa-toivotuksista ja myötätunnosta menetyksestämme.
@kirsillevauva mulle voi laittaa yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
Joku kysyi missä ollaan hoidossa. Oltiin Felicitaksessa ja siellä tehtiin tämä viimeviikkoinen lahja-alkion siirto.
Mulla on vielä viikko piinailua. Ja se on todellakin piinailua, te kyllä tiedätte miltä se tuntuu . Jokainen tuntemus jossain päin kroppaa tulkitsen raskausoireeksi tai menkkaoireeksi.
@Plusyks oliko sulla pahoinvointeja ennen kun plussasit? Mulla hajut ottaa nenään tosi herkästi ja etoo koko ajan. Voihan nämä olla lugesteronien vaikutusta, mutta sitä vaan toivoo plussaa.
 
Me saatiin luovuttajalta 8 solua jotka icsattu, huomenna kuullaan lisää miten ne on lähteneet hedelmöittymään.

Menkkakipuja tulossa vaikka kp 24 menossa (ekasta kunnon keskenmenovuodosta laskettuna). Ei hyvä. Jos kierrot on tosi lyhyitä menee homma hankalaksi ja siirto siirtyy reissun takia kesäkuulle :(
 
Me saatiin luovuttajalta 8 solua jotka icsattu, huomenna kuullaan lisää miten ne on lähteneet hedelmöittymään.

Menkkakipuja tulossa vaikka kp 24 menossa (ekasta kunnon keskenmenovuodosta laskettuna). Ei hyvä. Jos kierrot on tosi lyhyitä menee homma hankalaksi ja siirto siirtyy reissun takia kesäkuulle :(
Varpaat ja sormet ristiin, että hedelmöittyminen etenee mallikkaasti.
 
Kaikki 8 oli hedelmöittynyt <3

Muuuuuutta koskaan ei voi olla kaikki hyvin. Nyt siittiöiden laadussa oli ollut aika iso romahdus. Liikkuvuus oli ollut viimeksi 69%, nyt vain 19%! Kuulemma vasta kolmantena päivänä näkee että onko siittiöissä ollut miten pahaa vikaa :unsure: jännitys jatkuu siis ja jos maanantaina alkioiden määrä on romahtanut niin voipi olla että lahja-alkioihin käy meidän tie.
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)
@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa)
@nyuu, 23-vuotta, esikoista yritetään, yritys alkanu 6/2016 ja takana 3x ivf/icsi, yksi lahjiskierros ja toinen kierros alkaa nyt!
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/12. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF.
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu Toivotaan, että jaksavat kasvaa! Hyvä määrä ainakin hedelmöittyneitä. :)

Täällä käytiin eilen psykologin juttusilla. Jotenkin etukäteen pelkäsin, et siel tentattais kaikki mahdollinen, mutta se olikin ihan sellainen leppoisa keskustelutuokio. Sinänsä meille ei kummallekaan ole tää lahjasoluhoito mikään erityisen big deal, joten ollaan varmaan sieltä helpoimmasta päästä asiakkaina näin niin kun mentaalisella tasolla. Tietysti sitä toivoi, että omilla soluilla olis onnistunut, mut aina ei asiat mee niin kuin toivois. Jono on kuulemma pääsääntöisesti se puoli vuotta, joten odottelisin, et ens syksynä tai ehkä jopa loppukesästä saatettais hoitoihin päästä. :)
 
@nyuu Toivotaan, että jaksavat kasvaa! Hyvä määrä ainakin hedelmöittyneitä. :)

Täällä käytiin eilen psykologin juttusilla. Jotenkin etukäteen pelkäsin, et siel tentattais kaikki mahdollinen, mutta se olikin ihan sellainen leppoisa keskustelutuokio. Sinänsä meille ei kummallekaan ole tää lahjasoluhoito mikään erityisen big deal, joten ollaan varmaan sieltä helpoimmasta päästä asiakkaina näin niin kun mentaalisella tasolla. Tietysti sitä toivoi, että omilla soluilla olis onnistunut, mut aina ei asiat mee niin kuin toivois. Jono on kuulemma pääsääntöisesti se puoli vuotta, joten odottelisin, et ens syksynä tai ehkä jopa loppukesästä saatettais hoitoihin päästä. :)
Haluatko, että lisään sut listalle? Ilmoita, mitä tietoja laitan.
 
@Seesam78 kiva, että psykologikäynti oli teillä positiivinen. Tälläkin palstalla on kuultu niistä huonommanpuoleisista psykologikäynneistäkin.
Mua oikeestaan vähän harmittaa, että meillä Tallinnassa ei vaadita psykologikäyntiä. En oikeestaan edes koe sitä tarvitsevani, kun olen asiaa niin paljon jo päässäni pyöritellyt. Mutta olis tavallaan ihan "kiva" käydä juttelemassa. Voihan sitä toki mennä ihan oma-aloitteisestikin, mutta tuskin saan aikaiseksi.:)
 
Kiitos tervetuloa-toivotuksista ja myötätunnosta menetyksestämme.
@kirsillevauva mulle voi laittaa yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
Joku kysyi missä ollaan hoidossa. Oltiin Felicitaksessa ja siellä tehtiin tämä viimeviikkoinen lahja-alkion siirto.
Mulla on vielä viikko piinailua. Ja se on todellakin piinailua, te kyllä tiedätte miltä se tuntuu . Jokainen tuntemus jossain päin kroppaa tulkitsen raskausoireeksi tai menkkaoireeksi.
@Plusyks oliko sulla pahoinvointeja ennen kun plussasit? Mulla hajut ottaa nenään tosi herkästi ja etoo koko ajan. Voihan nämä olla lugesteronien vaikutusta, mutta sitä vaan toivoo plussaa.
Mulla ei ole vielä ollut pahoinvointia. Ennen plussaa oli rinnat arat, mutta tulkitsin sen gonapeptylin sivuvaikutukseksi. Tosin näyttää olevan raskausoire, sillä edelleen rinnat arat ja entisestään turvonneemmat. Toinen oire jo ennen plussaa oli nälkä tai pikemminkin tarve syödä usein. Sittenhän mulla alkoi se aivastelu/nenän vuotaminen heti siirron jälkeen - en tiedä oliko flunssa vai raskautumiseen liittyvä reaktio. Tein plussan pp10. Pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä (y)(y)!
 
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)
@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa)
@nyuu, 23-vuotta, esikoista yritetään, yritys alkanu 6/2016 ja takana 3x ivf/icsi, yksi lahjiskierros ja toinen kierros alkaa nyt!
Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019
@Plusyks, 1. lapsi
@kirsillevauva Seuraavan kerran kun päivität, voit laittaa mulle 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF.

@nyuu Voimia ja toivon että huominen tuo teille hyviä uutisia!
 
Kiitos <3 sanoinkin kaverille kun juteltiin et oon jo niin turta, etten mä oikeastaan tunne nyt mitään tähän asiaan liittyen... jos menee mönkään niin sit lahja-alkioihin vaan. Jos menee hyvin ni ihana juttu, mut kokoajan taustalla kummittelee pelko et ei kiinnity tai menee taas kesken...

@Seesam78 ihana kuulla et teillä psykologikäynti oli hyvä ja antoisa <3 meillä oli vähän kurjempi kokemus, ja mietinkin pitäskö vaan uudelleen käydä et sais purettua asioita paremmin.
 
Voisitteko taas ihanaiset neuvoa: lähdemme siis viikonpäästä Viroon hoitoon, toivottavasti saadaan sitten alkio matkaan mukaan.

Neuvoisitteko mitä lääkkeitä on odotettavissa? Aloitin siis estrogeenit kiertopäivä 2. Ja valmiina on mulla jo progesteronia, joita apteekkari huonolla englannilla mutta erittäin selkeällä elekielellä;) kertoi käytettävän alakautta. Mutta paketissa lukee kuitenki mielestäni että suunkautta otettavaksi. Näyttää kyllä minusta niiltä emättimeen laitettavilta, mitta ota nyt siitä selvää. Ehdin kyllä varmistaa vielä asian lääkäriltä.

Mutta neuvoisitteko, tuleeko tällaiseen hoitokiertoon vielä jotain lääkkeitä? Otetaanko jotain siirron jälkeen? Siis kyllähän se lääkäri tietty kertoo, mutta olis helpompi jotenkin, jos edes jollain tasolla tietäis, mitä olis ehkä odotettavissa, kun on kuitenkin itse niin jännittynyt siinä tilanteessa, että voi mennä osa neuvoista ohi.

@nyuu toivotaan parasta maanantaille. Jotenkin osaan samaistua kokomukseen, että on vaan turta. Vaikka ei mulla samanlaisia menetyksiä ole taustalla kuin sulla. Kai se on jonkinlainen puolustusreaktio, että ei uskalla tuntea ja toivoa mitään, kun sitten voisi pettyä. Me kuitenkin täällä palstalla pidetään peukkuja sulle näihin alkioihin. Ja jos sit ei onnistuisi tällä kertaa, niin lahja-alkiohoidot on käsittääkseni aika paljon halvempia kuin lahjasoluhoidot, olenkohan oikeassa? Minä sain ainakin sellaista käsitystä kun omalta osaltani asiaa pohdiskelin.
 

Yhteistyössä