Moikka! Mä liityn kans keskusteluun. Meillä on sellanen tilanne, että jätin e-pillerit pois elokuussa ja sen jälkeen menkat alkoi noin suurin piirtein silloin kun pitikin, mutta kestivät vain just ja just 2 päivää. Nyt syksyn ajan oon laittanu kiertoa ylös, niin se vaihtelee 22pv-35 pv eli hirveästi ja menkat kestää aina 2pv. Ennen mulla on ollut pitkään kestävät ja hyvin runsaat ja tuskallisen kipeet menkat ja pitkä kierto, mutta 2v sitten multa poistettiin kohdun polyyppeja ja aloitin uudelleen e-pillerit. En siis tiedä mistä kaikesta tämä muuttunut kierto johtuu.
No, ovulaatiotestejä oon tehnyt ja en ole löytänyt sitä kertaakaan syksyllä, enkä tiedä onko niitä aiemminkaan elämässä koskaan ollut. Pari kk sitten hakeuduin yksityiselle gynelle ja hän tutki mun munasarjat, kohdun yms. Mitään ongelmallista ei löytynyt. Kävin myös progesteroni-arvot mittauttamassa, en ovuloinut. Mulle aloitettiin Letrazol kp 3-7, minkä jälkeen ultrattiin kp 12 ja kp 14, molemmissa munasarjoissa oli kasvaneita follikkeleja (minkä vuoksi tuo toinen ultra tehtiin pari päivää myöhemmin), mutta niiden kasvu alkoi hidastua ja gyne sanoi, että tikuta ovis vielä 5 päivää, mutta voi olla ettei tuo Letrazol saanut haluttua vaikutusta ja saan päättää syönkö sitä uudelleen. Seuraava vaihe olisi tutkimukset, joissa myös mies tulisi mukaan ja sitten piikitettäisiiin jotain muhun, maksaa kuulemma yksityisellä yhdessä kierrossa "joitakin satoja mutta alle tonnin", tuo koko sessio siis yhteensä tutkimuksineen ja piikkeineen.
Pyysin myös lähetettä lapsettomuuspolille, koska mulla ei ole varaa maksaa pitkiä hoitoja yksityisellä. Gyne sanoi, että voi tehdä lähetteen, mutta meitä tuskin otetaan sinne asiakkaaksi, kun ollaan vasta 5kk yritetty.
Kysynkin nyt teiltä, että jos tilanne on se, että jostain toistaseksi tuntemattomasta syystä mä en ovuloi, eikä 1tbl/päivä Letroja kp 3-7 auttanut ovuloinnissa, onko järkeä syödä toinen kierron alkupuoli samaa lääkettä samalla annoksella? Koska lääkäri myös käski varata taas uuden kontrolliultran siinä tapauksessa että syön letroja, koska mulla lähti kasvamaan useita follikkeleja molemmissa munasarjoissa ja siksi riski siihen monisikiömitälie on mun kohdalla suuri. En siis viittisi käyttää rahaa taas ultraan, jos Letrojen uusintakierros ei ole järkevä vaihtoehto mun kohdalla. Ennemmin lähden tuohon piikitysruljanssiin ja maksan sen tonnin siitä, jos sillä on paremmat onnistumismahdollisuudet.
Onko muita joilla Letrojen syönti ei tuottanut ovulaatiota ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla olisi tuottanut?