Vihreiden entinen kansanedustaja: massamaahanmuutto on täydellistä typeryyttä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
joulukuu 21, 2018 17:00
Eero Paloheimo vihreistä: massamuuton puolustaminen oli täydellistä typeryyttä

Politiikka
Vihreiden entinen kansanedustaja (1987-1995), puurakentamisen emeritusprofessori Eero Paloheimo kritisoiSuomen Uutisten haastattelussavoimakkaasti omaa entistä puoluettaan vihreitä. Haastattelu liittyy Paloheimon uutuuskirjaanKiinalainen juttu, jonkaSuomen Uutiset esitteli aiemmin.

Paloheimo jätti vihreät vuoden 2011 jytkyvaaleja edeltävänä aikana. Silloin vihreät julisti, että heidän tärkein tehtävänsä on saada paljon ulkomaalaisia Suomeen.

– Mun mielestä se oli niin päätöntä ja kaikenkaikkiaan älytöntä ja moraalitonta politiikkaa, et mä tykkäsin että hoitakaa hommat, Paloheimo sanoi haastattelussa.

Paloheimo on aiemminkin todennut, että hänen lähdölleen vihreistä on kolme syytä: monikulttuuri, Afrikan talouteen ja kehitysapuun liittyvät syyt, sekä massamaahanmuutto kehitysmaista Eurooppaan.

– Tämä niin sanottu monikulttuuri on todellisuudessa monokulttuuria: maailman tylsistymistä ja samankaltaistumista, Paloheimo sanoi.

Massamuutto on haitallista Afrikallekin
Jos maahanmuutto on ongelma meille, Paloheimo näkee myös maastamuuton ongelmaksi lähtömaissa. Vuosikymmen sitten Afrikasta kirjankin (Tämä on Afrikka, WSOY 2007) kirjoittanut Paloheimo katsoo tietävänsä, mistä puhuu.

– Sieltähän lähtee Eurooppaan se porukka jota kaikkein eniten tarvittaisiin Afrikassa. Kaikkein aloitekykyisin ja rohkein ja ennakkoluulottomin porukka lähtee pois ja jättää ne sinne hoitelemaan ongelmiaan.

Se on siis Afrikan näkökulmasta haitallista aivovientiä?

– Ehdottomasti. Se on Afrikan näkökulmasta täysin virheellinen ratkaisu.

Paloheimo ei kannata perinteistä kehitysavun mallia, mutta vaatii viemään apua Afrikkaan paikan päälle, jotta asiat edistyvät Afrikassa – sen sijaan että autettaisiin pientä osaa afrikkalaisista, jotka tulevat Eurooppaan.

Väestönkasvu pitää mitoittaa ympäristön kantokyvyn mukaan
Kolmas syy, joka sai Paloheimon jättämään vihreät, on puhtaasti ympäristönsuojeluun liittyvä asia. Paloheimon mukaan koko massamuutto maailmassa on ”mitä suurimmassa määrin sitä, että käytetään loppuun ympäristö jossakin alueella, ja sitten kun siitä on tullut siitä metsästä aavikkoa ja siellä ei enää pystytä elättämään itseään, niin sitten lähdetään tuhoamaan seuraavaa paikka”.

– Ei se vetele. Täytyy lähteä siitä, että se paikka missä asutaan, se pitää hoitaa, ja väestönkasvu pitää määritellä sen mukaan, Paloheimo toteaa.

– Koko tää massamuuton puolustaminen silloin oli mun mielestäni vihreiltä täydellistä typeryyttä.

Monet perussuomalaiset ovat kiinnittäneet huomiota myös siihen, ettei massamuutto matalan hiilijalanjäljen maista pohjoisen korkean hiilijalanjäljen maihin voi olla kovin ympäristöystävällistä. Paloheimo ei vielä vuonna 2011 pohtinut asioita tästä näkökulmasta, mutta havahtui siihen myöhemmin.

– Tää on semmonen asia, jonka esimerkiksi ystäväni Pentti Linkola on tuonut esiin vahvasti. Ja mä oon sitä sitten ajatellut – siihen on kyllä perustelut, Paloheimo myöntää.

SUOMEN UUTISET
 
vierailija
Olen ennen äänestänyt vihreitä ja kannatan omaehtoista maahanmuuttoa, mutta en maahan muuttoon kannustamista. Haluan kotimaisten kielten aseman säilyvän esimerkiksi yliopistoissa. Heräsin asiaan nurinkurisesti tehdessäni opintoihin liittyviä töitäni englannin kielellä.
 
vierailija
"Paloheimon mukaan koko massamuutto maailmassa on ”mitä suurimmassa määrin sitä, että käytetään loppuun ympäristö jossakin alueella, ja sitten kun siitä on tullut siitä metsästä aavikkoa ja siellä ei enää pystytä elättämään itseään, niin sitten lähdetään tuhoamaan seuraavaa paikka”."

(y)
 
vierailija
Vihreät ovat kylläkin kaikista vähiten itsekkäitä. He nimenomaan ajattelevat meidän kaikkien parasta, ja he myös tietävät mikä meille on parasta. Vain rasistit eivät tätä ymmärrä.
 
vierailija
Ei voi ottaa tosissaan näin huonosti kirjoittavaa. Sorry. En ymmärtänyt mitä yritit sanoa.
– Sieltähän lähtee Eurooppaan se porukka jota kaikkein eniten tarvittaisiin Afrikassa. Kaikkein aloitekykyisin ja rohkein ja ennakkoluulottomin porukka lähtee pois ja jättää ne sinne hoitelemaan ongelmiaan.


allekirjoitatko tuon? tai allekirjoittaako ap?
 
vierailija
Mä uskon että isoin osa vihreistä kyllä tajuaa ja ymäärtää maahanmuuton ongelmat. Kyse ei ole niinkään idiotismista, vaan aatteesta. Etnistä värinää halutaan hinnalla millä hyvänsä.
 
vierailija
– Sieltähän lähtee Eurooppaan se porukka jota kaikkein eniten tarvittaisiin Afrikassa. Kaikkein aloitekykyisin ja rohkein ja ennakkoluulottomin porukka lähtee pois ja jättää ne sinne hoitelemaan ongelmiaan.


allekirjoitatko tuon? tai allekirjoittaako ap?
Niin, eikö se ole itsekästä haalia kaikki tämä aivoaines:)D) tänne? Puolestani saisivat kaikki jäädä sinne, mutta minähän en ole vihreä.
 
vierailija
Vihreät ovat kylläkin kaikista vähiten itsekkäitä. He nimenomaan ajattelevat meidän kaikkien parasta, ja he myös tietävät mikä meille on parasta. Vain rasistit eivät tätä ymmärrä.
Onko epäitsekästä lähteä muutaman päivän lomalle Suomesta Japaniin ja saastuttaa enemmän kuin mitä autoilija koko vuoden aikana?
Näin siis toimii vihreiden kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto, joka kyllä puheissaan osaa paasata ilmastonmuutosta vastaan, mutta sitten itse toimillaana kiihdyttää sitä.
 
r0s
Jaaha. Ja jos meidän työmaille tunki vielä toissakesänä niitä "osaajia" niin nyt on pakko nostaa peukkua suomalaisille persiilläänistujille. Niiden kun ei sentäs tarvitse lounastauon jälkeen ottaa päivätorkkuja!
 
vierailija
Paloheimo oli ehdottomasti Vihreiden kärkeä. Se vaan piti kärki katkaista kun ympäristöpuolueesta muokattiin maailmanparannuspuolue. Eerolla on blogi, jossa on paljon viisaita ajatuksia monista asioista: http://www.eeropaloheimo.fi/mielipiteita/
Pitäisi lukea tuolta kaikki, koska on niin selkeää. Se dokumentti, onkohan siitä joku kooste tuolla, kun kävi Kiinassa? Tämän kirjan olen lukenut parikin kertaa:
http://www.eeropaloheimo.fi/kirjat/megaevoluutio/
Suosittelen kaikille, ilman ennakkoasenteita tai mitään politiikkaa.
 
vierailija
Ihmisillä on usein ajattelussaan paljon ristiriitoja. Jos kehitysmaista halpatuodaan kahvia tai hedelmiä tuontimaiden asukkaita riistäen, niin sitä paheksutaan. Jos kehitysmaista tuodaan teollisuusmaihin halpatyövoimaksi heidän ainoat tulevaisuudentoivonsa, jotka voisivat nostaa kotimaansa jaloilleen, niin eikö sitä pitäisi paheksua myös? En äänestä ainakaan Kokoomusta ja Vihreätkin on siinä rajoilla..
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
"Tampereen yliopiston valtio-opin professorin Tapio Raunion mukaan valtapuolueiden tavoitteena on, ettei maahanmuutosta käytäisi keskustelua ollenkaan.":censored::censored::censored::censored::censored:
Toivoisin jokaisen palstan suvakin lukevan tuon viestin ja miettimään ihan muutaman minuutin ajan lukemaansa.

Ehkä jollakin heistä jokin pieni järjen ääni sanoo, että jos sivistysvaltiossa ei saisi käydä keskustelua jostakin yhteiskunnallisesta asiasta niin jokin on vialla..
 

Yhteistyössä