Haaste tulevalle vuodelle. Kaikki mukaan!

vierailija
Mitähän muut kerrostalon asukkaat sanois, jos määkin alkaisin polttamaan paperit ja pahvit tuolla pihalla, saattais mummoilla mennä permanentit suoriks ja papparaisilla sikarit väärään kurkkuun:X3:
Täällä on onneks eri roskille eri roskikset, mutta kompostia ei käsittääkseni ole tai en ainakaan ole sellasta huomannut vielä.
Teet kompostinkin sinne pihalle. mieluiten niin että se on jonkun parvekkeen alla
 
Onko sulla parveke?

Jos, niin saahan sinnekin pienen kompostorin. Tavallisen tai vaikka matoversion.
On joo, mutta ihan mitättömän pieni..kesäsin siellä on (pieni)pyykkiteline ja sen lisäks sinne ei oikein muuta mahdu.
Mä alan kattelemaan tässä keväämmällä ittelleni parempaa asuntoa, sellasta missä olis oma sauna ja lasitettu parveke, minne voi kissankin päästää tepastelemaan...nykyinen parveke on sateellakin täysin hyödytön, vesi kastelee joka nurkan.
 
vierailija
On joo, mutta ihan mitättömän pieni..kesäsin siellä on (pieni)pyykkiteline ja sen lisäks sinne ei oikein muuta mahdu.
Mä alan kattelemaan tässä keväämmällä ittelleni parempaa asuntoa, sellasta missä olis oma sauna ja lasitettu parveke, minne voi kissankin päästää tepastelemaan...nykyinen parveke on sateellakin täysin hyödytön, vesi kastelee joka nurkan.
verkota parveke kissaturvalliseksi
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
verkota parveke kissaturvalliseksi
Ei tuota oikein voi mutta kyllä olen tuota asiaa harkinnut, hankala selittää, mutta nää parvekkeet on ihan aatamin ajalta täällä, naapurin ja mun välinen seinäkin on parvekkeella ylhäältä avoin ja toi on muutenkin ihan tosi oudon mallinen..mä alan kattelemaan parempaa asuntoa ja kattelen yksityistenkin ilmotuksia..eiköhän se jossain vaiheessa eteen tule niinkun tuli tämäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Ei tuota oikein voi mutta kyllä olen tuota asiaa harkinnut, hankala selittää, mutta nää parvekkeet on ihan aatamin ajalta täällä, naapurin ja mun välinen seinäkin on parvekkeella ylhäältä avoin ja toi on muutenkin ihan tosi oudon mallinen..mä alan kattelemaan parempaa asuntoa ja kattelen yksityistenkin ilmotuksia..eiköhän se jossain vaiheessa eteen tule niinkun tuli tämäkin.
Ok. (y) eiköhän joku sopiva löydy sinulle ja kisulle.
Harmi vaan kun aika monessa asuntoilmoituksessa on että ei lemmikkejä :(
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Meillä kun kompostoidaan ja paperit ja pahvit poltetaan ja metalit ja lasit kierrätetään niin lopulta käyttöroskiksessa on melkein pelkkää muovia.

Ensiksi kantaa sitä kotiin ja sit yrittää runnoa roskiin ja lopulta vielä maksaa jätemaksut. Älytöntä!
Muuten hyvä, mutta noiden papereiden ja pahvien poltto ei liene kovin ympäristöystävällistä. Mielummin kierrätykseen.
 
Ok. (y) eiköhän joku sopiva löydy sinulle ja kisulle.
Harmi vaan kun aika monessa asuntoilmoituksessa on että ei lemmikkejä :(
Niinpä, välillä tiukimpienkin vuokranantajien kanssa voi kyllä asiasta neuvotella...mutta toiset ovat tosi jyrkkiä ja sitten ihmettelevät kun kämpät ei mene vuokralle...tässä asunnossa oli tiukka ei tupakoinnille, mutta kyllä täällä oli tupakoitu aika rankasti eikä pelkästään tupakkaa vaan ihan jotain muutakin, hajusta päätellen.
 
Meillä kun kompostoidaan ja paperit ja pahvit poltetaan ja metalit ja lasit kierrätetään niin lopulta käyttöroskiksessa on melkein pelkkää muovia.

Ensiksi kantaa sitä kotiin ja sit yrittää runnoa roskiin ja lopulta vielä maksaa jätemaksut. Älytöntä!
Noita komposteja pitäisi saada markkinoitua kansalaisille paremmin. Jokaisen omakotitalon pihalla vähintään pitäisi olla ruokajätteille sopiva komposti. Mielummin myös rivitaloissa ja pienkerrostaloissa.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Elena777
vierailija
Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään, että onko niillä omilla valinnoilla yhtään mitään merkitystä, kun ziljardi-miljardi kiinalaista ja intialaista polttaa tien varressa muovijätteensä pois näkyviltä. Kun ne ziljardit ja miljardit kiinalaiset ostavat ensimmäisen autonsa, joka on romurämä ja saastuttaa kuin meillä saabi seitkyt' luvulla. Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään sitä, että kun kaupassa jättää sen muovipussin ostamatta, niin omasta elämästähän saa helposti tehtyä vaikeampaa, mutta pelastaako se maapallon.
 
vierailija
Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään, että onko niillä omilla valinnoilla yhtään mitään merkitystä, kun ziljardi-miljardi kiinalaista ja intialaista polttaa tien varressa muovijätteensä pois näkyviltä. Kun ne ziljardit ja miljardit kiinalaiset ostavat ensimmäisen autonsa, joka on romurämä ja saastuttaa kuin meillä saabi seitkyt' luvulla. Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään sitä, että kun kaupassa jättää sen muovipussin ostamatta, niin omasta elämästähän saa helposti tehtyä vaikeampaa, mutta pelastaako se maapallon.
Pienistä puroista syntyy suuri joki, nääs...
En mä nyt näe siinä esim.mitään elämääni vaikeuttavampaa asiaa jos nappaan jatkossa ostokseni kaupassa kangaskassiin tai reppuuni. Sama pakkaamisen vaikeushan siinä vain on.
Ne pienet valinnat on kuule tärkeitä, funtsipa sitä!
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
r0s
Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään, että onko niillä omilla valinnoilla yhtään mitään merkitystä, kun ziljardi-miljardi kiinalaista ja intialaista polttaa tien varressa muovijätteensä pois näkyviltä. Kun ne ziljardit ja miljardit kiinalaiset ostavat ensimmäisen autonsa, joka on romurämä ja saastuttaa kuin meillä saabi seitkyt' luvulla. Mä haastan jokaisen suomalaisen miettimään sitä, että kun kaupassa jättää sen muovipussin ostamatta, niin omasta elämästähän saa helposti tehtyä vaikeampaa, mutta pelastaako se maapallon.

Mä en puhu mitään maailman pelastamisesta vaan siitä, onko järkeä raahata tarpeetonta kotiin ja seuraavaksi maksaa siitä että joku nostaa sen roska-autoon ja vie pois.
 

Yhteistyössä