Profeetta Mohammedin kutsuminen pedofiiliksi ei kuulu sananvapauden piiriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä voit keksiä omia määritelmiäsi ihan miten sinua huvittaa mutta jospa kumminkin pitäydyttäisiin virallisemmissa termeissä.
https://yle.fi/uutiset/3-7682238
Mutt mitäs sä vastaisit muslimille, joka löis sulle faktat uskonnostaan pöytään ja sanoisi profeetta muhammedin todellakin tehneen sen kaiken mitä hänestä on kirjoitettu heidän omissa kirjoituksissaan?
Mitä sä luulet kuinka kävis kun väittäisit hänelle vastaan ja sanoisit ettei koraanissa puhuta muhammedista totta?

Mutt mitäs sä vastaisit muslimille, joka löis sulle faktat uskonnostaan pöytään ja sanoisi profeetta muhammedin todellakin tehneen sen kaiken mitä hänestä on kirjoitettu heidän omissa kirjoituksissaan?
Mitä sä luulet kuinka kävis kun väittäisit hänelle vastaan ja sanoisit ettei koraanissa puhuta muhammedista totta?
Missä mä olen niin sanonut?
En mä usko kaikkea Raamatustakaan todeksi, paitti vetten päällä kävelyn joka onnistuu minultakin joka talvi ja veden muuttamisen viiniksi, tosin minulla se kestää hieman kauemmin kuin Jessellä.

Mut mitäs Muhammed teki mitä ei olis keskiajalle ja sen jälkeenkin tehty yleisesti euroopassakin? Maailmassa ei keskiajalle asti vissiin muita ollutkaan kuin pedofiileja?

Tossa muuten maailmanlaajuinen suojaikärajakartta.
Lukuunottamatta muutamaa "pakko olla avioliitossa"- maata ei islaminuskoiset maat juurikaan eroa joukosta.
Age_of_consent

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent#/media/File:Age_of_Consent_-_Global.svg

Mut mitäs Muhammed teki mitä ei olis keskiajalle ja sen jälkeenkin tehty yleisesti euroopassakin? Maailmassa ei keskiajalle asti vissiin muita ollutkaan kuin pedofiileja?
Siinä on vaan se ero, että hän edustaa maailman miljoonia ihmisiä joista valtaosa uskoo hänen virheettömyyteensä profeettana.
Ne linkit mitä mä aiemmin tänä aamuna tähän keskusteluun laitoin tänne, paljastavat myös sen, että tuo mies neuvoi muitakin niinkuin hän teki...ei noita asioita voi vähätellä ja sanoa kuinka ne muutkin tekee niin...no muille pedareille se ei vaan ole uskonto, vaan sairaus ja mielisairaus mikä sitten onkaan.

Sä voit keksiä omia määritelmiäsi ihan miten sinua huvittaa mutta jospa kumminkin pitäydyttäisiin virallisemmissa termeissä.
https://yle.fi/uutiset/3-7682238

No voi vitsin pimpula minua. Näinhän se tietenkin on kuten tekstissä sanotaan:

"Se, että 60 prosenttia seksuaalisista hyväksikäyttötapauksista katsotaan muiden kuin pedofiilien tekemiksi, johtuu lähinnä siitä, että ollakseen pedofiili, tarvitsee diagnoosin sairaudesta."

Eli ei tietenkään Mosse ollut pedofiili, koska hänellä ei ollut lääkärin antamaa diagnoosia asiasta. Miten minä (tai me muut) ei nyt tajuttu tällaista asiaa tarkistaa. Menneinä aikoina pedofiilejä ei ollut ollenkaan, kun Bysantin menneessä valtakunnassa lääkärit eivät niitä diagnosoineet. Hupsu minä.

Otappa selvää koska nii tiedot on kirjoitettu..

Kyllä, parisataa vuotta Muhammedin jälkeen. Suullinen perimätieto oli kuitenkin ennen kirjapainotekniikan kehittymistä se tavallisin tapa välittää tietoa eteenpäin. Epätarkkuuksia ja tulkintoja matkalla syntyy, mutta ei se tee tiedosta kelvotonta. Edes Koraania ei kirjoitettu Muhammedin elinaikana - haluaisitko esittää muslimeille ettei siihen voi luottaa?
Sinun logiikallasi eivät esim. eurooppalaiset ole koskaan olleet kolonialisteja, mustat mussuttavat ihan turhasta. Vai onko jollakin näyttää kirjallisia todisteita (siis muuta kuin jälkeenpäin kirjattua suullista perimätietoa) afrikkalaisten maanomistuksista?

• Tykkää
Reactions: Elena777
En mä usko kaikkea Raamatustakaan todeksi, paitti vetten päällä kävelyn joka onnistuu minultakin joka talvi ja veden muuttamisen viiniksi, tosin minulla se kestää hieman kauemmin kuin Jessellä.
Mutta on 2 eri asiaa sanoa hartaasti raamattuun uskovalle kristitylle ettet usko raamattua kokonaan tai ollenkaan..koeta sanoa sama koraaniin kiihkeästi uskovalle muslimille.

Miksi Laestadiusta haukutaan? En siis ole kuullut.

Näh, mun mielestä haukkumisella ja syyllistämisellä ei saa mitään järkevää aikaan. Se siis on turhaa. Ja jokaikisen uskonnon historiasta löytyy asioita jotka eivät kestä päivänvaloa. Paras olisi keskittyä nykyhetken parantamiseen.
En ole lukenut ketjua vielä ollenkaan, mut voihan olla mahdollista, että ne lahkoihin kuuluvat itse "haukkuvat" Larsleeviä?

Ei tarvitse olla pedofiili "hyväksikäyttääkseen" lasta. Oleellista on oliko hän ensisijaisesti viehtynyt pienistä lapsista vai ei.
Hyväksikäyttö lainausmerkeissä koska sitä ei varmaankaan tunnettu mohammedin aikoihin.

Ymmärsinkö oikein, mielestäsi aikuinen, joka harrastaa seksiä lasten kanssa, ei välttämättä ole pedofiili, jos hän ei ensisijaisesti ole viehättynyt pienistä lapsista, vaan haluaa seksiä vähän kaikkien kanssa?

Ja mitä tulee lasten hyväksikäyttöön, niin vaikea nähdä, että se olisi ollut monessakaan yhteiskunnassa suotavaa, vaikkei sitä lailla ole ollut kiellettykkään. Toki aiemmin aloitettiin perhe- elämä nuorempina, mutta kyseessä oli kuitenkin sukukypsät ihmiset, ei lapset. Tähän varmasti liittyy myös alhainen eliniän odotus ym.

Ei kai se kiihkouskovaiselle ole mikään yllätys ettei "vääräuskoinen" usko koraaniin? Vai mitä ihmettä sinä selität?
Mitäs sä selität?
Aksu veti keskusteluun raamatun joten sanoin ettei ole sama asia sanoa kiihkokristitylle ettei raamattu ole kokonaan totta kuin sanoa sama vaikkapa kiihkomuslimille.
Kokeile vaikka.

Nykymaailmassa pitää saada kritisoida ja parodioida mitä tahansa. Se nyt vain ei kuulu vapaaseen yhteiskuntaan, että jotkut asiat ovat pyhiä. Voisihan sitä joku sanoa uskovansa joulupukkiinkin ja loukkaantua sitten verisesti kun joku tekee pukista pilkkaa.

Näissä pilkantekoasioissa on myös sellainen juttu, että sitä jaksetaan tehdä niin kauan kun loukkaantujia riittää. Jos muslimit viisveisaisivat pedofiilijutuista ja pilakuvista, niin ei niistä jaksettaisi edes vouhottaa.

Mohammedin pedofiilijutussa kannattaa myös ottaa huomioon, että moraali ja etiikka muuttuvat ajan saatossa. Se mikä nyt tulkitaan vääryydeksi, ei välttämättä ole ollut sitä ennen. Joskus vuosisatojen päästä esim. nykyistä ympäristön tuhoamista tullaan todennäköisesti katsomaan päätä pudistellen, että mitä hittoa ne aikanaan ajatteli.

On hyvin vaikea arvostella ja arvioida tuhansien vuosien takaisia tapahtumia tänään tai huomenna. Eikä voi olla mahdollista, että ihmisten Valaistuminen tapahtuu vasta nyt, jos sellainen on tapahtuakseen.

Jos nyt ensiksi menistte kävelemään vanhalle hautausmaalle ajan ja aivojen kanssa. Parhain ja suojeltu sellainen löytyy läheltä, Pietarista: Aleksanteri Nevskin luostari hautausmaa. Sieltä löytyy hautoja ja tietoa 1700-luvun vaihteesta. Ihmiselämä oli satoja vuosia sitten lyhyt. Taudit tappoivat nopeasti, ja elinikä näyttää olleen keskimäärin 25 vuotta. Ihmiset elivät ja lisääntyivät sen ajan mukaisesti.
Totta, mut en aio siellä käydä. Olisko kuvia? Oletko lukenut tuon?
https://kaksplus.fi/threads/on-se-v...aeae-jeesuksen-d.2439436/page-6#post-31950937

Eikö hän sen jo tiedä?
Toki tietää, mutta tee testi mikä ero on sanoa kasvotusten koraaniin kaikessa jyrkästi uskovalle muslimille hänen uskostaan tai vaikka hänen profeettaansa arvostellen ja tee sama se sama asia raamattuun jyrkästi uskovalle kristitylle raamatusta ja jeesuksesta.

Toki tietää, mutta tee testi mikä ero on sanoa kasvotusten koraaniin kaikessa jyrkästi uskovalle muslimille hänen uskostaan tai vaikka hänen profeettaansa arvostellen ja tee sama se sama asia raamattuun jyrkästi uskovalle kristitylle raamatusta ja jeesuksesta.
Aina ei tule ajatelleeksi kirjoista, kuinka lukutaito, mittaaminen yms. on erikseen sekä kirjoitustaito, mutta myös paperin valmistaminen! Kalenteri-kirjassa mainitaan sivulla 194:

"Oppineet, insinöörit, tiedemiehet, taiteilijat tungeksivat Bagdadiin valtakunnan kaikista kolkista, ja heitä kunnioitettiin ja heille maksettiin hyvin. Monet toivat mukanaan käsikirjoituksia, ja abbasidien ajan alusta tuli kääntämisen kulta-aikaa. Julkaisuhankkeesta tuli suunnattoman paljon yksinkertaisempi, kun ensimmäinen paperitehdas avattiin Bagdadissa vuonna 794. Siinä käytetyn menetelmän arabit olivat oppineet kiinalaiselta vangilta, joka oli jäänyt kiinni Samarkandin valloituksessa vuonna 712, nykyisessä Afganistanissa. Keksintö välitettiin Euroopaan vuosisatoja myöhemmin juuri sopivasti myöhäiskeskiajan oppineille helposti valmistettavaksi ja edulliseksi materiaaliksi, jolle he saattoivat kirjoittaa antiikin teosten käännöksensä."

Älä pidätä hengitystä kun odotan että löydän jyrkkäuskoisen muslimin. Ja meidän kaupungissa ei ole moskeijaa, mistä huhuilla. Ehkä pääsen testamaan kun menen isompaan kylään jouluostoksille. Erottaako ne jostain ulkonäöltä vai kyselenkö kaikilta?

Yhteistyössä