Benecol vs Keiju keventäjä ?

  • Viestiketjun aloittaja "ccc"
  • Ensimmäinen viesti
"ccc"
Benecol vai Keiju keventäjä margariini leivälle ?
Kumpaa olette käyttäneet, jos nyt käytätte tai olette käyttäneet margariiniä alentamaan kolesterolia vai jotain muuta levitettä ?
 
jooniin
[QUOTE="ccc";30126818]Tietääkseni voita ja muita kovia rasvoja ei suositella, kun kolesteroli on korkealla. Ei kiitos minulle voita.[/QUOTE]

Joo ei suositella, mutta käyttäisit omia aivojasi. Kumpi mahtaisi olla parempaa ravintoa:
voi, vai teollinen margariini?
Oletko muuten tietoinen, että eläinrasvat alentavat LDL:ää??
 
"ccc"
No en usko voinkaan olevan oikea vaihtoehto korkeasta kolesterolista kärsivälle, kun olen etsinyt suosituksia kolesterolin hoitoon.
Ainostaan tohtori Tolonen näytti suosivan voin käyttöä.
 
"ccc"
Aika hassua tämä voin ylistäminen, hoitaja, lääkäri ja myös hoitosuosituksissa kehoitetaan välttämään kovaa rasvaa ja voita. Mutta palstan mukaan voi
on paras.
 
"niinpä"
[QUOTE="ccc";30126919]Aika hassua tämä voin ylistäminen, hoitaja, lääkäri ja myös hoitosuosituksissa kehoitetaan välttämään kovaa rasvaa ja voita. Mutta palstan mukaan voi
on paras.[/QUOTE]

Tiedätkö, että lääkärien ja hoitajien koulutukseen kuuluu vain pieni osa ravintoasioita.
Ja tiesitkö myös sen, että lääkärit ja hoitajat on ohjeistettu kertomaan ravinnosta virallisen suositusten mukaan?
Mietipä sitä! Hyvästä ravinnosta (jos on kiinnostunut) saa tietoa parhaiten etsimällä se tieto ihan itse.
 
"ccc"
Koska minulla on korkea kolesteroli, käytän mielummin margariiniä joka alentaa kolesterolia eikä kovaa voita mikä taas nostaa. Miksi ihan väkisin käyttäisin tuotteita jotka nostattaa veren kolesterolia ja altistaa sairauksille?
 
joojooo
[QUOTE="ccc";30126962]Koska minulla on korkea kolesteroli, käytän mielummin margariiniä joka alentaa kolesterolia eikä kovaa voita mikä taas nostaa. Miksi ihan väkisin käyttäisin tuotteita jotka nostattaa veren kolesterolia ja altistaa sairauksille?[/QUOTE]

Ensinnäkään korkea kolesteroli ei ole mikään terveysriski.
Toiseksi eläinrasvat (kuten voi) alentavat LDL:ää (sitä huonoa) ja nostavat HDL:ää (sitä hyvää).

Sulla on kyllä tiedot niin hukassa, että suosittelisin sua ottamaan asioista selvää.
 
"ccc"
Korkea kolesteroli on terveysriski ja eläinrasvat nostaa HDL:lää.
Pari tutkimusta ja keskustelut jossain palstoilla ei muuta sitä.
Onko teillä kellään korkeaa kolesterolia ? Jos ei niin voitte häipyä pois tyrkyttämästä voita.
 
Kokeillut
Oma kokonaiskolesterolini on lähes 20 vuotta vaihdellut jossain välillä 5.4-6. Erilaisilla ruokavalioilla, liikuntamäärillä ja painonpudotuksella on ollut siihen aika vähän vaikutusta - no ehkä sen verran, että on vähän laskenut, mutta ei ikinä tuon lähemmäs suosituksissa tavoiltetua alle viitosen lukemaa. Puoli vuotta söin Benecol-jogurttia päivittäin sen ohjeellisen määrän: ei mitään vaikutusta silläkään. Oma johtopäätös: minun elimistöni nyt vain haluaa tuottaa tämän tietyn määrän kolesterolia. Noilla lukemilla en aio siitä myöskään sen enempää stressata. Olisi eri asia jos lukemat olisi jossain päälle 8, esimerkiksi.
 
Kokeillut
Oma kokonaiskolesterolini on lähes 20 vuotta vaihdellut jossain välillä 5.4-6. Erilaisilla ruokavalioilla, liikuntamäärillä ja painonpudotuksella on ollut siihen aika vähän vaikutusta - no ehkä sen verran, että on vähän laskenut, mutta ei ikinä tuon lähemmäs suosituksissa tavoilteltua alle viitosen lukemaa. Puoli vuotta söin Benecol-jogurttia päivittäin sen ohjeellisen määrän: ei mitään vaikutusta silläkään. Oma johtopäätös: minun elimistöni nyt vain haluaa tuottaa tämän tietyn määrän kolesterolia. Noilla lukemilla en aio siitä myöskään sen enempää stressata. Olisi eri asia jos lukemat olisi jossain päälle 8, esimerkiksi.
 
"vieraana"
Itse olen nähnyt alentajan- en keventäjää?
Ja eronahan on vaikuttava aine- steroli tai stanoli. Benecol käyttää stanolia- ja keiju sterolia. Tutki näiden aineiden eroja?
 
Tietoa
Ihmisen elimistö tuottaa melkein kaiken tarvitsemansa kolesterolin. Jos et saa kolesterolia ravinnostasi niin sitten elimistö vasta alkaakin tuottamaan sitä lisää. Voita ja kananmunia voit syödä ihan huoletta. Teolliset margariinit ovat harmaata mönjää ennen värjäysprosessia, keinotekoisten makuaineiden laittoa ja keinotekoista vitaminointia. Eläinrasvojen syönti alentaa huonoa kolesterolia (LDL) ja nostaa hyvää kolesterolia (HDL) veressä. Sen takia liha on paras keittää tai paistaa rasvoineen päivineen, jotta saataisiin mukaan kaikki hyöty senkin syönnistä.
 
vierailija
Keinotekoista kuraa molemmat

Juuri näiden synteettisten "muka ruokien" takia ihmiset myös sairastaa.

Vai kuvitteleeko joku oikessti että muovijohdannaismargariini on ihmisen luontaista ruokaa?

Kolesterolia saa parannettua syömällä puhdasta ruokaa, rajallisesti kovia rasvoja (ei sitä leipää tartte kymneniä paloja päivässä syödä...) liikkumalla etc. Mut onhan korvikerasva-bisnes rahaisa sampo....
 
vierailija
Voi ja kylmäpuristettu neitsytoliiviöljy käyttöön. Kaikki muut margariinit ja rypsiöljyt jätetään kaupan hyllylle

Kannattaa tutustua aineosaluetteloon ja valmistusmenetelmiin. Kuuluuko esim. lipeä oikeasti turvalliseen valmistusprosessiin.
Voista ja oliiviöljystä voi itse tehdä levitteen tai paistorasvan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Käytän vain tavallista voita.
Tavallinen sisältää myrkkyjäämiä, koska ne nyt vaan liukenevat rasvaan parhaiten ja ne kerää nestettä. Suola voissa pilaa paistinpannun nopeasti, kun kaikki tarttuu kiinni. Suolattomalla voilla ei tartu. Kokeilepa Lidl`n luomuvoi, kuinka iso ero on siinäKIN(y)
Eikä se syanidilisä tavallisessa suolassa E536 voi olla kenellekään hyväksi.:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ihmisen elimistö tuottaa melkein kaiken tarvitsemansa kolesterolin. Jos et saa kolesterolia ravinnostasi niin sitten elimistö vasta alkaakin tuottamaan sitä lisää. Voita ja kananmunia voit syödä ihan huoletta. Teolliset margariinit ovat harmaata mönjää ennen värjäysprosessia, keinotekoisten makuaineiden laittoa ja keinotekoista vitaminointia. Eläinrasvojen syönti alentaa huonoa kolesterolia (LDL) ja nostaa hyvää kolesterolia (HDL) veressä. Sen takia liha on paras keittää tai paistaa rasvoineen päivineen, jotta saataisiin mukaan kaikki hyöty senkin syönnistä.
Paras maku saadaan, kun paistaa suolattomassa luomuvoissa ja lisää Maldon-suolan vasta kun molemmat puolet on paistettu. Yrtit ym vasta ennen tarjoilua, mut luomukerma (ei muovipullossa, kun siinä on karrageeni seassa) ennen haudutusta.
Ihminen tarvitsee kolesterolia d-vitamiinin valmistamiseen. Sitäkään ei tarvi purkista, kun elimistö saa tehdä sen itse eikä hienoa systeemiä häiritä hormoneilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä