Tammikuun tarrasukat 2019

Hei,

En ole plussannut vielä, mutta jonkinlaisia oireiluja mulla on. Mustelmia ilmeni jalkoihin, joka voisi johtua lisääntyneestä verenmäärästä, vatsan turvotusta useampi päivä putkeen ollut ja pientä kipuilua. Rinnat tuntuvat myös täyteläisemmiltä, mutta eivät vielä arista. Leukosyytit olivat 8,4, kun viitearvo on 8,2. Odotan vain, että pääsen tekemään testin ensi kuun alkupuolella :))

Ja vilunväreitä sekä hikoilua myös poiketen normaalista olotilasta :3
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiila
Heippa! Onnea @DiiDii ja @Abby87 :love:. Plussatuulta sinulle @kakskymppinen (y)(y)

Täällä tehty alkion siirto 16.4 ja PP7 sain jo rfsu:n testiin jotain haamun haamua :rolleyes:, eilen verikokeessa hcg vajaa 50. Virallinen testipäivä on vasta 30.4. Eli siihen nähden näyttää ihan hyvältä, mutta kyllä tämä melkoista piinaa on. Huomenna käyn myös verikokeessa (ihan omiin nimiin :whistle:), jotta näen onko arvo noussut.
 
Moikka.
Mä oon jo pitkään (ööh muutaman päivän) oottanu, josko tällainen ketju ilmaantuisi ja nyt tänään sen oisin jo ite luonut, jos ei vielä olis ollut. Ketjun puuttuessa oon innokkaasti lueskellut joulukuisten ketjua.

Edelliset menkat alkoi 30.3, mutta ovis tikutettu positiiviseksi 13.4 illalla. Näin ollen 14.4 ovis. La on siis 5-10.1 laskutavasta riippuen. Eilen soitin neuvolaan ja sieltä sanoivat 4.1. Se tullee aluksi kaikkiin lappuihin, joten mennään sillä, kunnes toisin muutetaan.

Meillä on kotona jo kaksi poikaa 7/15 ja 2/17 -syntyneet. Menoa piisaa. Kolmas oli suunnitelmissa ja sitten laitetaan pillit pussiin.

Tässä vielä mun testailuja. Ensimmäiset haamujen esiasteet sain ovistikkuihin jo dpo 7 illalla. Ovistikkuja näytti mulle viimeksikin aiemmin raskauden. Muutenkin viivat olleet aika paljon vahvemmat kuin kuopuksesta, josta myös intoilin testaamaan, mutta _vaan_ jokatoinen pv. 1B39F4A5-DDBA-4C51-8337-4498AFDEDC1A.jpeg

Yksi asia, josta todella oon surullinen, on nyt se, etten pääse tammikuisena enää Oulaskankaalle synnyttämään vaan joudun Kokkolaan. Oasin ovet suljetaan vuodenvaihteessa. Sielä vaan oli niin ihana henkilökunta ja niin mukava olla.

Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
 
Onnea sinullekin @Kertsi :love:

@DiiDii, olen kuullut, että liitoskipuja voi olla ihan raskauden alussakin.. itsellä liitoskipuja tulee myös joskus rankan salin jälkeen.

Mä sain sen labravastauksen tältä päivää ja odotin innolla, että arvo olis parissa päivässä tuplaantunut, mutta se oli TRIPLAT:LOL: Eli kyllä tässä nyt raskaana ollaan:love: En ole tehnyt keskiviikon jälkeen pissatestejä. Mietin, että ehkä mun pitää havainnollistaa itselle tää ihan cb:n digillä, johon tulee lukemaan se "Raskaana" ;) Olo aika epätodellinen.

Me oltiin IVF-hoidoissa 2012, josta alkoi heti raskaus, mutta meni varhain kesken vaikean hyperstimulaation saattamana. Sen jälkeen saatiin ihanat luomupojat 2014 ja 2016, pojilla ikäeroa 1v3kk, että meilläkin vilskettä riittää:ROFLMAO: Viime joulukuussa sain kkm:n luomusti alkaneesta raskaudesta. Nyt sitten tämä pas, joka siis vuoden 2013 IVF-hoidosta saatu.

Helmiila / 5.1 / HUS/ 36 / 3.
 
DiiDii / La 3.1. / Kys / 26 / 2.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
Helmiila / 5.1 / HUS/ 36 / 3.

Mun piti tänään vielä tehdä testit alle kuvaa niistä :) ootteko millon kertonu raskauksista läheisille/ystäville/tuntemattomille? Mä haluaisin kailottaa kaikille tätä plussaa!
 
  • Tykkää
Reactions: aanskuh
DiiDii / La 3.1. / Kys / 26 / 2.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
Helmiila / 5.1 / HUS/ 36 / 3.

Mun piti tänään vielä tehdä testit alle kuvaa niistä :) ootteko millon kertonu raskauksista läheisille/ystäville/tuntemattomille? Mä haluaisin kailottaa kaikille tätä plussaa!
Ekasta kerrottiin jouluna 2014 viikolla 13. Vain yksi kaveri tiesi ennen sitä. Tokasta kerrottiin ekan 1v-synttäreillä joskus viikolla 7-8. Muistaakseni kaksi kaveria tiesi ennen sitä. Tästä on ihan jo avoimesti puhuttu mun töissä, kun tulevien suunnitelmien takia on oleellisessa asemassa. Ja sit te tiiätte
 
Moikka!

Mäkin voisin tulla mukaan. Sain raskaustestistä tiistaina haamuviivan ja keskiviikkona digistä tuli "Raskaana 1-2 viikkoa." :love: Meillä on esikoinen vain reilu 7 kk vanha, joten pikkukakkonen tulossa siis aika pienellä ikäerolla! Edellisen synnytyksen jälkeen täysimetyksestä huolimatta mulla alkoi menkat tasan kuukauden kuluttua synnytyksestä ja siitä sitten jatkuivat aika epäsäännöllisinä. Yksikin kierto oli 46 päivää ja tämä kierto oli myös pitkä, mutta tunsin 11.4 ihan selvän oviksen ja silloin uskon tämän minin saaneen alkunsa. Koska sitten 13.4 mulla oli päivällä menkkatuntuisia kipuja ja repäisykipuja, niin ajattelin minin silloin kiinnittyneen. :LOL: Jonkun nettilaskurin mukaan sain lasketuksi ajaksi 2.1.-19. :love: Jotenkin on vielä epätodellinen olo, että ollaanko tässä taas raskaana! Mutta paljon raskausoireita on tullut jo, mm kova väsymys ja jatkuva pissahätä, että kyllä siellä masussa joku taitaa majailla. Ihanaa! :love:

Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
 
  • Tykkää
Reactions: Kertsi
Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
DiiDii / La 3.1. / Kys / 26 / 2.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
Helmiila / 5.1 / HUS/ 36 / 3.

Tervetuloa mukaan @Innih ! :)

Mulla on kans raskausoireita jo vaikka kuinka... Turvotus on ensinnäkin jo sen verran huomattava, että työkaverit selkeästi katsovat mahaa aina välillä, mutta en ennen 12+ ultraa aio heille kertoa. Pahoinvointi on paljon rajumpaa kuin ensimmäisestä, eilen ensimmäistä kertaa kyykein pöntön ääressä. Väsymystäkin löytyy PALJON, mutta eipä sitä tule hirveesti enempää nukuttua kuin aiemmin mielialatkin vaihtelee kuin vuoristoradassa olisi ja puoliso saa siitä kyllä osansa aika kiitettävästi... Ikävä kyllä.

Ekaa odottaessa oli selkeästi helpompi pahoinvoinnin osalta ja mielialakin oli ennemmin tyyni kuin nollasta sataan sekunnissa vatsa mulla siinäkin tuli todella aikaisessa vaiheessa esille, ehkä oon vaan herkästi turpoavaa tyyppiä ja tosiaan pahoinvointiakin oli, mutta PALJON lievempänä.
 
@Innih , onnea plussasta:love: Ihanaa, että saadaan lisää väkeä tänne :)
Meillä oli myös esikoinen 7kk, kun aloin odottamaan toista. Huomatessani tuolloin olevani raskaana, kauhu valtas mielen, koska mulla oli ekassa raskaudessa aivan jäätävä ja invalidisoiva pahoinvointi koko raskauden!!!:sick: Makasin 2 ekaa kuukautta kylppärissä 24h. Nukuin siis siellä. Pahoinvointi oli itseasiassa oksentamista pahempaa, eikä se missään vaiheessa helpottanut. Tokassa raskaudessa makasin kylppärissä vain reilun viikon ja sitten pystyin hoitamaan esikoista. Tokastakin oksensin synnytykseen saakka, mutta olo oli huomattavasti helpompi kokonaisuudessaan. Saapa nähdä miten tässä raskaudessa tuo phv alkaa. Nyt olen töissä ja pojat päivisin hoidossa. Kuopus valvottaa uniongelmiensa vuoksi 3-4 yötä viikossa, joten haastetta ei puutu :eek::LOL:

Me ollaan kerrottu molemmista raskauksista aika alussa.. mulla maha pomppaa esiin heti viikolla 6. Olen aika pienikokoinen/hoikka ja ei mitään mahollisuuksia kovin pitkään piilotellao_O Töissä en haluaisi kertoa ennen 12-viikon ultraa.

Oletteko muuten ajatelleet käydä varhaisultrassa? Meillä se tulee automaattisesti, koska tehty alkionsiirto.
 
Mä tahtoisin ar-ultran, mutta yksityiselle mentävä. Maksaa täälä päin 200€, kun kysyin. Meillä kyllä nlassa iänikuisuuden vanhat laitteet, joilla näkee summittaisesti. Jospa ekalla kerralla 31.5 kurkattais. Meillä nlatäti kuitenki niin ihmisläheinen ja mukava, et luulen sen onnistuvan. Tuolloin 8+6, et ei se kovin myöhäseen mene.
 
Meillä inseminaatio takana ja hoitoihin "kuuluu" ultra. Suosittelevat sitä siis rv 6+ tai 7+. Meidän varhaisultra on yksityisellä 17.5. ja viikkoja tuolloin kasassa 7+0. Jännittää, mutta yritän ottaa päivä kerrallaan ja niin kauan kuin jotain oireita on ja vuotoa ei ole, niin pyrin uskomaan, että kaikki on hyvin :)

Onko muilla muuten alamahassa "painetta"? Eli tavallaan tiedostaa sen mahan kokoajan, kun tuntuu hassulta
 
Yritin saada liitettyä kuvaa tämän aamun digistä, mutta ei! Ei vaan onnistunut, kun liian suuri tiedosto, vaikka mitä tekis :confused: Noh, jokatapauksessa digi näytti " Raskaana 2-3 vkoa". :love::love: En siis ole testannut aiemmin, että en tiedä missä kohtaa olisi vaihtunut siitä 1-2 vkosta. Tein testin tänä aamuna, koska tänään klinikalta soitetaan tuloksen kysymistä varten:) Ihanaa saada kertoa, että "plussaa näyttää" :rolleyes:

@DiiDii , mulla on ajoittain alamaha jotenkin "turta", ja iltaisin ylämaha turvottaa. Vielä ei ole pahoinvointia, mutta sellainen kohonnut pulssi ja palan tunne kurkussa, jotka kyllä sitä oloa enteilee.:sick: Väsyttää paljon ja mies just tuskailee, kun en kuulemma herää lasten yöaikaisiin heräilyihin, kuten aiemmin, jolloin olen herännyt saman tien:LOL:

Mites @kakskymppinen , oletko testaillut jo? :)

Täällä on aika hiljaista...milloinkahan tänne ilmaantuu lisää plussaajia? Voihan se hyvin olla, että täältä tulee lähtö surullisin mielin, kuten joulukuussa kävi...mutta nyt ainakin haluan olla iloinen ja toiveikas, niin kauan kuin on siihen aihetta :love:
 
Jokohan tänne uskaltaisi?
Ikää jo 41 ja ivf tuoresiirrossa kaksi alkiota siirretty. Testit plussaa ja verikokeissakin käyty. Lievä hyperi haitannut tätä alkua ja nyt kun se helpottaa niin jäätävä väsymys. La saattaa vielä muuttua, kun eri laskurit antaa erilaisia.

Kettuperhe / la 1.1.2019 / tays / 41 / 2.
 
Varovaisesti siirryn tälle puolelle. Eilen tein hennon plussan, mutta vielä en uskalla iloita, edellinen kun päättyi keskenmenoon jo alkumetreillä. Toisaalta oon niin innoissani etten housuissa tahdo pysyä, ajatukset on myös hyvin sekavat. Niin ja jos tää on todellista, niin tammikuun puolessa välissä olisi laskettuaika, todellisuudessa syntyy kyllä myöhemmin, molemmat edellisetkin menny humahtaen ohi lasketunajan.
 
Tervetuloa ja onnea @kettuperhe ja @knyte :love: Kaikki ollaan samassa tilanteessa ja varovaisella mielen, että kyllä tänne uskaltaa tulla:)

@DiiDi, mulla varhaisultra 18.5, jolloin 7+1, eli samoissa mennään :) Ja LA nyt tässä vaiheessa olisi se 3.1.19. Kuopuksella oli sama la. Mut uskon, että tuo voi vielä nt-ultrassa muuttua, vaikka raskauden kesto onkin näissä hoidoissa hyvin tiedossa.
 
Kettuperhe / la 1.1.2019 / tays / 41 / 2.
Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
DiiDii / 3.1. / Kys / 26 / 2.
Helmiila / 3.1 / HUS/ 36 / 3.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.

Tervetuloa mukaan @kettuperhe ja @knyte ! Hyvin uskaltaa liittyä tänne, kun kaikilla on samat pelot ja huolenaiheet :)

@Helmiila onpas kaunis digi :) Jos meillä on sama LA, niin mun perjantaisen digin pitäs näyttää perjantaina 3+. Ilmoittelen sulle, kunhan perjantai koittaa! Mulla siis viime perjantaina näytti 2-3 vk. Vähän ihmettelin tuota, kun ovulaatio oli tod.näk. lauantaina vajaa 2 vk testin teosta ja inseminaatio oli perjantaina (koska klinikka oli viikonlopun kiinni). Mulle laitettiin Pregnyl, koska tilanne oli aika kypsä ja follikkeleja oli kaksi, toinen 23 mm ja toinen 22 mm eli jännityksellä myös varhaisultraan, onko tarttunut yksi vai kaksi ;)

Millaisia oireita teillä on jo ollut?:)
 
@kettuperhe ja @knyte Paljon onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :love:

@Helmiila Okei kiva kuulla, että muillakin on lapset pienelle ikäerolla! Ja toivotaan peukut pystyssä, ettei sulla tule pahaa pahoinvointia tällä kertaa! (y)

Me ei varmaan mennä varhaisultraan, vaan yritetään sinnitellä sinne ekaan alkuraskauden ultraan. Ja en oikein tiedä, missä vaiheessa tästä raskaudesta kerrotaan muille. (n) Esikoisesta kerrottiin ekan ultran jälkeen kaikille lähipiirille ja kavereille, mutta fbhen yms laitettiin vasta sitten myöhemmin. Silloin oli tämä sama fiilis, että tekisi mieli heti kertoa kaikille tästä onnesta! Mutta täytyy kyllä yrittää taas malttaa ehkä sinne ultraan asti. Tästä raskaudesta olen kertonut parhaalle kaverilleni, täällä ja esikoisen fb-ryhmässä. Seuraavaksi varmaan kerrotaan molempien vanhemmille ja sisaruksille. Mutta koska sitä sitten uskaltaisi kertoa! Äitienpäivä olisi aika herkullinen ajankohta, mutta se on jo niin kauhean pian. :LOL:
 
Moikka kaikille täällä kans plussattu ja la osuisi tammikuun alkuun. 4v poika ja pikkukakkosta yritetty pari vuotta. Takana kolme keskenmenoa (yksi myöhäisillä viikoilla) ja yksi tuulimuna.
Raskaudesta en oo uskaltanut kertoa vielä kenellekkään yhtä työkaveria lukuunottamatta.
 
3.1. / HUS / 31v / 1.

Tänään soitettu ensimmäinen neuvola aika :D varhaisultraan on myös varattuna aika 21.5. hiukka jännää. Turvotusta on ja lievää kuvotusta, mistä selvinnyt napostelemalla kirsikkatomaatteja ja suolakeksejä.

Vielä ei ole kerrottu kuin molempien vanhemmille ja miehen siskolle. Odottelen ainakin sinne 12 viikolle, ennen suurempaa julkistusta, mutta en toisaalta näe tarvetta kaikille kertoa.
 

Yhteistyössä