Ja nyt on vuorossa Aku Louhimies...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pöly ei ole vielä ehtinyt laskea ohjaaja Lauri Törhösen ristiinnalitsemisen jäljiltä, kun vuoroon tuli Aku Louhimies. Kenenkähän miesnäyttelijän tai miesohjaajan vuoro tulee seuraavaksi. Tässä on nyt joku miesvastainen kampanja ilmeisesti meneillään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Pöly ei ole vielä ehtinyt laskea ohjaaja Lauri Törhösen ristiinnalitsemisen jäljiltä, kun vuoroon tuli Aku Louhimies. Kenenkähän miesnäyttelijän tai miesohjaajan vuoro tulee seuraavaksi. Tässä on nyt joku miesvastainen kampanja ilmeisesti meneillään.
Tämä ei ole miesvastainen kampanja, vaan se on suomalaisia miehiä vastaan.
Mamumiehet ovat edelleen lutusia, vaikka he raiskaavat ja ryöstävät suomalaisia.
 
vierailija
Mä en myöskään pidä tästä tyylistä millä tavalla nämä teilaukset tehdään. Että väitettyjä häirintäkertoja on ollut useita, mutta "uhri" ei ole sanonut mitään. Sama "uhri" on voinut tulla saman ohjaajan seuraaviinkin produktioihin. Uhri on myös juhlinut ohjaajan kanssa jne. Edelleenkään sanomatta mitään. Kuten Louhimieskin sanoi, hän on luullut olevansa ystävä näiden "uhrien" kanssa.

Sitten yhtäkkiä pudotetaan pommi ja mennään kimpassa kertomaan uutisiin, että tämä henkilö on sadistinen kiusaaja ja häirikkö.
 
Mä en myöskään pidä tästä tyylistä millä tavalla nämä teilaukset tehdään. Että väitettyjä häirintäkertoja on ollut useita, mutta "uhri" ei ole sanonut mitään. Sama "uhri" on voinut tulla saman ohjaajan seuraaviinkin produktioihin. Uhri on myös juhlinut ohjaajan kanssa jne. Edelleenkään sanomatta mitään. Kuten Louhimieskin sanoi, hän on luullut olevansa ystävä näiden "uhrien" kanssa.

Sitten yhtäkkiä pudotetaan pommi ja mennään kimpassa kertomaan uutisiin, että tämä henkilö on sadistinen kiusaaja ja häirikkö.
Täysin samaa mieltä siitä, että jokaisella pitäisi sen verran rohkeutta ja selkärankaa, että uskaltaa itseään puolustaa ja tekee sen kasvokkain.
Mutta toisaalta ymmärrän, mikseivät näyttelijät sitä ole tehneet. Suomessa on pienet piirit, ja jos meinaa näyttelijänä töitä tehdä, ei ole varaa tällaisia louhimiehiä suututtaa.
 
vierailija
Tuleeko se jollekin näyttelijälle sitten yllätyksenä, että ammatissa joutuu olemaan joskus alasti? Teatterikorkeakoulun alkupuheessa se todennäköisesti jo mainitaan, mutta kai se sitten voi joltain mennä ohi....
 
Oli muuten hyvä vastine louhimieheltä fb-sivuillaan. Otti vastuun käytöksestään, esitti oman kantansa, mutta ei ruvennut selittelemään tai syyttelemään, ja vaikutti ainakin siltä, että miettii oikeasti omaa käytöstään.
 
vierailija
Ja mitä pahaa siinäkin sitten on, jos koittaa saada näyttelijän oikeaan mielentilaan? Siis jos pitää näytellä surullista ja Louhimies on auttanut sanomalla, että ajattele vanhempiesi kuolemaa, niin eikös tuo ole aika perussettiä? Mitä sen olisi pitänyt sanoa? Että ajattele jotain mukavaa? Vai eikö ohjaaja saisi koittaa auttaa näyttelijää tunnetilojen saavuttamiseksi? Siis ihan ihmeellistä paskaa taas...
 
vierailija
Ja mitä pahaa siinäkin sitten on, jos koittaa saada näyttelijän oikeaan mielentilaan? Siis jos pitää näytellä surullista ja Louhimies on auttanut sanomalla, että ajattele vanhempiesi kuolemaa, niin eikös tuo ole aika perussettiä? Mitä sen olisi pitänyt sanoa? Että ajattele jotain mukavaa? Vai eikö ohjaaja saisi koittaa auttaa näyttelijää tunnetilojen saavuttamiseksi? Siis ihan ihmeellistä paskaa taas...
Noku työelämän pitäisi olla sitä naminamia.
 
Ja mitä pahaa siinäkin sitten on, jos koittaa saada näyttelijän oikeaan mielentilaan? Siis jos pitää näytellä surullista ja Louhimies on auttanut sanomalla, että ajattele vanhempiesi kuolemaa, niin eikös tuo ole aika perussettiä? Mitä sen olisi pitänyt sanoa? Että ajattele jotain mukavaa? Vai eikö ohjaaja saisi koittaa auttaa näyttelijää tunnetilojen saavuttamiseksi? Siis ihan ihmeellistä paskaa taas...
Eikö kyse ollut lapsesta. Ei mistään oikeasta näyttelijästä.

Joo: "Lisäksi näyttelijä kertoi tapauksesta, jossa Louhimies valehteli lapsinäyttelijälle tämän vanhempien kuolleen saadakseen tämän itkemään aidon näköisesti."
 
vierailija
Eikö kyse ollut lapsesta. Ei mistään oikeasta näyttelijästä.

Joo: "Lisäksi näyttelijä kertoi tapauksesta, jossa Louhimies valehteli lapsinäyttelijälle tämän vanhempien kuolleen saadakseen tämän itkemään aidon näköisesti."
Ja? Eikö lasta saa koittaa auttaa itkemään mahdollisimman aidosti? Kyseessähän on mielikuvaharjoite, ei se lapsi siitä traumoja saa. Ei se yhtäkkiä kuvittele vanhempien kuolleen oikeasti.
 
Täysin samaa mieltä siitä, että jokaisella pitäisi sen verran rohkeutta ja selkärankaa, että uskaltaa itseään puolustaa ja tekee sen kasvokkain.
Mutta toisaalta ymmärrän, mikseivät näyttelijät sitä ole tehneet. Suomessa on pienet piirit, ja jos meinaa näyttelijänä töitä tehdä, ei ole varaa tällaisia louhimiehiä suututtaa.
No, minusta se ei ole mikään puolustus, että suomessa on pienet piirit. Jos ihan oikeasti kokee olevansa uhri ja tulleensa kohdelluksi täysin väärin, niin onhan se lapsellista, jos ei asiasta pysty sanomaan. Sitten kuitenkin siitä voidaan mennä parkumaan iltalehteen ja facebookkiin???
 
vierailija
Ja mitä pahaa siinäkin sitten on, jos koittaa saada näyttelijän oikeaan mielentilaan? Siis jos pitää näytellä surullista ja Louhimies on auttanut sanomalla, että ajattele vanhempiesi kuolemaa, niin eikös tuo ole aika perussettiä? Mitä sen olisi pitänyt sanoa? Että ajattele jotain mukavaa? Vai eikö ohjaaja saisi koittaa auttaa näyttelijää tunnetilojen saavuttamiseksi? Siis ihan ihmeellistä paskaa taas...
Pitäisikö sotavankeja esittäviä näyttelijöitä vaikka sitten ammua ja raiskata, että he pääsisivät sopivaan mielentilaan...
 
No, minusta se ei ole mikään puolustus, että suomessa on pienet piirit. Jos ihan oikeasti kokee olevansa uhri ja tulleensa kohdelluksi täysin väärin, niin onhan se lapsellista, jos ei asiasta pysty sanomaan. Sitten kuitenkin siitä voidaan mennä parkumaan iltalehteen ja facebookkiin???
Ei ehkä puolustus, mutta selittävä tekijä. Jos haluaa saada voita ja leipää kaupasta, niin parempi laulella maksajan virsiä.
 
Olen läpeeni kyllästynyt näihin paskaa tuulettimeen kampanjoihin.
Mies käytti sanaa SEKSI - Ahdistelua!

Ja voi saatana, kukapa meistä ei olisi joskus ollut täysin tahditon ja sanonut jotakin täysin asiatonta? Tai jotakin, jota me emme ole pitäneet juuri minään, mutta vastapuoli on loukkaantunut verisesti.
Nyt on otettu iso kauha käteen ja päätetty kaivaa kaikki esiin, jos joku miespuolinen kolleega vaan on ikinä vahingossakaan sanonut mitään asiatonta, se pitää heti raportoida iltalehteen.

Mä olen niin done!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Olen läpeeni kyllästynyt näihin paskaa tuulettimeen kampanjoihin.
Mies käytti sanaa SEKSI - Ahdistelua!

Ja voi saatana, kukapa meistä ei olisi joskus ollut täysin tahditon ja sanonut jotakin täysin asiatonta? Tai jotakin, jota me emme ole pitäneet juuri minään, mutta vastapuoli on loukkaantunut verisesti.
Nyt on otettu iso kauha käteen ja päätetty kaivaa kaikki esiin, jos joku miespuolinen kolleega vaan on ikinä vahingossakaan sanonut mitään asiatonta, se pitää heti raportoida iltalehteen.

Mä olen niin done!
Kyllä kyllä. Tässähän Pihla Viitala selittää, että Louhimiehen vitsi "seksiterapiasta" oli törkeää. Hän siis itse tiesi sen olevan läppä, mutta päätti sitten silti loukkaantua siitä. Voi hyvää päivää....
 
Kyllä kyllä. Tässähän Pihla Viitala selittää, että Louhimiehen vitsi "seksiterapiasta" oli törkeää. Hän siis itse tiesi sen olevan läppä, mutta päätti sitten silti loukkaantua siitä. Voi hyvää päivää....
Ja parasta on se, että päätti loukkaantua, mutta vitsin esittäneelle henkilölle ei tietenkään voinut todeta omasta mielestä vitsin olevan idioottimainen, mutta siitä saattoi kuitenkin mennä parkumaan lehdistölle...

Ei millään pahalla, mutta mä en koskaan palkkaisi tällaista jengiä listoilleni, jotka eivät voi kertoa minulle, minun aiheuttamastani mielipahasta, mutta voivat mennä kertomaan siitä lehdistölle.
Kerrassaan eriskummallista.
 
vierailija
Täysin samaa mieltä siitä, että jokaisella pitäisi sen verran rohkeutta ja selkärankaa, että uskaltaa itseään puolustaa ja tekee sen kasvokkain.
Mutta toisaalta ymmärrän, mikseivät näyttelijät sitä ole tehneet. Suomessa on pienet piirit, ja jos meinaa näyttelijänä töitä tehdä, ei ole varaa tällaisia louhimiehiä suututtaa.
Täh - tiedät niistä piireistä väittää tuommoista????
Onko se se missä pilaillaan ruoalla? Jossakin muualla maailmassa sellainen saattaa huvittaa kovastikin...
 
Niin no, sekin on oma valinta. Jos sitä on valmis soittelemaan jonkun toisen pilliä, niin turha siitä on parkua. Ilman voita ja leipää pärjää kyllä. Sitten on vaan hankittava sulatejuustoa ja riisikakkuja.
Nämä nyt ovat aina vaikeita tilanteita. Suomalainen työkulttuuri ei ole kovin avoin kritiikille. Olen useamman kerran nähnyt, kuinka jotain epäkohtia työpaikalla esiin ottava nainen on leimatti hysteeriseksi/hormonivaivoista (iästä riippuen joko pms tai menopaussi) kärsiväksi sekopääksi. Jos on jatkuvasti pätkätöissä ja palkkaamiseen vaikuttaa vahvasti hakijan persoona, niin ihan ymmärrettävää, että ei leimautumisen pelossa kovin helpolla asioita ota esiin.

Tuosta lehtiavautumisesta samaa mieltä. Olisivat vaikka yhdessä tavanneet louhimiehen tai vaikka edes yhdessä kirjoittaneet hälle asiasta. Typerää ohi hoitaa.
 

Yhteistyössä