voiko omegaa ja monivitamiinia syödä päällekkäin lapsi, molemmissa d vitamiinia?

  • Viestiketjun aloittaja jesopus
  • Ensimmäinen viesti
jesopus
meillä on lapsi syönyt pikkukala omegaa, jossa myös d vitamiinia sen 10mg. on jatkuvasti kuitenkin kipeä ja tosi nirso syömään joten ajattelin aloittaa myös lasten multivitamiini, tuossa multitabsissa on d vitamiinia 7,5mg. Tuleeko lapselle liikaa d-vitamiinia tai voikohan noita ottaa päällekkäin?

ja ennen kuin joku sanoo että syökää paljon marjoja ja kasviksia jne. niin meidän 4v on TODELLA nirso, ei todellakaan syö kasviksia ja marjoja kuin vähän maistamalla, muutenkin syö huonosti. Ja kaikkea on kokeiltu, on vain pieniruokainen ja nirso, jos pakottaa syömään liikaa niin oksentaa. veriarvot otettu lääkärissä ja sairastelu ei ainakaan mistään immuunipuutoksesta johdu.

joten pakko jotain vitamiinia on sitten kokeilla..
 
"hemppu"
Ei tule liikaa, enemmänkin voisi vielä syödä. Meilla lapset syö kesällä sen 10 ja syksystä kevääseen 20. Ja tuohon päälle sitten vielä ruoasta tuleva d-vitamiini.
 
"terveys"
meillä on lapsi syönyt pikkukala omegaa, jossa myös d vitamiinia sen 10mg. on jatkuvasti kuitenkin kipeä ja tosi nirso syömään joten ajattelin aloittaa myös lasten multivitamiini, tuossa multitabsissa on d vitamiinia 7,5mg. Tuleeko lapselle liikaa d-vitamiinia tai voikohan noita ottaa päällekkäin?

ja ennen kuin joku sanoo että syökää paljon marjoja ja kasviksia jne. niin meidän 4v on TODELLA nirso, ei todellakaan syö kasviksia ja marjoja kuin vähän maistamalla, muutenkin syö huonosti. Ja kaikkea on kokeiltu, on vain pieniruokainen ja nirso, jos pakottaa syömään liikaa niin oksentaa. veriarvot otettu lääkärissä ja sairastelu ei ainakaan mistään immuunipuutoksesta johdu.

joten pakko jotain vitamiinia on sitten kokeilla..
4v voi syödä jo 50µg päivässä.
 
vaaleaihoinen
Kokeilepa, palautuuko ruokahaku, kun jätät kokonaan pois kaikki pillerit. Varsinkin nyt elimistössä on varmasti riittävästi vitamiineja varastoituneena, kesän jäljiltä

Itse en siedä mitään pillereitä titaanidioksidin takia (pinnassa se laivamaali) ja ihmettelen kovasti, miten muut niitä sietää. Olen kyllä ihan terve, vaikka en käytä edes tuotteita, missä on lisättyä D-vitamiina. Sellaisista maitotuotteista saan mahan kipeäksi heti ja tulee etova olo (johtuu valmisteen sisältävästä maissiöljystä, ainakin Valiolla sellainen). Saan siis riittävästi auringon valosta:)
 
:-D
[QUOTE="hemppu";30214543]Ai syksystä kevääseenkin? Suomessa? Hah.[/QUOTE]

Joo, enkä ole ainoa. Vaaleaihoisen elimistö on oppinut hyödyntämään sen pilvistäkin siroavan valon tehokkaasti.:)

Syön kyllä ravaa, sillä elimistöhän sen D-vitamiinin valmistaa, eikä sitä muodostu - kun se on rasvaliukoinen - jos ei syö rasvaa tarpeeksi. Taisipa tehdä sen jopa kolesterolista - mut en muista. Terve olen ollut, mut mun maha ei siedä sitä Valion maissiöljyä, mitä ne joka paikkaan tukkivat:-(

Ihmeellistä, kun apteekkiin ei mene rehaa muuta kuin joskus Septidiniä ostan mahdollisten haavojen varalle. muuta en tarvi:)

No, katsopas:
THE TRUMAN SHOW - Trailer ( 1998 ) - YouTube

Menihän mullakin tuon tajuamiseen muutama vuosi:-D
 
"hemppu"
Joo, enkä ole ainoa. Vaaleaihoisen elimistö on oppinut hyödyntämään sen pilvistäkin siroavan valon tehokkaasti.:)

Syön kyllä ravaa, sillä elimistöhän sen D-vitamiinin valmistaa, eikä sitä muodostu - kun se on rasvaliukoinen - jos ei syö rasvaa tarpeeksi. Taisipa tehdä sen jopa kolesterolista - mut en muista. Terve olen ollut, mut mun maha ei siedä sitä Valion maissiöljyä, mitä ne joka paikkaan tukkivat:-(

Ihmeellistä, kun apteekkiin ei mene rehaa muuta kuin joskus Septidiniä ostan mahdollisten haavojen varalle. muuta en tarvi:)

No, katsopas:
THE TRUMAN SHOW - Trailer ( 1998 ) - YouTube

Menihän mullakin tuon tajuamiseen muutama vuosi:-D
Sulla on sitten ilmeisesti d-vitamiinipitoisuuskin verestä mitattu, kun tiedät saavasi sitä tarpeeksi?
 
voi sentään---
No mutta kun OLEN TERVE! Kyllä mulle riittää se "arvo":-D

Varmaan nekin olisin saanut, jos olisin kinunnut, mutta jonkuhan ne labrat on maksettava ja sekin on businessta... En tarvi niitä!

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/terveydesta_tuli_bisnesta_52136.html
 
siis...
Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään---;30214756:
No mutta kun OLEN TERVE! Kyllä mulle riittää se "arvo":-D

Varmaan nekin olisin saanut, jos olisin kinunnut, mutta jonkuhan ne labrat on maksettava ja sekin on businessta... En tarvi niitä!

Terveydest
Yhdessä D-vitamiinivalmisteessa oli yliannostusoireena sydänpysähdys, mut sitähän ei kukaan enää voi korjata - eikä varmaan tunnusta, et on tullut otettua liikaa?
Fimea

Mitään vitamiinivalmisteita en käytä, kun olen varma, et saan kaiken ruoastakin. ja on meitä muitakin sellaisia;-)
 
"terveys"
Joo, enkä ole ainoa. Vaaleaihoisen elimistö on oppinut hyödyntämään sen pilvistäkin siroavan valon tehokkaasti.:)

Syön kyllä ravaa, sillä elimistöhän sen D-vitamiinin valmistaa, eikä sitä muodostu - kun se on rasvaliukoinen - jos ei syö rasvaa tarpeeksi. Taisipa tehdä sen jopa kolesterolista - mut en muista. Terve olen ollut, mut mun maha ei siedä sitä Valion maissiöljyä, mitä ne joka paikkaan tukkivat:-(

Ihmeellistä, kun apteekkiin ei mene rehaa muuta kuin joskus Septidiniä ostan mahdollisten haavojen varalle. muuta en tarvi:)

No, katsopas:
THE TRUMAN SHOW - Trailer ( 1998 ) - YouTube

Menihän mullakin tuon tajuamiseen muutama vuosi:-D
Oletko käynyt SD-25 kokeessa? Se kertoo riittääkö auringosta saatu D. Kannattaa mittauttaa talvella ja kevällä. Jos tulos on yli 100nmol/L, on hyvä.
 
viera.s
Ketjuun on iskenyt joku hihhuli, mutta kannattaa muistaa, että aikana ennen D-vitamiinilisää riisitauti oli lapsilla yleinen. Itsellään saa tehdä kokeita, mutta toivottavasti kukaan ei kasvavilta lapsilta jätä D-vitamiinia pois.

Aloittajalle, ei missään tapauksessa ole liikaa. Minä olen kesällä antanut vain monivitamiinia, jossa 10 mikrogrammaa D:tä, enkä sitäkään ihan joka päivä. Mutta nyt syksyllä olen alkanut taas antaa lisäksi 20 mikrogrammaa D-vitamiinia erikseen. Myös viime talvena annoin lapselle 30 mikroa D-vitamiinia, eikä hän sairastellut yhtään. Viralliset suositukset olen maltillisesti ylittänyt aina (jotkuthan syöttää lapsille paljon enemmänkin) eikä lapsella ole ollut yhtään korvatulehdusta, eikä edes tavallista kuumeista flunssaa varmaan pariin vuoteen. Varmaan muitakin syitä on lapsen poikkeuksellisen hyvälle terveydelle, mutta uskon että riittävä D-vitamiinin saanti on osaltaan vastustuskykyä parantanut.
 
Dead parrot
Meilläkin menee pikkukala-omega ja monivitamiini 2-vuotiaalle 'päällekkäin' (=17,5 ug), en ole antanut asian häiritä.

Nuo kalat on muuten aivan järkyttävän makuisia - kalanmaksaöljy yhdistettynä tutti-fruttiin - mutta lapsen mielestä 'nam!'... :x
 
vierailija

Yhteistyössä