.

Kiitos uudesta ketjusta @Wintersun !

Tänään aukeskin hanat kunnolla, eli olis kp1/28. Yk jotain 1 ja 4 välillä riippuen siitä lasketaanko nuo parin viikon väälein tulleet tuhruttelut kierroiksi :) nyt voisin hommata niitä ovistikkuja ja ruveta metsästään dpo:ta :)
 
Heipähei! Täällä ensimmäinen yrityskierto menossa, voisin liittyä joukkoon ja käydä aina välillä kommentoimassa. Yritän olla stressaamatta yritystä ja käymättä täällä kokoaikaa :X3: Minä 28v ja mies 36v, esikoinen toiveissa. Ilman hormonaalista ehkäisyä viime lokakuusta. Ovulaatiopäiviä en isommin seuraile (yritän olla seuraamatta siis), mutta tunnen oireista kun ovulaatio on tulossa, tai ainakin jälkeenpäin kun lämmöt nousee ja palelu alkaa, valitettavasti olemme paljon erillään ja nyt tässä kierrossa ja ehkä ensi kierrossakin ovulaatio jää hyödyntämättä, pitää toivoa että muutamaa päivää ennen peittojen heiluttelu tärppäisi :ROFLMAO: Mukava saada vähän vertaistukea tässä jännityksessä :barefoot: Niin ja kp9/25-28
 
Hienoa että saatiin uusi ketju! (y)

Mietiskelin jo aiemmassa ketjussa sitä, että taustailen ja kuumeilen itsekseni ties kuinka pitkään... Mutta kuinka ollakaan, tänään mies sitten tuumasi ettei ehkäisyä jatkossa tarvita :eek:
Rengas poistuu ensi viikonloppuna. Olen ihan pihalla ja sanaton :love: taustoista vielä sen verran että itselle tulee 30 mittariin kesällä, mies 34. Itsellä edellisestä liitosta 2 poikaa ja miehelle tämä on ensimmäinen. Lapsukaisilleni sisarus olisi jo kolmas (tai neljäs siis tarkalleen molemmille) :barefoot::giggle:

Loistavaa kevään alkua kaikille!
 
Mä voin täällä olla taustalla, kun ei noita kiertopäiviä tiedossa.
Mutta todennäköisempää on -19 vuoden vauva kun -18.

Nii, ja olen jo 34, neljättä lasta haaveillaan. Kuopus nyt 1v2kk, haastetta tähän yritykseen on tuonut tosiaan se, että kierto ei vaan ala. Menkat siis pysyneet poissa edellisestä raskaudesta saakka isompien lasten kanssakin kesti kyllä pitkään, mutta alkoivat kuitenkin lasten ollessa hiukan alle vuoden.
 
Voisin hypätä tännekin mukaan, kun yrityksen aloitus lähenee ja vauvakuume kasvaa entisestään :D Olen tuolla esikoisesta haaveilijoissa nyt aika aktiivisesti kuumeillut muutaman kuukauden, vaikka yritys ei ole ollut vielä edes päällä. Lähipiirissäni kun ei ole oikein ketään samassa elämäntilanteessa, joten on pitänyt päästä johonkin purkamaan näitä vauvahuuruja.

Ollaan miehen kanssa molemmat 27-vuotiaita ja toiveissa olisi vauva vuodelle 2019, joten yritys meillä alkaa vasta seuraavasta kierrosta. Eli nyt on menossa yk0 ja huhtikuun menkoista alkaisi sitten vasta yk1 :LOL: Katsotaan, miten suunnitelmien sitten käy, eihän näistä ikinä tiedä :)


Taustalle voi siis laittaa, kunnes sitten kuukauden päästä alkaa varsinaisesti kiertopäivien yms. laskeminen :)
 
Viimeksi muokattu:
Heps! Mut sais siis laittaa listaan, kp1/30-31, yk.2.

Menkat alkoi vihdoin, ihmeen pitkä kierto oli. Tosin sekoilin päivissä niin oli kyseenalaista että missä mennään. Nyt Flo-kuukautiskalenteri-appi mukana niin ei tule virheitä. :sneaky:
 
Dpo 7 yk 1 ja piinailuksi voi kutsua.

Kierto on vielä pillereiden lopettamisen jälkeen haussa mut kolme r- testiä oon jo malttamattomana tehnyt. Lapsia on kaksi entuudestaan ja ikää jo 39 v mulla. Uusi kumppani on ja vauvakuume roihahti täysillä. Hänellä ei ole lapsia (vielä...).
 
Tässä selasin playkauppaa. Vauvaa toivovalle on kaikennäköisiä sovelluksia. ootteko käyttänyt? Ovia fertilityn latasin. Tässä on se hyvä puoli että epäsäännöllisessä kierrossa saa itse merkata ovispäivän. Aikaisempi sovellus väitti sen olleen 7.3 vaikka testissä oli 11.3. Siinä en saanut muutettua.

Foolihappoa oon muistanut syödä ja mielestäni tehnyt kaiken niinkuin pitää. Mies tosin eilen sanoi et nautitaan elämästä ja annetaan vauvan tulla jos on tullakseen. Hänelle en siis kerro tästä sovelluksesta! :D
 
Mulla on sovellus nimeltä Flo! Musta paras noista sovelluksista. Saa merkata ovisplussan ja kaikki. En tosin muista oliko ilmainen vai maksoinko Pro-versiosta aikoinaan.

Mulla kanssa foolihappo, monivitamiini ja d-vitamiini päivittäin käytössä. Lisäksi mulla ylipainoa jota tässä tiputan parhaillaan, niin toivon että mahdollisuudet raskautua siitä nousisi hiljalleen.
 
Mullakin on Flo-sovellus. Jätin pillerit helmikuussa pois ja halusin jonkin sovelluksen, johon voi kirjailla kaikkia oireita, ja joka ennustaisi ovista ja menkkojen alkua. Ehdin syödä pillereitä n. 9,5 vuotta, joten omaa kiertoa ei ole aiemmin tarvinnut juurikaan tarkkailla, kun pillereiden kanssa menkat tulivat aina kellontarkasti. Siksi onkin nyt kiva kirjailla tietoja ylös ja katsoa, löytyykö jotain säännöllisyyksiä ja millaisena kierrot nyt tästä jatkuu.
 
Mulla myös flo käytössä, oviksen näkyy kyllä ennustavan edellisen kierron mukaan, eikä sen kierronpituuden mukaan jonka ilmoittaa oletusarvoksi. Esim mulla ollu ovis yleensä kp14, mutta viime kierto olikin viimeksi 3 päivää lyhyempi niin nyt ennustaa ovista kp11, jota en kyllä usko että on... Toki toivon että olisi ylihuomenna niin sen kerkeäisi viekä hyödyntää ennen kuin mies lähtee reissulle o_O toinen sovellus ilmottaa oviksen kp 15. oletteko muut huomannu että Flo ennustaa ovulaation noin? :rolleyes:

Teen myös omaa oirelistaa kierrosta Keep-nimiseen sovellukseen, siihen saa muistilapuille kirjottaa, jos puhelin hajoaa niin omat kirjotukset tulee automaattisesti uuteen puhelimeen eikä katoa :)
 
Minäkin voisin liittyä tälle puolelle, ikää 28 ja toinen lapsi toiveissa. Esikoinen on nyt reilu 2v.

Minamona kp36/35-?, yk2, dpo3

Mä käytän Natural Cyclesia, on toki maksullinen, mutta olen käyttänyt sitä ehkäisymielessä aiemmin niin pysyin nytkin samassa :)
 
@Lilmi89, Flohon pystyy myös asettamaan luteaalivaiheen itse. En tiedä, vaikuttaisiko se ennustuksiin jotenkin, jos sen asettaa itse? Olen nyt käyttänyt sovellusta sen verran vähän aikaa, että minulla on kaikki oletusasetuksilla enkä osaa ennustuksista vielä sanoa, miten ne pitävät paikkansa :) Flohon voi muuten myös rekisteröityä (ilmaiseksi) sähköpostilla, jolloin omat tiedot kierroista ja oireista jää rekisteröidylle tilille muistiin, jos puhelin hajoaa tai vaihtaa puhelinta :)
 
Flo, mullakin käytössä. Mulla esim. automaattiasetuksina lukee kk kestoksi 5 päivää ja luteaalivaiheen saa pienimmillään valittua 11, niin mulla se näyttää kuitenkin 9 päivää kalenterissa, koska mulla se on ollut, eli päivittää varmaan sen mukaan miten on aiemmat kierrot olleet, vaikka olis laittanut mitä. Nytkin mulla näyttää että ovikseen on 11 päivää vielä, viime kierrossa ovis oli kp 20, et hyvinkin voi pitää paikkansa.

Lämmöistä en vieläkään oikein ymmärrä. Mulla viime kierrossa dpo 5 jo lähti laskemaan pikkuhiljaa alaspäin ja dpo 7 alko tiputtelee ja dpo 10 lopulta vuoto, että 9 päivää oli luteaalivaihe.
Toi lämmönlasku olis varsin klassinen jos sulla alkaa tiputtelu noin varhain. Se lämmönlaskuhan johtuu mm.siitä, että keltarauhanen alkaa surkastua ja varsin monilla sen alkaminen näkyy juurikin joko 2vrk ennen vuotoa tai tiputtelun alkua.
En oo lekuri tai alan asiantuntija, mutta onko sulla seurattu miten intensiivisesti keltarauhasen toimintaa nyt? Mietin vaan että jos se sulla kuitenkin alkais heikentyä jo 5vrk ovulaatiosta? :unsure:
 
Ompas tää piinailu raskastao_O vasta dpo3 ja tuntuu ku olis jo viikko ja enemmänkin...

Nyt yritin tehä periaatte päätöksen, että en testaa ennen ku menkat on myöhässä, muuutta kattellaa miten tää mun "päätös" pitää:ROFLMAO::whistle:
 
katso liitettä 3133

Tossa kaaviossa korkein lämpö on dpo 5 ja siitä lähti pikkuhiljaa alenemaan ja uus kierto alkaa tosta missä katkeaa toi käyrä.
Joo kyllä näitä kannattaa ainakin näyttää. Keltarauhasen vajaatoimintaa nyt ainakin kannattaa paneutua ja varmaan seurailevat sitten follien kokoa esimerkiksi. Mut jos oon käsittänyt oikein, niin vaikka ovuloisikin mallikelpoisesti, niin just toi heikko keltarauhanen joka jää irtoamisesta jäljelle, olis se riesa mitä on onneksi suht helppo korjata oikeilla lääkeannoksilla.(y)
 

Yhteistyössä