Apua @Toiveikas92 olipa tökeröä kohtelua siellä. Mä en ylipäätään käsitä tätä meidän läskipallojen kohtelua aina näissä hedelmällisyyteen liittyvissä asioissa. Siis joo toki huonot elämäntavat ja ylipaino saattaa haitata hedelmällisyyttä, mut a) ensinnäkin kaikilla ylipainoisilla ei ole huonot elämäntavat, esim. Puuron syöminen tai syömättömyys ei kyl mitenkään korreloi ravinnon terveellisyyden tai ylipainon kanssa ja b) minä tiedän paljon lapsettomaksi jääneitä tuttavia ja kyllä joukossa on yhtä lailla niitä kerjäläisen kelkannaruja kuin liikalihaviakin. Vastaavasti tunnen myös kymmeniä ylipainoisia (enkä puhu mistään bmi 25-28 ylipainosta vaan 30-38 luokkaa) jotka raskautuvat ihan todella helposti, itseni mukaanlukien. C) entisaikaan uhkeita naisia pidettiin hedelmällisyyden perikuvana, nykyään jos sun painoindeksi on yli 25 ni välittömästi lyödään joku "saamaton läski, makaa sohvalla ja mutustaa sipsejä ja lighttikolaa kaikki päivät" leima. Itse olin esikoista kun jäin oottamaan niin ihan todella treenatussa kunnossa ja kävin salilla 4 kertaa viikos ja treenasin kovaa ja vaik mun bmi oli joku 30 ni ei siin ihan hrveesti läskii ollut. Silti kuuntelin 9kk sitä vittuilua ylipainosta ja kaikista terveysongelmista ja radista yms. Yms. Vaikka mitkään tulokset ei viitanneet mihinkään ongelmiin ja kaikki sujuikin alusta loppuun ihan täydellisesti.
Sanoisin siis sun perhesuunnittelutyypille et "vedäpä v*ttu päähäs"
Sanoisin siis sun perhesuunnittelutyypille et "vedäpä v*ttu päähäs"