Ulosteen pidätys ei onnistu -työkyvytön?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos henkilö menettää ulosteen pidätyskykynsä(pissa sekä kakka) niin onko hän työkyvytön sitten? Lääkäriä ei ole huvittanut tutkia minua kuvantamalla ja nyt näiden järkkyjen kipujen lisäksi on mennyt täysin ulosteen ja pissan pidätyskyky. Ensin oli vain silloin tällöin, mutta nyt koko ajan ja ekan kerran mainitsin tästä lääkärille 2vuotta sitten. Joulukuussa tämä meni täysin. Ihan samahan tämä on näin, koska olen työtön(sairaslomaa ei lääkäri kirjoittanut), mutta mihin ihmeeseen voin mennä kun nyt jopa kaupassa käynnin hoitaa mieheni kun en kehtaa mennä sinne ja haista paskalle:(
 
vierailija
Eli sulla on siellä jossain kehittymässä, tai jo kehittynyt, hermovaurio, eikä lääkäriä huvittanut tutkia sua? Onpa erikoista. Heti takaisin lääkäriin, tällä kertaa yksityiselle, josta saat lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.
 
vierailija
Eli sulla on siellä jossain kehittymässä, tai jo kehittynyt, hermovaurio, eikä lääkäriä huvittanut tutkia sua? Onpa erikoista. Heti takaisin lääkäriin, tällä kertaa yksityiselle, josta saat lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.
Käyn kyllä lääkärissä, mutta kunnallisella. Ja ihan erikoislääkärillä sairaalassa, mutta tämä poikanen siellä on sitä mieltä, että vikaa ei ole. Tai siis on sellaista vikaa, että hermosto on vaan hänen mukaansa sekaisin stressistä(mielestäni en ole stressaantunut mistään, mutta toki tämä ulosteongelma alkaa ahdistaa). Tälle viikolle sain ajan tk-lääkärille. Yksityiselle ei ole varaa mennä millään. Enmg-tutkimus oli täysin normaali, mutta toisissa tutkimuksissa todettiin tuntopuutoksia käsissä(muita ei tutkittu, mutta tiedän, itse että on muuallakin mm. vatsa ja jalka ja alapään k18-alue). Eikä ole ms-tautiakaan. Kaikki labrat hyvät.
 
vierailija
vierailija
Ruokavalio täytyy tarkistaa ensin, mutta siitähän lääkäri ei mitään tiedä, kun ei kuulu heidän koulutukseen. Minkälainen sun ruokavalio on ollut?
Ei johdu ruokavaliosta. Olen näistäkin käynyt juttelemassa sairaalalla avannehoitajan luona(kuului hänelle, vaikkei minulla avannetta olekaan).

Karkailu johtunee siitä, että mulla tuo alapää menee aivan turraksi koko ajan/on koko ajan tunnoton kuin olisi puudutuspiikillä pistetty. Valuu niin pissat kuin kakat. Mielestäni tämä erikoislääkäri jolla joudun käymään saattaa jopa kiusallaan jättää tämän hoitamatta, kun suhtautuu minuun tosi halveksuvasti muutenkin. Kaikkeni olen mielestäni tehnyt, että tutkittaisiin enempi, mutta kai se on kohta hoitovirhesyyte edessä, kun ei tästä olosta tule mitään näin.
 
Ei johdu ruokavaliosta. Olen näistäkin käynyt juttelemassa sairaalalla avannehoitajan luona(kuului hänelle, vaikkei minulla avannetta olekaan).

Karkailu johtunee siitä, että mulla tuo alapää menee aivan turraksi koko ajan/on koko ajan tunnoton kuin olisi puudutuspiikillä pistetty. Valuu niin pissat kuin kakat. Mielestäni tämä erikoislääkäri jolla joudun käymään saattaa jopa kiusallaan jättää tämän hoitamatta, kun suhtautuu minuun tosi halveksuvasti muutenkin. Kaikkeni olen mielestäni tehnyt, että tutkittaisiin enempi, mutta kai se on kohta hoitovirhesyyte edessä, kun ei tästä olosta tule mitään näin.
On kyllä järkyttävää.
Olisiko siellä on joku sopiva hermo puristuksissa.
 
vierailija
Jos joku rypsiöljy vaikuttaisi niin eikö joka toisella suomalaisella olisi ulosteet pöksyissä!

Ap:llä on selvästi jokin vakavampi tuntohermovaiva!
Tietysti tulee, jos käyttää sitä kotimaista tai syö vaikkapa possua, joka on ruokittu rypsillä. Muumaalaisissa rypseissä sitä ei olekAAN:
https://yle.fi/uutiset/3-9705431

Kuvitteletko, että kaikki käyttää rypsituotteita? Hyvin harva, luulisin. Minoksissa sitä kyllä on, mutta ei niitä pidäkään uskoa sokeesti. Kunnollisia tuotteita ei tarvitse mainostaa ollekaan:cool:
 
vierailija
Eräältä entiseltä tuttavaltani joka oli poliisi, meni kerran pidätyskyky ja häneltä tuli housuun.
Poliisilla saattaa olla ruokailuajat vähän miten sattuu ja saattaa kai napostella kaikenlaista? Sokerijuurikkaan kasvatuksessa neonikotinoideja on käytetty kauan ja juurikasveissa kaikki imeytyy varmemmin siihen mukulaan, kun se myrkky on jo siemenen ympärillä, maahan imeytyy.

Peittaaminen tarkoittaa sitä, että simenen on pilleröity sillä valmisteella samankokoiseksi, niin kylvökoneet käyttäytyy kiltisti - kylväjän ja myrkynmyyjän kannalta tietysti, ei sen joka sokerin syö.
https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/ei-lisattya-sokeria-merkinta-voi-olla-harhaanjohtava-on-tarkeaa-etta-ihmiset-saavat-tietaa-tasta/5540482
 
vierailija
Jos joku rypsiöljy vaikuttaisi niin eikö joka toisella suomalaisella olisi ulosteet pöksyissä!
No eipä tuo vielä ole kertonut, syökö ksantaanikumia, karrageenia, maltodekstriiniä, maltitolia, xylitolia, glukoosifruktoosisiirappia, sienisokeria yms? Tai tavallista hunajaa, missä sitäkin melko varmasti on:

"Jäämätutkimusten perusteella neonikotinoidien jäämiä siirtyy siitepölyn ja meden mukana mehiläispesiin. Peittausaineiden jäämät (tiametoksaamin, klotianidiinin) jäämät ovat erittäin yleisiä mehiläispesissä ympäri Suomen. Mitatut jäämäpitoisuudet etenkin medessä johtavat arvioon altistumistasosta, joka on lähellä kirjallisuudessa esitettyjä kroonisia ja akuutteja subletaaleja riskirajoja. Jäämätulosten perusteella ei siis voida täysin poissulkea tämäntyyppistä riskejä." - LUKE -
 
No minä syön ainakin karrageenia, maltodekstriiniä, xylitolia, glukoosifruktoosisiirappia sun muuta eikä ole tullut ikinä mitään pöksyyn. Eikä ole mitään sairauksia. En ole perehtynyt noihin lisäaineisiin mutta niitä on melkein kaikessa.
 

Yhteistyössä