Kertokaa, minkä ammatin hankin ja miten se onnistuisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alanvaihtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli pitää löytää se työssäoppimispaikka. Yhtä vaikeaa se on löytää tällaiselle kohta viisikymppiselle kuin oman alani työpaikkakin.

Työssäoppimispaikan löytäminen on yleensä helppoa. Aika monessa paikassa sen jopa hankkii koulu eikä sinun tarvitse tehdä asian eteen mitään.

Yhden työssäoppimisjakson pituus lasketaan viikoissa ja palkkaa ei makseta. Tämä takaa sen, että useimmat työpaikat ottavat työssäoppijoita.

Riippuu ihan koulusta, pitääkö harjoittelupaikka hommata itse vai hommaako koulu. Ammattikorkeakoululaisille tuskin koulu järjestää mutta ammattiopisto-opiskelijalle kyllä ellei itse onnistu. Oishan se aika huonoa mainetta koululle jos opiskelijat ei valmistu siksi etteivät pääse työharjoiteluun...

Minulla on jo yksi ammatti tuon laatikon ulkopuolelta. Enkä ole missään vaiheessa sanonut näiden kahden olevan ainoat vaihtoehdot.
Olennaista onkin se, mitä o s a a t , ettei kouluteta taas työttömäksi. Tietysti jollakin erityisalalla, kuten esimerkiksi papit--- Eikö sitä voi ilmoittaa CV:ssä? Jos tuo usko vaikka on muuttunut entisestä? Otan erään kommentin haastattelusta:

"4. Pääsevätkö kaikki taivaaseen?
– Meidän ihmisten tehtävä ei ole sitä arvioida. Jumala haluaa pelastaa kaikki.

5. Kuka joutuu helvettiin? Voiko sieltä päästä pois?
– Ihmisten kannattaisi puhua taivaasta paljon enemmän kuin helvetistä. Esimerkiksi laulaa virren 626 kolmatta säkeistöä. Helvetti on iankaikkista eroa Kristuksesta.

6. Pääseekö koirani taivaaseen?
– Tätä on kysytty usein. Koko luomakunta odottaa pelastusta, kyllä siihen silloin voi hyvin kuulua myös koirasi. Pastoraalisin perustein vastaan: ilman muuta.

7. Mikä tai kuka Jumala on?
– Tieto erittelee, usko ihmettelee. Emme pysty käsittämään tai ottamaan haltuun Jumalaa. Voimme luottaa, että Jumala on se, joka on luonut kaiken, antanut elämän, vie kerran luokseen taivaaseen ja haluaa meille hyvää."

Asenne.

Anna kun mä listaan noi kaksikymmentä mun heikkoutta. En ole sitä, enkä tätä. En puhu, pussaa tai paskanna. En osaa silittää, siivota tai selittää....

Joo mitä jos sä lähtisit just sen toisen katsantokannan kautta?

Työssäoppimispaikan löytäminen on yleensä helppoa. Aika monessa paikassa sen jopa hankkii koulu eikä sinun tarvitse tehdä asian eteen mitään.

Yhden työssäoppimisjakson pituus lasketaan viikoissa ja palkkaa ei makseta. Tämä takaa sen, että useimmat työpaikat ottavat työssäoppijoita.
Roskaa.

Asun yli sadantuhannen asukkaan paikkakunnalla ja meidän taloushallinnon aikuiskoulutusohjelmasta yli puolella kurssilaisista oli todella suuria vaikeuksia löytää työssäoppimispaikka. Ei työnantajat halua opettaa ihmisiä tekemään tuottamatonta työtä. Sitten jos paikkakunnalta löytyy saman alan AMK voi paikan saanti olla mahdotonta.

Roskaa.

Asun yli sadantuhannen asukkaan paikkakunnalla ja meidän taloushallinnon aikuiskoulutusohjelmasta yli puolella kurssilaisista oli todella suuria vaikeuksia löytää työssäoppimispaikka. Ei työnantajat halua opettaa ihmisiä tekemään tuottamatonta työtä. Sitten jos paikkakunnalta löytyy saman alan AMK voi paikan saanti olla mahdotonta.

Ja sulla ei kyvykkyys yltänyt sinne AMK:hon?