Heips. Gyne soitti tänään ja kertoi, että mun testitulokset oli ok, mutta miehellä alentunut siittiötiheys ja että hyvä kun mennään jatkotutkimuksiin kun molemmissa sanomista. Sanoi kyllä, ettei tilanne niin huolestuttava ole, etteikö voisi luomuna raskautua, mutta kun ovulaatio tuntuu puuttuvan, niin vaikeeksi menee.Voi @atvk87 niin oot säki kuule ihanan positiivisen ja ihanan oloinen ihminen! Pakostakin tässä odottaessa ja toivoessa sitä koittaa etsii niitä positiivisia asioita tästäkin. Kieltämättä toi ankeus ja pimeys masentaa entisestään, mut vuodenvaihteen jälkeen alkaa taas päivät pitenee, thank god!
Mitä tulee tohon jatkuvaan itkeskelyyn ni se on ihan normaalia tässä tilanteessa... mä luulen et me naiset vaa yksinkertaisesti koetaan tää rankemmin, se tyhjä syli ja "äidin vaiston" herääminen on niin konkreettista, ku haluaisi niin kovasti jo kokea sen! Ootteko kauan ollu yhessä? Me ollaan oltu kohta 2,5v. Mäki välillä miettiny ku tulee niitä pillityskausia, et toivottavasti mies ei kyllästy muhun ja lohduttamaan mua. Huonoina päivinä saattanut mennä hyvä fiilis piloille jo pelkästään vauvojen näkemisestä. Mut hyvinä päivinä aattelen et tää on hyvä testi parisuhteen kestävyydelle, et ku kuitenkin vauva-aika on raskasta ajoittain ni ettei se sit oo se ensimmäinen vastoinkäyminen suhteelle ja sit ollaan kunnon kriisissä. En nyt osaa tän paremmin selittää, toivottavasti tajusit Kohta tulee taas parempia päiviä teillekin usko pois! Mäkin voin just nyt taas henkisesti paremmin.
Onneks gyne teki teillekin lähetteen erikoissairaanhoitoon ja konsultoi toista gyneä ja laitto labroja, joten asia etenee ja toivoa on!
Tosta gynen lausunnosta kyllä kieltämättä tulee esiin et tilanne on hankala En oo itekään asiantuntija ni en uskalla sanoa paljon mitää.. mut se nyt tulee esiin että molemmissa munasarjoissa joku hyvälaatuiselta vaikuttava muutos. Limakalvo on tosiaan ohut, mut hyvä et gyne sanoi ton ettei se siihen kaadu Toi prolaktiini-arvo jos on ilmeisesti liian korkea ni aiheuttaa lapsettomuutta, siihenkin Googlen mukaan joku hormonilääke auttaa hyvin. Hyvä et se otti sen ja kilpirauhasarvon, hyvin poissulkee 2 hormonaalisia häiriöitä aiheuttavia juttua... Paljon muuta en osaa sanoa, varmaan lapsettomuuspuolen keskustelijoista joku osaa paremmin vastata, lueskelen siel välilll ja ne kyl tietää tosi paljon.. Mut joo ymmärrän ettei huvita testata kalliilla testeillä ovulaatiota just nyt :/ Onneks lääkäri varmaa soittaa sulle pian tuloksista ja jatkoista. Luulis et heti perjantaina! Jos epäselvyyksiä jää ni käy ihmeessä toisella gynellä myös, saat toisen arvion ja jos ei muuta ni pyydät suomentamaan ton tekstin ja mielipiteen. Aika paljon kyssäreitä gyne laittanu tekstiin muutenki... Kantsii nyt vaik kirjoittaa lapulle mitä haluaisit kysyä siltä gyneltä ku se soittaa, ku mä ainaki unohdan heti kaikki ku lääkärin puhuu
Ja sit onks teil mahdollisuutta tehä mitään matkaa nyt? Ees joku yks yö hotellissa eri kaupungissa vois piristää kummasti? Nyt älä menetä toivoasi, asiat järjestyy vielä varmasti ja mekin vähän vaivaiset kuumeilijat saadaan omat vauvamme syliin asti Tsemppiä
Arveli, että vuodenvaihteen jälkeen pääsisi polille. Sanoi myös, ettei meidän tilanteessa kannata odottaa sitä vuotta kun on selkeästi ongelmaa.
Että semmosta!
Kiitos paljon tsempistä! Nyt pitää tosiaan keksiä jotain muuta ajateltavaa siihen saakka.