Rasittava mummo neuvoo nykyneitoja

vierailija
Mielestäni törkeintä tuossa oli nuoren naisen vartalotyypin arvostelu. Voisi mummeli hieman miettiä taas, vaikea sitä on jotain ihme suomalaisugrilaista kroppaansa alkaa muunnella gasellin näköiseksi.
Näin juuri. Paljon hyviä kommentteja täällä aiheesta!

Pirkko varmaan kuvittelee olevansa hyvinkin hienostunut teetä siemaileva lady (joo, mä ryystän paljon teetä..), mutta tuo teksti oli kaikkea muuta kuin tyylikäs.

No nyt se onkin poistettu, mutta hän ei edelleenkään näe, että siinä oli mitään pahaa. Kyllä oli, paljon!

Mä olen jo keski-ikäinen, eikä mun tulis mieleenkään tutkailla nuorten naisten peppuja kauppajonossa, oikeasti, saati kirjoitella siitä vaikka tänne palstalle - ja Pirkko vielä oikein kolumnin! Siis todella todella outoa - ja hävytöntä.
 
vierailija
Höpöhöpö, nykyään nuoret kasvavat siihen että kroppa myy. Ja juuri nämä selfie/belfieotokset ja niistä somessa hypetystykkäämiset vain ylläpitävät sitä. Ja - kyllä vain, juuri mainitsemallasi kovalla työllä saatua timmipeffaa esitellään mennen tullen, jotkut jopa narsistisestikin.
Niin, aikanaanhan naiset käytti korsetteja siksi että kropalla ei ollut merkitystä miesmarkkinoilla ja siten omassa menestyksessä... ja sit niitä kellohelmoja ja muita vaatteita jotka ovat muokanneet naiskehoa kunkin ajan ihanteisiin. Koska kropalla ei ennen ollut väliä. Eiku?

Ei tää nyt ole mikään uusi juttu, että kroppa myy, ja vihjailu elää ajassa - joskus (ja jossain edelleen) paljas olkapää on tyrmistyttävää paljastavaa, nyt ne on tiukat trikoot.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
https://www.is.fi/viihde/art-2000005440868.html

No nyt Arstila on todennut seuraavaa:

– Mitä tähän nyt sanoisi. Minusta nuorten naisten housut ovat rumia. Olen sitä mieltä, enkä mieltäni muuta, Arstila kuittasi.

Minusta tämä kommentti on täysin oikeutettu. Olisipa hän sanonut heti, että hänen mielestään treenilegginssit ovat rumat. Se olisi ollut siinä. Sensijaan hän teki jotakin aivan muuta kirjoituksessaan kuin kertoi mielipiteensä housuista.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
vierailija
https://www.is.fi/viihde/art-2000005440868.html

No nyt Arstila on todennut seuraavaa:

– Mitä tähän nyt sanoisi. Minusta nuorten naisten housut ovat rumia. Olen sitä mieltä, enkä mieltäni muuta, Arstila kuittasi.

Minusta tämä kommentti on täysin oikeutettu. Olisipa hän sanonut heti, että hänen mielestään treenilegginssit ovat rumat. Se olisi ollut siinä. Sensijaan hän teki jotakin aivan muuta kirjoituksessaan kuin kertoi mielipiteensä housuista.
Kyllä. Hän sivuutti muut kommentit, jotka liittyivät vartaloon, rasvaan, hiuksiin, mahdolliseen tulevaan ylipainoon.

Monet mummuikäiset pukeutuvat todella karsealla tavalla. Miksei hän kirjoita heistä? Siksi, että kyse on ET-lehdestä. Haukkumalla nuoria hän varmaan saa nyökytteleviä päitä ikäihmisten keskuudessa.

Mun äitini oli noin Pirkon ikäinen, mutta en koskaan kuullut hänen päivittelevän esim. kaupassa näkemiään naisia.

Pirkon kirjoitus oli moukkamainen, ei ollenkaan tyylikäs ele.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
meillä on talo täynnä teinejä ja ne persusverkkarit ja överiripset on noiden teinien mielestä hyvännäköistä.
Myös poikien.
Hyvännäköisillä tytöillä on liian lyhytlahkeiset collegehousut ja typerä puoliponnarinuttura. Ja pilottitakki ja Niken lenkkarit.

useimmat teinitytöt pyrkivät kuitenkin miellyttämään pukeutumisellaankin suunnilleen omaikäistään porukkaa eikä seitsemänkymppisiä
 
vierailija
Minä en tykännyt siitä tätiasenteesta, joka näkyy niistä kohdista, jotka olen nähnyt, mutta en pidä siitäkään, että nyt en voi löytää koko pirun kolumnia, kun se vedettiin pois netistä niin kuin jokin vaarallinen rikoksentekoväline. Jatkossa voisi ehkä jättää tekstin julkisuuteen, niin että jokainen voi käydä tarkistamassa, loukkaako se itseä ja mitä mieltä on siitä, että toiset kokee sen loukkaavana? On tosin sanottava, että ns. somekohu ei sensuuria aiheuttanut, vaan ET-lehti, joka hermostui kohusta ja meni tekemään tällaisen journalistisen valinnan. En syytä niitä, jotka kolumnia kritisoivat, koska he synnyttivät vain keskustelua, ja keskusteluahan tähän maailmaan mahtuu.

Joo, se verkkarinaisen pukeminen vanhemman naisen silmää miellyttävään kellomekkoon jäi mieleen. Se oli lievästi naurettavaa, mutta pidin sitä myös jotenkin hellyttävänä. Tarkoituksena on ollut ehkä puolustaa perinteistä, tyylitellympää pukeutumista ja vastustaa nykyistä trendiä, jossa mennään maitokauppaan melkein hyggeilyvarusteissa. Vanhemman naisen silmään pistää yksityisen ja julkisen elämänpiirin sekoittuminen nykypukeutumisessa. Tämä on minusta ihan mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen, mutta nythän siitä on turha puhua, kun teksti on poissa. Kolumnin olisi voinut kyllä kirjoittaa viisaammin, jättää ne tätimäiset moralisoinnit pois ja keskittyä pohtimaan pukeutumisen trendejä ja tuoda siihen sukupuolinäkökulman sijaan sukupolvinäkökulmaa.
 
vierailija
Minä en tykännyt siitä tätiasenteesta, joka näkyy niistä kohdista, jotka olen nähnyt, mutta en pidä siitäkään, että nyt en voi löytää koko pirun kolumnia, kun se vedettiin pois netistä niin kuin jokin vaarallinen rikoksentekoväline. Jatkossa voisi ehkä jättää tekstin julkisuuteen, niin että jokainen voi käydä tarkistamassa, loukkaako se itseä ja mitä mieltä on siitä, että toiset kokee sen loukkaavana? On tosin sanottava, että ns. somekohu ei sensuuria aiheuttanut, vaan ET-lehti, joka hermostui kohusta ja meni tekemään tällaisen journalistisen valinnan. En syytä niitä, jotka kolumnia kritisoivat, koska he synnyttivät vain keskustelua, ja keskusteluahan tähän maailmaan mahtuu.

Joo, se verkkarinaisen pukeminen vanhemman naisen silmää miellyttävään kellomekkoon jäi mieleen. Se oli lievästi naurettavaa, mutta pidin sitä myös jotenkin hellyttävänä. Tarkoituksena on ollut ehkä puolustaa perinteistä, tyylitellympää pukeutumista ja vastustaa nykyistä trendiä, jossa mennään maitokauppaan melkein hyggeilyvarusteissa. Vanhemman naisen silmään pistää yksityisen ja julkisen elämänpiirin sekoittuminen nykypukeutumisessa. Tämä on minusta ihan mielenkiintoinen näkökulma aiheeseen, mutta nythän siitä on turha puhua, kun teksti on poissa. Kolumnin olisi voinut kyllä kirjoittaa viisaammin, jättää ne tätimäiset moralisoinnit pois ja keskittyä pohtimaan pukeutumisen trendejä ja tuoda siihen sukupuolinäkökulman sijaan sukupolvinäkökulmaa.
Edit:

Niin, no, tuossa ketjun alussahan teksti on kokonaisuudessaan... Lähdin kommentoimaan ennen kuin huomasin.

#87
 
Jostakin syystä iltapäivälehdistö tarttui tuohon verkkarit-sanaan ja julkaisi kuvia, joiden kaltaisia housuja Arstila ei tarkoittanut.

2 kuvaa Ilta-Sanomien Tässä ovat ”housut, joista näkyy kaikki” – 19 kuvaa kummut ja salaiset solat paljastavista pöksyistä-uutisesta:



Tätä Arstila tarkoitti, tiukkoja salihousuja (mutta ei osannut sitä sanoa). Minä en valita :whistle:

 
vierailija
Tätä Arstila ei varmaan halua tietää - netissä on myynnissä kamelinvarvas-lisäkkeitä, joilla pöksyt saa näyttämään houkuttelevilta haarovälistä - ilman hiertymien uhkaa!

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Mitenhän kävi sille projektille, missä haettiin panttilainaamosta rahaa siihen, että olisi saatu vähän noita vastaavat myyntiin, mutta niissä oli tarkoitus peittää kamelinvarvas eli siloiteltiin näkymiä.

Minä tulkkasin Arstilan jutun niin, että suomalainen persjalkainen nainen voisi olla paljon paremman näköinen erilailla pukeutuneena ja meikattuna, sillä todella harvalle sopii hänen kuvailemansa housut ja meikki. Tosin Arstilan oma meikkikin kaipailisi usein keventämistä. Nykyinen treggings/jeggins/leggins muoti ei niin mairittelevaa ole ja joskus miettii, että onkohan tuo vilkaissut lainkaan peiliin vaattensa valittuaan. Mutta mitäpä sitä ei muodin takia tekisi :D vaikka se näyttäisikin kamalalta itsellä päällä.
 

Yhteistyössä